Skip to main content

Goedemorgen, ondertussen al meer dan 20 jaar klant bij kpn, met zowel telefoon, televisie, internet en mobiel. 

Sinds kort hebben we een nieuwe abonnement, omdat nieuwe ontvangers beter zouden zijn. 

 

Ik vind het grappig dat het per persoon onderscheid wordt gemaakt en vraag me af waar het vanaf hangt. 

 

In onze familie is er ook abonnement vernieuwd, zij hebben 6mnd gratis tv gekregen (met het zelfde abonnement) vrienden van ons zijn nieuw bij kpn hebben ook gratis 6 maanden tv gekregen, wij 20 jaar klant geen voordeel ontvangen met het zelfde abonnement, aan de tlf werd gezegd dat wij er niet in aanmerking komen, dat is raar... Wij vragen waarom? Antwoord is omdat het is een nieuwe abonnement.. Huh??

Ik snap het niet 

Nieuwe abonnement voor nieuwe klanten wel, bestanden klanten ook wel, wij niet?? Waarom? Geen idee!

Ik wil het gewoon kwijt, ik denk dat jullie het beste 1 lijn kunnen trekken en echt een onderscheid kunnen maken.

Met vriendelijke groeten Tany Dolman 

Bekijk het eens vanuit KPN: waarom zou KPN u korting geven? Wat is het nut daarvan? U blijft toch wel bij KPN. Ook zonder korting. Dus korting geven zou nutteloos zijn. Geldverspilling. 

Als u korting wilt: overstappen. Ga een jaartje naar Ziggo of Delta ofzo...


Ik vind inderdaad ook, dat bestaande klanten (ook ondertussen al zo’n 20 jaar klant) altijd naast de pot piesen als het om verbeteringen of korting gaat. Mijn moeder van 87, die wel internet heeft, maar het nooit gebruikt, zo'n 4 jaar klant is, heeft nu de tweede verhoging in EEN week tijd in snelheid GRATIS gekregen en krijgt nu 1 gbits/s. Als ik dat wil, mag ik er 12,50 per maand extra voor betalen. Wat is dat voor kul?? Het advies om over te stappen voor een jaar vind ik gewoon onzin. Ook aan bestaande klanten kun je korting geven. Zo vreselijk flauw en oneerlijk!😡😡😡


Ja ... KPN strooit soms met gratis snelheidsverhogingen. Maar doet dat wel bij klanten die dat helemaal niet nodig hebben 😄

Ze zijn niet achterlijk natuurlijk... 😶

Dat is al jaren aan de gang hoor. Ook bij mobiele abonnementen. Klanten die er zomaar 20 GB bij krijgen. Wat voor klanten zijn dat? Doorgaans klanten die bijna nooit data gebruiken...

Het advies om over te stappen voor een jaar vind ik gewoon onzin.

Het is de enige manier om zelf de regie in de hand  te nemen. Want met klagen dat uw moeder gratis 1 gbit gekregen heeft en u dat niet krijgt, daar schiet u niets mee op.


maar weer even het hornbach concept inbrengen, niemand korting, iedereen de laagste prijs. Want korting geven werkt dubbel negatief, bestaande klanten krijgen het niet en bestaande klanten betalen de korting voor anderen….. zeer consument onvriendelijk marketing concept. Helaas schijnt ziggo hetzelfde te doen en aangezien de gemiddelde consument alleen maar kijkt nar korting is dit het voorbeeld van die cirkel die nooit ophoudt….


Beste @Tany en @Karin3359, hoewel ik begrijp dat jullie graag korting zouden willen hebben, klopt het helemaal wat Nick83 en emielstroeve schrijven. Op het moment dat we iedereen elk jaar korting geven, moeten we de gemiste inkomsten ergens anders vandaan halen. Dat resulteert dan wellicht in een verhoging van de basisprijs. Daardoor ben je dan onder de streep niet goedkoper uit dan wat je nu bent. Hoewel we jullie graag als klant behouden, is het niet mogelijk om kortingen te blijven geven. Dat gezegd hebbende: het wil wel eens voorkomen dat we een bepaalde groep klanten een korting aanbieden. Dat is een bewuste keuze die we maken. Ik kan me voorstellen dat je daarvan baalt, maar ik kan er weinig anders van maken 😞. Jullie maken wel allebei gebruik van al onze combivoordelen?


