Skip to main content

Hallo, Op 27 september dacht ik een abonnement af te sluiten bij kpn. Hierbij zou ik aanspraak maken op een galaxy watch 6. Deze actie liep tot 1 oktober. Ruim op tijd zou je zeggen.

Echter toen mijn bezorgdatum bekend was (eerder dan 3 oktober kon vanuit de bezorgdienst niet) zag ik dat op de factuur 5 oktober stond. Dat zou betekenen dat ik geen aanspraak maak op de watch. Hierover heb ik een klacht ingediend, maar na meerdere telefoontjes en lang wachten bleek dat de datum van factuur niet aangepast kon worden. 

Bij bezorging van de telefoon (flip 5) werd mij gevraagd naar mijn bankpas van het rekeningnummer wat ik had opgegeven. Van dat rekeningnummer heb ik geen bankpas (aangezien het een extra betaalrekening is). Bij afsluiten abonnement werd niet aangegeven dat ik een rekeningnummer op moest geven met een bankpas. Dit werd pas een dag voor levering per mail bekend gemaakt. (Ik was al klant bij kpn met internet en tv, dus het rekeningnummer die ik daar gebruik gaf ik op)

Resultaat.. telefoon niet geleverd. Contact opgenomen met kpn om het rekeningnummer aan te passen, maar dat kan niet. Ik moet de bestelling annuleren en een nieuwe bestelling plaatsen. Dan val ik dus ook buiten de promotietermijn. 

Bij elk telefoontje naar kpn krijg ik 0 op rekest. 

Nu wil ik mijn bestelling annuleren en zelfs dat kan niet volgens de klantenservice.  Ik kan alleen het pakket weigeren, waarna dit teruggezonden wordt en dan automatisch geannuleerd wordt. Heel bijzonder allemaal.

Kpn heeft een klant minder, abonnement tv en internet wordt opgezegd. Wat een slechte service @Kpn 

 

@Daantjuh81 Welkom op het forum. 

Wat balen om te lezen dat de bezorging van je toestel zo is tegengevallen. 

Het klopt inderdaad dat er bij levering van een nieuw abonnement gevraagd kan worden om € 0,01 te pinnen.

Dit moet met de bankpas gekoppeld aan het opgegeven rekeningnummer. Dit alles om fraude te voorkomen. Dit kun je vinden in onze bestelvoorwaarden. 

Dat het rekeningnummer niet aangepast kan worden is ook om fraude te voorkomen.

Het klopt dus dat de huidige bestelling eerst geannuleerd moet worden. Hierna kan dan de nieuwe bestelling worden geplaatst. 

Ik kan mij voorstellen dat het in deze situatie uiterst ongelukkig uit is gekomen, maar dit zijn de regels waar wij ons aan moeten houden. 

Â