Skip to main content

Hallo,

Ook wij hebben onbedoeld een abonnement op Astro-VIP en zijn contact aan het zoek met KPN om te kijken of zij KPN pay uit kunnen zetten. Via Google Play of Appstore staat het via mobiel betalen niet aan in ons gezin, maar blijkbaar staat het via de KPN standaard aan? Ik pleit ervoor dat niet zo te doen. Liever pas instellen als je het wilt en niet automatisch. 

Ik hoop dat het stopzetten van de betaling via KPN lukt maar we kunnen geen contact krijgen met Astro-VIP om het abonnement daar ook te proberen stop te zetten. Is er iemand die weet of dat ook nog belangrijk is om te doen en hoe ze veilig te bereiken? We durven niet op de link in de sms te drukken. Graag extra informatie als iemand het heeft! Was het voldoende om KPN pay uit te zetten of moeten we Astro-VIP nog zien te bereiken en hoe dan???

Is het niet mogelijk dat KPN bekende fraudeurs blokkeren?

Alvast dank en sterkte allemaal.

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Update:

Via de site van E-bill heb ik het abonnement kunnen stopzetten. Als je daar het telefoonnummer intoetst, kun je zien waar je op “geabonneerd” bent. Ik heb E-bill vandaag nog gebeld om te vragen of er nu verder niets bij Astro-VIP geregeld hoeft te worden en ze gaven aan dat zij dat namens Astro-VIP kunnen stoppen. Bij E-bill verder aangegeven dat het om een foute manier van klanten werven gaat, en dat me lijkt dat een bedrijf daar niet mee in verband gebracht wil worden. Feit is dat het sms bericht dat we een abonnement zouden hebben vanuit het niets kwam. Of je nou doorklikt en iets fout doet, of dat je kinderen dat zonder medeweten doen of niet, het blijft fishing. 

Als het goed is, is het geregeld maar nog even de KPN facturering in de gaten houden.

En ik blijf ervoor pleiten dat de mogelijkheid bij de KPN om via de KPN factuur te betalen niet standaard op aan staat maar dat je daar als klant bewust zelf voor kiest. 

Tot die tijd raad ik iedereen aan het telefonisch door de klantenservice van KPN uit te laten zetten.

 


Goedemiddag @D. W., bedankt voor het delen van je ervaring, fijn dat het zo gelukt is!