Skip to main content

beste KPN,

 

Ik betaal een kleine 50 euro voor alleen internet 100 Mbit up/100 down. Nieuwe klanten betalen 42,50. Waarom is dat?

Ik had daarover gebeld met klantenservice en kreeg een aabod maar dan met 100down/10up Mbit snelheid terwijl ik nu 100/100 heb. (En nieuwe apparatuur waar ik niet op zit te wachten.) Ik zou de volgende dag (19-12) teruggebeld worden met een passend aanbod. Ik werd niet gebeld.☹️

Ik vind het raar dat nieuwe klanten goedkoper uit zijn en dat jullie blijkbaar een ‘piep-systeem’ hanteren naar bestaande klante; zolang ze niet piepen laten wij ook niets horen. Hoeveel maanden of misschien zelfs jaren betaal ik nu meer dan nieuwe klanten? 

Ik zou graag zien dat de prijs van mijn huidige abo wordt verlaagt naar 42,50. Ik verlang geen technische aanpassingen, uitsluitend deze financieel administratieve aanpassing. 

Hoi @manum 

Dit verschil komt omdat jij waarschijnlijk nog op het (vorige) Hussel abonnement van KPN zit, waarbij je nog iets meer betaald dan bij de huidige nieuwe propositie van KPN.
Daarnaast speelt de jaarlijkse inflatiecorrectie ook een belangrijke rol.

Dus hier is voor de rest niets raars of vreemd aan, dat doen alle providers om de zoveel tijd.
KPN heeft begin dit jaar gekozen om de internet abonnementen te verlagen qua prijs bij hun nieuwe proposities, en dat is natuurlijk niet leuk voor bestaande klanten met een Hussel abonnement, of een wat ouder abonnement die voor hetzelfde product maandelijks meer betalen.

Daarnaast is de klant zelf verantwoordelijk over zijn of haar abonnementen, en kan hij die verlengen of vernieuwen door zelf actief contact op te nemen met de klantenservice van KPN, zodra die uiteraard contract vrij zijn.
KPN stuurt je hier dus geen e-mail of brief over, met een de melding dat je contract vrij bent en weer kunt verlengen of vernieuwen, deze verantwoordelijkheid ligt bij de klant zelf.
Zo werken trouwens de meeste providers in Nederland.

Dus wil je graag die 42,50,- gaan betalen voor de 100 Mbit/s (down en up), dan zou je dus je huidige contract moeten laten vernieuwen, naar de huidige propositie, een andere weg is er helaas niet.
Je behoud in dat geval gewoon je huidige modem (mist deze niet al te oud is).
Er zijn dan ook geen technische aanpassingen nodig, want alleen je abonnement wordt vernieuwd!

Heb je naast internet ook televisie bij KPN, dat zul je dus overgaan naar KPN TV+ met daarbij de huidige Android KPN TV+ Ontvanger.

Dus wil je graag de nieuwe huidige prijs gaan betalen voor de 100 Mbit/s, dan zou je dus (helaas) weer even in de telefoon moeten klimmen, en bellen met 0800-0402

Spreek nadat de voice respons stem heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
Opzeggen en je wordt doorverbonden met de afdeling opzeggen, contractbeheer en verlengen/vernieuwen.

De aankomende Kerstweek zijn die als volgt bereikbaar:

  • Zaterdag (23 december) van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag (24 december) t/m Dinsdag (26 december) gesloten!
  • Woensdag/donderdag/vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
  • Zaterdag (30 december) van 08:00 tot 17:00 uur

Je hiermee geholpen te hebben.
Wens je alvast fijne feestdagen toe!!


dank voor de reactie.

Het is een keus van KPN om geen mail te sturen met goedkopere opties. Dat kan natuurlijk best wel. Of meer internet voor hetzelfde geld.

Als ik op de website zelf ga naar aanpassen abonnement kan ik niet kiezen voor een goedkoper abo. (vreemd genoeg is de keus tussen ‘snel’ 100/100 en ‘sneller’ ook 100/100 maar wel 4.99 extra?) Dat kan dus alleen maar door te klagen aan de telefoon. Je creert zo negatieve energie in de organisatie. Ik denk dat de call centre medewerkers dat ook zo ervaren.

Het aanbod wat ik kreeg aan de telefoon voor 42,50 is 100down / 10 up Dat is dan onder de naam van een 100mbit abo? Ik heb nu 100/100. (net nog nagemeten).

Ik zal nog eens bellen.