Skip to main content

Goedemiddag,

Op 26-07-2022 is er een werknemer van KPN aan de deur geweest nadat er glasvezel in de voortuin was aangelegd. Hij kon mij een 'once in a lifetime' aanbieding doen omdat glasvezel in de buurt nieuw was en daardoor de korting veel hoger uit zou vallen dan normaal. 6 maanden voor 35,- in plaats van 80,49,- en geen aansluitkosten.

Aangezien ik al eerder ervaring heb opgedaan met glasvezel was ik wel geinteresseerd en ben ik hiermee akkoord gegaan. Wel moest mijn contract bij Ziggo nog aflopen en moest de glasvezel kabel nog naar binnen worden getrokken. De kabel kon in september worden aangelegd en het contract zou dan eind oktober in gaan.

Prima dacht ik, echter heeft kpn in de tussentijd een nieuwe aanbieding online gezet die veel beter is dan de 'once in a lifetime' aanbieding die ik kreeg. Namelijk 12 maanden voor 35,- i.p.v. 6 maanden.

Ik heb gebeld met de klantenservice, maar deze geven aan dat het niet aan te passen is, ik moet dan eerst het huidige contract annuleren. Dus ik probeer online te annuleren, helaas niet mogelijk want 14 dagen bedenktijd is voorbij (??? contract is nog niet van start gegaan).

Dus nu kan ik niet annuleren en heb een slechtere deal dan wat je online gewoon kunt bestellen. Graag zie ik hier alsnog een oplossing voor.

m.v.g,
Brian

Goedemiddag, het volgende staat over annuleren van diensten op de website van KPN:

Wanneer gaan de 14 dagen bedenktijd in?

De termijn van 14 dagen begint te lopen bij: 

  • Een overeenkomst voor een dienst: de overeenkomst is per mail verstuurd. Hierin staat de datum van de aansluiting of de datum van de monteursafspraak. Op die datum start de bedenktijd van 14 dagen.

Wat staat er in de overeenkomst die u per mail heeft gekregen betreffende de aansluitdatum c.q. datum van de monteursafspraak?


Goedemiddag Ferry,

In de mail staat het volgende:
 

KPN Netwerk maakt een afspraak met u
Op de afgesproken datum installeert de glasvezelmonteur van KPN Netwerk het glasvezelaansluitpunt in uw woning. KPN Netwerk probeert dit voor 31 oktober 2022 te doen. Na het testen van het aansluitpunt laat hij KPN weten dat deze werkt.

Startdatum van uw abonnement
U kunt uw apparatuur aansluiten als het glasvezelaansluitpunt werkt. Als KPN Netwerk een afspraak met u maakt na 31 oktober 2022 passen wij de startdatum van uw abonnement hierop aan. Pas als u uw modem kunt aansluiten, dan start uw abonnement en de betaling ervan.

In het contract zelf staat:

Ingangsdatum abonnement Hussel Internet 1 Gbit/s Uw abonnement start na oplevering van uw verbinding.

Afgesproken ingangsdatum is dan ook 31 oktober 2022.  Het monteursbezoek voor het naar binnen trekken van de glasvezelkabel staat voor morgen gepland. Apparatuur om aan te sluiten (modem etc) zijn nog niet binnen. 


Hoi @BrianF, ik ben geen medewerker van KPN maar net zoals jij een klant maar het lijkt mij dat jij gewoon je contract kan annuleren gezien je voldoet aan de voorwaarden die KPN stelt. Als het goed is reageert er binnen 1-5 werkdagen hier een moderator van KPN die jou verder kan helpen. Wel graag alvast je Forumprofiel invullen voor zover je dat nog niet heb gedaan. 
 

Eventueel kan je alsnog telefonisch proberen op te zeggen via 0800-0402.


Hallo Ferry,

Weet ik, en ja dat lijkt mij ook als ik zo de contracten en de afspraken lees. Ik heb mijn profiel aangevuld met de nodige informatie, dank :)

Telefonisch opzeggen heeft niet mijn voorkeur aangezien ik dit soort zaken graag altijd zwart op wit wil hebben, ook gaf customer support juist aan dat ik de opzegging online aan kon vragen :\

Ps. Je naam komt me een beetje bekend voor. Was je toevallig in het verleden actief op het telfort forum? 

Voor de KPN medewerker die dit leest, de opzegging is puur en alleen om gebruik te maken van het betere aanbod op de website. (12 maanden korting i.p.v. 6).  Als de korting met het huidige abonnement kan worden verwerkt is dit natuurlijk ook prima. Dan hoeft er niks geannuleerd te worden.


Hoi Brian,

Geen dank!

Ik snap wat je bedoelt qua telefonisch opzeggen. Echter, hoor je gewoon daarna (vrijwel) meteen een email te krijgen waar je opzegging schriftelijk vermeld wordt. Mocht je dat niet krijgen gewoon terugbellen, al je gesprekken worden schriftelijk gelogd in de KPN systemen. Feit is dat die opzegging zsm moet gebeuren want je wilt weer opnieuw bestellen en we weten niet tot wanneer die “snelpakker” actie loopt met 12 maanden korting.

Nee ik heb nooit op het telfort forum gezeten, alleen hier :)

Ik hoop dat het zo te regelen is zonder opzegging maar ervaring leert hier dat dat niet mogelijk is maar misschien wel in jouw geval.

Enfin, succes! Hoop dat er snel een moderator hier reageert!


Hallo Ferry,

Dank voor de info en de tijd 🙂 Ik wacht de reactie even af, mocht ik geen reactie hebben binnen 1-2 dagen dan ga ik nogmaals bellen.

Dank!


Update:
Vandaag zou de glasvezelkabel naar binnen getrokken worden. Kreeg netjes een berichtje met “Vergeet je de afsrpaak niet tussen 10:00 en 13:00.”  etc.

Ben uiteraard hiervoor thuis gebleven, helaas is er niemand op komen dagen. 


Goedemiddag @BrianF, je annuleringstermijn gaat inderdaad in op het moment dat je KPN abonnement ingaat dus je hebt nog wel even. 
Helaas kan ik dit via het forum niet voor je regelen. Dit moet echt via de afdeling opzeggingen. Dat kan telefonisch op 0800-0402 of met het terugbelformulier op kpn.com/opzeggen. Wat je daar afspreekt krijg je ook per mail bevestigd. Zo heb je het in ieder geval zwart op wit!

Wat betreft de aanleg van de glasvezel heb ik helaas niet echt inzicht in. Dat loopt via onze netwerkbeheerder KPNNetwerk of een van hun onderaannemers.