Skip to main content

heb slechte wifi  kpn heeft een monteur gestuurd heeft een router en wifi versterker los gekoppeld alles via de modem aan gesloten doet het weer maar er is mij niet verteld dat dit 70€ ging kosten ben de dag van te voren hier niet over in gelicht en wil dat dit natuurlijk terug gedraaid word

Hallo @Knaape je hebt moeten tekenen voort akkoord bij de monteur, daar kon je zien wat de kosten gingen worden.

Wifi is altijd eigen verantwoordelijkheid en kosten, behalve bij defect materiaal van KPN.

Hoi @Knaape. Welkom hier! Het is begrijpelijk dat je niet blij bent met onverwachte kosten, maar wat @JanD hierboven schrijft klopt. Helaas kunnen we jou hierin niet verder helpen via deze weg. Ik raad je aan om contact op te nemen met onze klantenservice (0800-0402) en de situatie uit te leggen. Ik weet niet zeker of deze kosten nog teruggedraaid kunnen worden, vooral omdat je de bon van onze monteur hebt getekend waarop deze kosten stonden vermeld.

In de mail die je krijgt voor er een monteur komt staat ook een kopje. Mogelijke kosten monteursbezoek. Dus u had het kunnen weten...

We lezen in meerdere topics op dit forum dat helder en duidelijk communiceren voor kpn niet altijd even vanzelfsprekend is. 

Als kpn aanbied een monteur langs te sturen zonder duidelijk te zijn, dan kan ik me voorstellen dat men onaangenaam verrast is, als er achteraf kosten in rekening worden gebracht.

In een mail aankondigen dat er “mogelijk” kosten voor het monteursbezoek in rekening worden gebracht, betekent dus niet dat die daadwerkelijk in rekening worden gebracht, maar mogelijk. Als die in rekening worden gebracht dan is ‘De kosten voor dit  monteursbezoek zijn € 70,00’ wel zo duidelijk en niet voor meerdere uitleg vatbaar. 

Ik heb ooit een monteur van kpn over de vloer gehad en moest toen inderdaad een werkbon voor akkoord ondertekenen. Dat was echter pas nadat de werkzaamheden waren uitgevoerd.

Wanneer TS precies heeft moeten tekenen (vóór aanvang van de werkzaamheden of pas nadat de werkzaamheden waren afgerond) wordt niet duidelijk uit de post van @Knaape , maar wat als hij/zij na afronden van de werkzaamheden niet had getekend, omdat toen pas duidelijk werd, dat er kosten in rekening in rekening zouden worden gebracht @Vikash van KPN ? 

In de afspraak bevestiging die je ontvangt per e-mail staat dat staat: Voor een afspraak met onze monteur betaal je voor de eerste 45 minuten € 70,-. Daarna betaal je € 17,50 per 15 minuten. Als je dit toch liever niet wil kan je altijd de afspraak nog annuleren. Een monteur maakt vooraf een inschatting van de werktijd en overlegt welke werkzaamheden nodig zijn. Ook vertelt de monteur je of er kosten aan verbonden zijn.  

Reageer