Skip to main content

Geachte heer/mevrouw,

Na tien jaar trouwe klant te zijn bij KPN, hebben wij onlangs ontdekt dat wij €83 per maand betalen voor een 100 Mbit/s internetverbinding, exclusief extra opties (wij betalen alleen voor internet en tv). 

Wij zijn geschokt te ontdekken dat deze maandelijkse kosten aanzienlijk hoger zijn dan de huidige KPN tarieven van €42,50 per maand voor internet en €12,50 voor KPN TV, wat samen neerkomt op slechts €55 per maand. Dit betekent dat wij maandelijks €28 extra betalen voor dezelfde diensten.

Wij zijn altijd tevreden geweest over de kwaliteit van uw diensten, maar het feit dat wij dergelijke extreme bedragen betalen terwijl er goedkopere opties beschikbaar zijn, roept bij ons veel vragen op. Wij zouden graag begrijpen hoe deze discrepantie heeft kunnen ontstaan en waarom wij niet eerder op de hoogte zijn gebracht van de mogelijkheid om over te stappen naar een voordeliger abonnement.

Daarnaast willen wij aangeven dat wij hebben geprobeerd om contact op te nemen via e-mail, maar helaas geen reactie hebben ontvangen. Ook via de telefoon wordt er weinig compassie getoond voor onze situatie. Dit maakt het voor ons erg moeilijk om tot een oplossing te komen.

Wij verzoeken u dan ook vriendelijk om deze situatie te onderzoeken en ons zo snel mogelijk een verklaring te geven. Daarnaast zouden wij graag vernemen welke stappen KPN kan nemen om deze overmatige kosten te compenseren en ons een passend tarief aan te bieden dat in lijn ligt met de huidige tarieven.

Wij hopen op een spoedige en positieve reactie op dit verzoek.

Met vriendelijke groet,

 

admin: screenshot met telefoonnummer verwijderd ivm privacy

 

 


Hoi @SocietyF 
Het forum doet niets met prijzen.
Je kunt het beste en het snelste de klantenservice bellen met het gratis nummer van KPN 0800 0402

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten


U heeft nu een abonnement waar ook vast bellen bij zit. Dat gebruikt u niet?

Bij uw huidige abonnement heeft u ook "gratis" Spotify voor ruim 10 euro per maand. Dat gebruikt u ook niet?

En hoe zit het met F-secure? Gebruikt u niet?

U heeft nu 2 tv ontvangers. En opnemen. U gebruikt geen 2 tv ontvangers? En opnemen? Gebruikt u ook niet?

Als u alles wat ik hierboven opgesomd hebt niet gebruikt, dan kunt u uw abonnement het beste om laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm voor 55 euro per maand. Dat word dan dus het TV+ abonnement. Let op: dat is dus niet verlengen. Echt om laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. 


U heeft nu een abonnement waar ook vast bellen bij zit. Dat gebruikt u niet?

Bij uw huidige abonnement heeft u ook "gratis" Spotify voor ruim 10 euro per maand. Dat gebruikt u ook niet?

En hoe zit het met F-secure? Gebruikt u niet?

U heeft nu 2 tv ontvangers. En opnemen. U gebruikt geen 2 tv ontvangers? En opnemen? Gebruikt u ook niet?

Als u alles wat ik hierboven opgesomd hebt niet gebruikt, dan kunt u uw abonnement het beste om laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm voor 55 euro per maand. Dat word dan dus het TV+ abonnement. Let op: dat is dus niet verlengen. Echt om laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. 

 

Hartelijk dank voor uw reactie en de toelichting.

Om te reageren op uw opmerkingen: wij maken inderdaad gebruik van de meeste diensten die u noemt, zoals Spotify en vast bellen. Van F-secure waren wij ons echter niet bewust. Wat betreft de tweede tv-ontvanger, deze gebruiken wij niet. Mogelijk verklaart dit de hoge kosten van ons huidige abonnement.

Het valt ons nu op, na uw uitleg en ons eigen onderzoek op uw website, dat de "gratis" diensten zoals Spotify helemaal niet gratis zijn, maar onderdeel van het totale maandbedrag.

Uw suggestie om over te stappen naar een nieuwere abonnementsvorm klinkt als een goede optie. Wij willen graag een abonnement dat beter aansluit bij onze huidige gebruikssituatie en een eerlijke prijs biedt voor de diensten die wij daadwerkelijk gebruiken.

