Skip to main content

Hallo.

Gisteren heb ik met een medewerker gesproken over een verlengaanbod. Na wat speurwerk in zijn systeem was het aanbod 3 maanden €5,- korting bij een 1 jarig contract. Ik vind dit mager, maar beter iets dan niets.

Vorig jaar december zijn mijn broer en ik overgestapt naar KPN. Wij hebben Internet, TV en mobiel genomen. Mijn broer betaald €10,- voor altijd en ik betaal €15,40 voor hetzelfde mobiele abonnement. Waarom?

Het verlengvoorstel die ik telefonisch heb gekregen, zie ik vandaag ook in mijn account staan. Het verlengaanbod van mijn broer is ook nu weer beter. Een korting van €7,50 voor 12 maanden met een jaarcontract. Waarom?

Uiteraard ben ik niet tevreden over het wisselvallige kortingsbeleid bij KPN.

Ten eerste is dit niet de plek waar je meer korting gaat krijgen. Goed om alvast rekening mee te houden. 🤣

Mijn broer betaald €10,- voor altijd en ik betaal €15,40 voor hetzelfde mobiele abonnement. Waarom?

Dan zal je de contracten even naast elkaar moeten houden. In de basis zit er natuurlijk geen verschil in als je op hetzelfde moment, hetzelfde abonnement neemt. Maar dit moet je gewoon terug kunnen zien.

Verder kunnen verlengaanbiedingen gepersonaliseerd zijn en dus verschillen. Misschien als je bij de afdeling die over opzeggingen gaat iets meer onderhandelt dat je er meer uit kan halen(?)

Wij hebben precies hetzelfde afgesloten, vandaar mijn verbazing over het verschil in verlengkorting en een extra kortingscode bij zijn mobiele abonnement. Gisteren had ik gebeld. Zoals velen melden, moet je onderhandelen. De aanbieding die gegeven mag worden, is afhankelijk van de bevoedgheden van de KPN medewerker. Hoe vaak moet je bellen, om iets te bereiken? Ik wil er geen wedstrijd van maken.

Onderhandelen is een proces waarin wederzijds afhankelijke partijen met tegenstrijdige én overeenkomstige belangen samen willen werken aan een overeenkomst die voor beide betrokkenen acceptabel en realistisch is. Onderhandelen wordt gezien als een specifieke kwaliteit.

@Zinitzio Gambini je zult hiervoor toch echt zelf met KPN telefonisch contact moeten opnemen via 0800-0402. Wat je ook mag vinden van het wisselvallige kortingsbeleid. 

Uiteraard kan er door een ieder hierover gediscussieerd worden. Dit is namelijk een plek waar klanten elkaar helpen. 

Ik wens je verder veel succes met het onderhandelen! 

Op welk moment is dit plaatje gemaakt? Waarschijnlijk was dit een tijdelijke actie die maar 1 of 2 dagen geduurd heeft. Want voor KPN is dit superscherp. Eigenlijk gewoon niet realistisch. 

Deze foto is gisteren gemaakt. Zo staat het in het account van mijn broer. Een oneindige korting.

Goedemorgen @Zinitzio Gambini en bedankt voor jouw bericht!

Zoals hierboven al wordt aangegeven, doen we via deze Community niks met 'prijzen'. Ik begrijp wel dat het vreemd is dat je broer een beter verlengaanbod krijgt maar kan daar vanaf hier simpelweg niks voor je in betekenen. Ik hoop dat je uiteindelijk een aanbod krijgt waar je tevreden mee bent! 🙏🏻

Reageer