Beste @Marcia_ , maar waarom een “bepaalde groep” klanten wel korting aanbieden? Hoe kan het dan, dat sommige klanten, zoals @Tany en ik, al 20 jaar buiten de boot vallen?? En met ons uiteraard nog velen anderen. Wanneer horen wij eens tot die “bepaalde groep"?? Ik ben het helemaal eens met @emielstroeve: geef niemand korting, dan hoeft de prijs voor al degenen, die buiten die “bepaalde groep” vallen ook niet omhoog! Dat “combivoordeel” is ook niet alles, ik ben mobiel goedkoper uit, dan de korting, die jullie geven…. Het pakket zal uiteraard wel anders zijn, maar met mijn 6 euro per maand kan ik uitstekend uit de voeten. En ja, balen doe ik hier zeker van, @Marcia_ , maar aangezien ik Ziggo geen fijne firma vind, zit ik waarschijnlijk voorgoed aan jullie vast…...zonder korting.☹️☹️ En aangezien reageren op dit topic toch nooit de zo gewenste korting gaat opleveren, stop ik met reageren. Bedankt, KPN.


In onze familie is er ook abonnement vernieuwd, zij hebben 6mnd gratis tv gekregen (met het zelfde abonnement) vrienden van ons zijn nieuw bij kpn hebben ook gratis 6 maanden tv gekregen, wij 20 jaar klant geen voordeel ontvangen met het zelfde abonnement, aan de tlf werd gezegd dat wij er niet in aanmerking komen, dat is raar... Wij vragen waarom? Antwoord is omdat het is een nieuwe abonnement.. Huh??

 

Is er dan niet gewoon gesproken met de gewone telefonische klantenservice? Als je een korting wilt, kan je altijd het beste bellen naar afdeling opzeggingen. Niet dat je daadwerkelijk wilt (of gaat) opzeggen, maar deze afdeling doet ook aan klantbehoud en kan aan bestaande klanten vaak dezelfde aanbieding doen die voor nieuwe klanten gelden. De gewone telefonische klantenservice kan dit vaak niet omdat het merendeel op die afdeling niet de juiste permissies heeft.

 

Ik wil het gewoon kwijt, ik denk dat jullie het beste 1 lijn kunnen trekken en echt een onderscheid kunnen maken.

Dan stappen steeds meer klanten over naar providers die nog wel doen aan aanbiedingen voor nieuwe klanten en houd KPN er op den duur misschien niet veel meer over. Ze zullen dus wel moeten als de rest er niet mee stopt.

 

 

In principe vallen jullie niet buiten de boot, het is alleen wel een kwestie van de juiste weg kennen en bewandelen maar vooral ook het juiste moment pakken.

Eigenlijk moet je ervan uitgaan dat een provider er niet zelf spontaan mee komt. Ook moet je er niet vanuit gaan dat je via een gewone klantenservice geholpen kan worden, deze hebben vaak niet de juiste permissies en kunnen hooguit een verlenging doen op basis van de normale tarieven. Kies je voor opzeggingen dan kom je vaak terecht bij een afdeling die zich ook bezighoud met klantenbehoud en kortingen kunnen bieden.


@Marcia_ dat begrip ook, maar dat is niet mijn vraag, mijn vraag is waarom ene wel en andere niet?? Waarom niet een lijn?? Ook onze vrienden maken gebruik van combivoordeel, maar toch kregen ze 6 mnd gratis tv, wij al langer een klant en geen voordeel. Ik doel op een gelijke behandeling 


Ik snap dat die vraag er is! Maar er kunnen verschillende redenen zijn waarom we een gericht aanbod aan een groep klanten doen. Wij als klantenservice worden hier verder niet in meegenomen, waarom deze keuze per actie gemaakt wordt. 


Binnen KPN hangt vast ergens een ideeen bus aan de muur waar community moderatoren veelvuldig terugkomende discussies als signaal naar de directie kunnen deponeren. 

Persoonlijk vind ik deze manier van marketing getuigen van disrespect voor je klanten.