Kunt u ons verder helpen bij het omzetten van ons abonnement naar een passend en voordeliger pakket, zoals het TV+ abonnement dat u noemde?

Wij hopen op een spoedige en positieve reactie op dit verzoek.

Met vriendelijke groet,

 


Ik niet. Want ik ben geen KPN medewerker. 

Opnemen, gebruikt u dat? Bij 2 tv ontvangers is opnemen gratis. Bij 1 tv ontvanger kost opnemen € 4,99. Op 1 cent na net zoveel als een 2de tv ontvanger dus.

Internet 100 mbit en 1 tv ontvanger kost 55 euro dus. Zoals u zelf al berekend had. Als daar vast bellen bij moet, dan word het 57 euro. Wilt u Spotify erbij, dan word het € 67,99. 

Met de 2 de tv ontvanger erbij: € 72,99.

F-secure voor 15 apparaten is € 4,99 lees ik hier:

https://www.kpn.com/veilig/virusscanner

Minder apparaten is kennelijk niet mogelijk. Maar zo komt u al op € 77,98. 


Hallo @SocietyF ,

Uw suggestie om over te stappen naar een nieuwere abonnementsvorm klinkt als een goede optie. Wij willen graag een abonnement dat beter aansluit bij onze huidige gebruikssituatie en een eerlijke prijs biedt voor de diensten die wij daadwerkelijk gebruiken.

Kunt u ons verder helpen bij het omzetten van ons abonnement naar een passend en voordeliger pakket, zoals het TV+ abonnement dat u noemde?

Hallo @SocietyF ,

Daar kan ik je inderdaad bij helpen. 
 

Je kunt jouw abonnement goedkoper maken door te verlengen.

Dat kan telefonisch via 0800-0402. Het kan sinds kort ook via internet: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht: 

 

 

 


Hallo,
Ik heb afgelopen week ook naar 0800-0402 gebeld.
Nu heb ik nog de "”ouwe” tv kastjes. De medewerker was zeer terughoudend om de nieuwe kastjes TV+ te adviseren (veel problemen) Ik zie wel voordelen in de van de De Sagemcom DIW7022 als hij goed werkt.
Geadviseerd werd om evt de nieuwe De Sagemcom DIW7022 te bestellen en als het niet goed werkt weer terug te sturen (binnen 14 dagen) Ik vraag me wel af of dit kan. 
Concreet de vraag, kan je nog terug naar je oude kastjes (als je deze nog niet teruggestuurd heb) als de DIW7022 niet bevalt? Zijn ze ook naast elkaar te testen?
Ben benieuwd naar jullie reactie. Alvast dank.

Groet, Jan


Hoi @Wassie, je kunt dan niet terug naar de oude kastjes. Als je overstapt naar de nieuwe pakketsamenstelling is dat niet meer terug te draaien. Bij de meeste mensen werkt het gewoon goed, maar iedereen moet de keuze voor zichzelf maken. Niemand kan dat voor je doen 😉


Kpn is niet voor vaste klanten interessant ze willen alleen maar nieuwe contracten verkopen. Bestaande klanten worden gedwongen om dan maar weer een nieuw contract af te sluiten want anders betalen ze toch maar meer dan de rest. Beleid van KPN.

 

dit is het winst bejag van KPN, onze monopolist. ACM hebben ze met hun mooie verhalen ook om de tuin geleid. En dan maar klagen over de concurrentie.
 


Bestaande klanten worden gedwongen om dan maar weer een nieuw contract af te sluiten want anders betalen ze toch maar meer dan de rest.

Een bestaande klant kan beter zo af en toe het abonnement vernieuwen. Maar wat is hier "gedwongen" aan? Helemaal niet.


Probleem is dat je dan ook meteen weer een vast contract moet afsluiten voor 2 jaar. Ben verdorie al meer dan 10 jaar vaste klant.


Probleem is dat je dan ook meteen weer een vast contract moet afsluiten voor 2 jaar. Ben verdorie al meer dan 10 jaar vaste klant.

1 jaar. En wat is daar het probleem aan? Al 10 jaar klant, wat is dan het probleem aan 1 jaar een vast contract? 


Reageer