Skip to main content

Net een abonnement afgesloten bij KPN met nummerbehoud. Tot twee keer toe een mail gekregen of ik contact wilde opnemen omdat nummerbehoud nog niet mogelijk was. Tot twee keer toe gebeld met KPN en toch kreeg ik onderstaande mail vanmorgen. Zie tekst “Tot nu toe hebben wij deze nog niet ontvangen.” Hoe werkt deze organisatie???

Geachte heer Keuning,

Kort geleden hebt u een nieuwe mobiele aansluiting bij KPN aangevraagd. Daarbij hebt u aangegeven dat u uw huidige mobiele nummer wilt behouden. Bij uw aanvraag hebben wij u herhaaldelijk verzocht om aanvullende gegevens. Tot nu toe hebben wij deze nog niet ontvangen.

Overstapverzoek geannuleerd
Wij hebben daarom uw overstapverzoek geannuleerd.

Uw nieuwe abonnement
U hebt een nieuwe simkaart ontvangen. Deze simkaart hebben wij aan uw nieuwe KPN abonnement gekoppeld met mobiel nummer xxx. Wij hebben met u afgesproken dat de looptijd van uw overeenkomst op de ingangsdatum start. Daarom betaalt u vanaf deze ingangsdatum uw maandelijkse abonnementsgeld.

Hebt u nog vragen?
Dan helpen wij u graag op kpn.com/service.

Met vriendelijke groet,

Team KPN

Hoi @Eddy Keuning, welkom bij ons op het forum. Deze mail kwam als een verrassing begrijp ik. Uit de tekst die je hebt geplakt begrijp ik dat er meer gegevens nodig waren voor het nummerbehoud.

Heb je naar aanleiding hiervan al telefonisch contact gehad? Op je profiel staan geen gegevens, daardoor kan ik er niet meer over zien. 

 


Nee, daarna niet meer. Uitkomst is dat nummerbehoud pas kan aan het einde van mijn contract met Simpel. Maar daar gaat het hier niet om. Het feit dat ik daar twee keer om moet bellen en tot drie keer een verzoek krijg om terug te bellen. Iemand bij jullie zit CRM niet goed te vullen.


Het klopt inderdaad dat een nummer meegenomen kan worden nadat het contract is afgelopen. Als het contract nog loopt hoeft de huidige provider het nummer niet vrij te geven. Is dat ook wat het geval is, loopt dat contract nog?


Hoi Jasper,

Dat contract loopt idd nog. Oplossing is bekend.

Nu ontving ik mijn eerste factuur. Hier staat een bedrag op van € 35. Ik heb toch echt een contract afgesloten voor twee jaar voor € 24 per maand. Dit klopt dus niet. Zou je dit even kunnen checken?

Mvg, Eddy 


De eerste factuur wijkt vaker af inderdaad @Eddy Keuning, die gaat vaak over meer dan 1 periode, waardoor het totaal bedrag hoger uitvalt. Als je op de tweede pagina van de factuur kijkt worden de kosten gespecificeerd. Wordt het daar duidelijk?

Als dat niet het geval is kan je het bewuste 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN nog aan je forumprofiel toevoegen, zodat ik alles erbij kan pakken.


Hoi Jasper,

Op de tweede pagina lees ik dat ik € 31,50 incl korting van € 5, per maand moet betalen. Ik heb echter een abonnement voor € 24 afgesloten. Dat scheelt nogal. 

Dus wellicht handig om het even na te kijken. Telefoonnummer is 06********. Laatste drie cijfers van het IBAN nummer zijn ***.

Alvast bedankt voor je hulp.

Mvg Eddy 

 

Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy

 


Ik heb de gegevens even uit je bericht naar je profiel verplaatst @Eddy Keuning, daar zijn ze afgeschermd en in verband met privacy is het niet handig om je gegevens openbaar op internet te zetten.

Zou je het 06-nummer daar nog even kunnen nakijken? Het nummer heft 9 cijfers in plaats van 10, daardoor kan ik er niet op zoeken.


Hoi Jasper, aangepast! Groet, Eddy


Merci @Eddy Keuning. Die factuur gaat zo te zien over 2 periodes, waarvan de eerste periode over slechts 2 dagen gaat. Dat verklaart het verschil niet. Volgens mij gaat het vooral over de Husselvoordelen, dat die nog niet actief zijn. Ik heb die voordelen nu voor je aangevraagd (daar krijg je ook nog een berichtje over), zodra die volledig geactiveerd zijn zal de korting op het mobiele abonnement (7,50 per maand) in mindering gebracht worden.


Dank voor je hulp Jasper.

Mvg, Eddy


Geen probleem, graag gedaan 🙂 Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.


Hoi Jasper,

Mijn contract bij Simpel loopt af per 27 april. Hoe kan ik het beste regelen dat dit nummer naar KPN gaat per die datum? Huidige nummer KPN is *********** en dat moet dus worden **************.

Mvg, Eddy Keuning

 

Admin: aangepast en nummers verplaatst naar profiel.


We hebben je gegevens in je bericht verborgen zoals je ziet @Eddy Keuning, in verband met privacy is het verstandig om privégegevens nooit openbaar op internet te delen. Dit kan het makkelijkste via onze telefonische collega's gedaan worden, zodat alle gegevens meteen gecontroleerd kunnen worden. We zijn bereikbaar op 0800-0402.