Skip to main content

Het XS4ALL abonn. is NIET te wijzigen via MijnKPN. Daarom overweeg ik het om te zetten naar een KPN abonn., maar onder voorwaarden:

Ten eerste wens ik de adressen van van mijn mailboxen te behouden (en alle BIJBEHORENDE aliases)

Ten tweede wens ik mijn Fritz!Box 7490 te behouden.

KPN moderator? Is die omzetting - onder de genoemde voorwaarden - mogelijk ????? (en ja, ik heb mij “blind” gezocht op de site van KPN en op die van de Community - maar het antwoord niet gevonden)

Aanleiding: nu maak ik gebruik van “internet + vast bellen”, met de “Onbeperkt Benelux bellen” bundel, maar daar ik nooit buiten Nederland bel, wilde ik die bundel wijzigen in “Onbeperkt Nederland bellen”.

Bleek niet mogelijk met een XS4ALL abonn.

Goedemorgen Houder. Begrijpelijk dat je dan eerst informatie inwint. Ik heb ook even gezocht op het forum en ik denk wel dat er een constructie mogelijk is als ik zo lees:

 

De XS4ALL e-mailadressen zullen dan als aliassen onder een KPN Box moeten worden gehangen. Ik zou dan even bellen met 0800-0402 om te kijken wat de beste optie is.


De XS4ALL e-mailadressen zullen dan als aliassen onder een KPN Box moeten worden gehangen. Ik zou dan even bellen met 0800-0402 om te kijken wat de beste optie is.

Ik begrijp deze opmerking niet helemaal, destijds bij de omzetting van de XS4ALL accounts naar de systemen van KPN zijn de XS4ALL email adressen reeds als alias onder een @kpnmail.nl adres gehangen.


Klopt, via MijnKPN wordt duidelijk dat de adressen van mijn “mailboxen” eindigen op @kpnmail.nl, en dat de oorspronkelijke “XS4ALL” adressen als aliases zijn toegevoegd … (naast de andere aliases die ik reeds bezat).

Daarnaast blijkt dat authenticatie met username@kpnmail.nl, danwel met username@xs4all.nl,  zowel op   {imap,smtp}.kpnmail.nl   als op   {imap,smtp}.xs4all.nl   mogelijk is …

Kortom, “het bed lijkt mij reeds gespreid” …, qua email !!!


Kommer en kwel aan deze kant. Uitstel tot betere tijden.


Wat dan Houder? Lopen er een aantal zaken niet goed?


Mijn excuses, Remco, dat ik je op het verkeerde been heb gezet. De reden voor het uitstel, ligt niet bij KPN, de reden is niet technisch van aard. De reden is de lichamelijke toestand van de poster/auteur.


Dan hoop dat daar snel verbetering in zal optreden @Houder. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen laat het dan weten!


Reageer