Je bent gewoon akkoord gegaan met de voorwaarden. Waaronder de jaarlijkse inflatiecorrectie. Daar kom je echt niet onder uit.Â
Zeg eens eerlijk. Werk jij voor KPN Marlon92? Lees mijn post nog eens goed, en antwoord dan nog eens (maar dan inhoudelijk). Dat zou ik waarderen.
Marlon heeft gelijk.
de inflatie heeft elke klant die een abonnement heeft.
(is trouwens bij alle providers zo)
jij geeft aan hem verlengd te hebben de inflatie heffing is van toepassing op abonnementen die al liepen voor juli 2024.
voor jouw 2e punt zou ik contact zoeken met de klantenservice.
kan zijn dat er nog iets loopt op jou abonnement waardoor je niks mag aanpassen.
Â
Hallo @ivo2Â
1.
Ik ben verbaasd dat jij verrast bent door de inflatiecorrectie.
Vorig jaar moest je zelfs ruim 8% meer gaan betalen, dit jaar maar 2,3%.
KPN doet het al vele jaren. Het staat ook in de algemene voorwaarden in artikel 9.1
Alleen nieuwe abonnementen die beginnen in de drie maanden voor 1 oktober zijn vrijgesteld.
Daarom heb ik dit jaar de verlenging van mijn KPN abonnement uitgesteld tot medio juli.
2.
Waar loop je tegenaan bij het wijzigen van je abonnement? Krijg je een foutmelding?
Ik log in bij MijnKPN, ga naar Producten en kies daar het mobiele abonnement. Dan zie je links de optie Abonnement wijzigen. Klik daarop en je ziet je huidige abonnement met daaronder alle opties waar je uit kan kiezen.
Maak je keuze en de wijziging gaat in op de eerste dag van de nieuwe factuurperiode. Je kunt het abonnement één keer per maand kosteloos wijzigen.Â
Hoi RBxx,
1) Vorig jaar was m'n contract al een tijdje verlopen. Ik keek dan ook niet op van een prijsverhoging. Of het 8% was, ik heb geen idee.Â
2) Gisteren kreeg ik na een tijd wachten steeds een time-out/foutmelding in de app. Nu werkt het wel. Maar nu wordt het nog grappiger. Als ik mijn abonnement wil terugzetten naar 50mbit onbeperkt, dan ga ik 28,13 euro betalen. Dat is meer dan ik nu betaal voor 300mbit onbeperkt na de inflatiecorrectie (25,75 euro). Misschien is de korting i.cm. thuis-internet nog niet verrekend in dat bedrag, maar dat zie ik zo 1-2-3 niet terug. Ook zo iets onduidelijks.
Maar weet je, ik laat het hierbij. Ik zit bij KPN omdat het netwerk (glas én mobiel) stabiel is. Dat ik daar de hoofdprijs voor betaal, dat weet ik, dat is mijn eigen keuze.  Alleen verwacht ik voor die meerprijs geen artikel 9.1 dit, en artikel 395.6 dat. Dat is meer iets voor een budget-maatschappij.Â
Noot: ik stop met antwoorden op dit 'forum'. De reacties van mede 'KPN-klanten' hier hebben veel gemeen met het acteerwerk van GTST-acteurs. Jammer KPN.
Hoi @ivo2 , nog even ter verduidelijking.
Daar staan inderdaad de prijzen zonder Combivoordeel, die varieert van €2,50 tot €7,50.
Het overzicht toont puur de kosten van het mobiele abonnement. Het combivoordeel is optioneel en afhankelijk van andere contracten op hetzelfde adres.