Skip to main content

Ik zie net dat kpn mobiel €10,- meer dan normaal heeft afgeschreven. Op mijn factuur zie ik dat ik op 19.01.22 om 14.56u een aankoop zou hebben gedaan van ESR TV via E-bill.mobi. Ik heb nooit van dat product of bedrijf gehoord en zie ook geen bevestiging van een aankoop in mijn emailbox.

Wat is dit?

Is het éénmalig of abonnement?

Igg abonnement dat is het ivm herroepingrecht (binnen 14 dgn na aankoop) al te laat. Opzegtermijn?

Hoe kan dit zomaar zonder toestemming of überhaupt medeweten worden afgeschreven?

Hoe zet ik iets stop waarvan ik niet eens een bewijs van aankoop heb en dus geen contactgegevens. 

Hoe krijg ik mijn geld terug?

Kan ik dit voorkomen (nee, ik heb geen aankoop via de Play store gedaan)

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Tja, ik wacht ook voorlopig nog even af of KPN het geld terugstort….

Zo niet dan overweeg ik een bericht op Trustpilot. Gezien de reacties, zal landelijke bekendheid helpen om dit probleem op te lossen. Er zijn namelijk vast nog veel meer gedupeerden met dezelfde ervaring... Mij gaat het niet zozeer om dat tientje, dan wel om het feit dat dit ongevraagd zomaar wordt afgeschreven en er bovendien juist wordt beloofd dat bij een kidsabbo dit uberhoubt niet mogelijk zou moeten zijn.


Tja, ik wacht ook voorlopig nog even af of KPN het geld terugstort….

Zo niet dan overweeg ik een bericht op Trustpilot. Gezien de reacties, zal landelijke bekendheid helpen om dit probleem op te lossen. Er zijn namelijk vast nog veel meer gedupeerden met dezelfde ervaring... Mij gaat het niet zozeer om dat tientje, dan wel om het feit dat dit ongevraagd zomaar wordt afgeschreven en er bovendien juist wordt beloofd dat bij een kidsabbo dit uberhoubt niet mogelijk zou moeten zijn.

Sluit ik me helemaal bij aan….


@Kpn 
Ik heb ook eenzelfde probleem met dit abonnement wat zogenaamd is afgesloten.
SMS van ESR tv gehad dat de dienst is opgezegd (die ik overigens nooit zelf heb aangezet...op het tijdstip van aanmelden was ik op fietsvakantie, dus had wel wat beters te doen dan abonnementen af te sluiten). Als ik kijk op pay info zijn er geen transacties gevonden en bij E-bill mobi staat er doodleuk dat de dienst niet meer actief is.

Maar er wordt nog wel elke maand 10 euro afgeschreven door de KPN.

Hoe krijg ik mijn geld terug en hoe zet ik dit echt stop???

 


En zo gaat dat dus. Ik denk dat het nu tijd wordt om hier wat aan te doen! Wellicht de ACM inschakelen nu? 


Ik adviseer iedereen om via https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/esr-tv/klachten je klacht kenbaar te maken! Ze bellen dan direct terug om vooral snel het probleem op te lossen! Ik snap wel waarom! In een reactie lees ik ook dat de provider ook een verantwoordelijkheid heeft in deze. Niet helemaal terecht vind ik. esr tv is hierin de boosdoener. Ik wil echt benadrukken dat het belangrijk is om deze partij te laten weten dat dit niet de manier is om mensen te belazeren! Het moet overduidelijk kenbaar gemaakt worden dat het om een betaaldienst gaat, en dat er geld via de provider afgeschreven wordt! Het blijkt dus wel dat dit niet duidelijk is gezien de klachten!

 


Helaas ben ik ook slachtoffer geworden van ESR TV. Wat is dat voor een louche club! En ook nog legaal.

Ik heb een ongemakkelijk gevoel bij het feit dat KPN dit op een bepaalde manier faciliteert door de factuur te laten gebruiken om een bedrag te laten afschrijven. Ik verzoek KPN om hier een einde aan te maken.

Dank forum, voor het advies en de route om het abonnement stop te laten zetten!


@PeterHk In mijn laatste post vraag ik ook alle gedupeerden om de klacht kenbaar te maken bij het klachten kompas van de consumentenbond. esr tv vind dit niet prettig. En Ik heb ook telefonisch contact gehad met de consumentenbond. Men wil dit verder onderzoeken. Anders ben ik bang dat ze gewoon door blijven gaan met deze praktijken. 


@Norbie goed plan!

 


Ik heb geklaagd bij ESR TV en ik kreeg een mail terug met de volgende tekst:

Beste klant,
 
Bedankt voor het contact opnemen met onze klantenservice.
 
Wij willen u graag erop attenderen dat uw telefoonnummer succesvol afgemeld is voor ESR TV.
 
Klanttevredenheid is belangrijk voor ons daarom zullen we u in rekening gebrachte bedrag terugstorten.
 
Deze terugbetaling kunt u binnen twee maanden op uw KPN factuur terugvinden.
 
Hieronder vindt u een korte uitleg over de wijze van afsluiten van het abonnement op ESR TV.
 
Volgens onze logs is er op een van onze promotionele banners voor de dienst geklikt die leidde naar de abonnementspagina met meer informatie over de dienst. Op deze pagina is er op de knop met "Ga Verder" geklikt.
 
Vervolgens is er op de bevestigingspagina op de knop “Direct Betalen via mijn telefoonrekening” geklikt waarmee het abonnement op ESR TV is geactiveerd.
 
Het abonnement is tevens met een SMS bevestigd met daarin de kosten en frequentie van het abonnement en informatie hoe u zich kunt afmelden.
 
Mocht u nog meer vragen hebben, aarzel niet om contact met ons op te nemen.
 
Met vriendelijke groet,
Klantenservice

 


@Norbie, @mcsjaak, @MarkyDarky, @PeterHk ik zie dat er over dit onderwerp nog steeds vragen zijn. Er is nog een keer naar gekeken en daarbij is het volgende gebleken:

Over ESR TV:

ESR TV is een betaalde dienst. Je kunt je hier op twee manieren voor aanmelden:

  • Via de app van ESR TV (te downloaden via de verschillende app stores)
  • Via banners die in sommige games/apps/je browser zichtbaar zijn en je naar de website van ESR TV leiden.

De betaling gaat op twee verschillende manieren:

  • Via premium sms. Je kunt je dan afmelden via payinfo.nl
  • Via KPN Pay. Je kunt je dan afmelden via e-bill.mobi.

Belangrijk om te weten dat je in beide gevallen een bevestiging per sms krijgt.

 

Verdere uitleg over de betaling met KPN Pay:

Als je via KPN Pay gaat betalen voor ESR TV, klik je op ‘ga verder’. Je krijgt dan een overzicht met daarin informatie over de kosten en het betalen hiervan. Als je klikt op ‘nu betalen’, geef je akkoord dat de dienst je mobiele telefoonnummer gebruikt voor identificatie en afrekening van de kosten. Omdat KPN Pay automatisch aanstaat op je mobiele abonnement, hoef je hier geen andere stappen voor te doorlopen. Het klikken op ‘nu betalen’, is voldoende om een abonnement aan te gaan. De contractant van het abonnement is er voor verantwoordelijk dat de gebruiker van het toestel zich hier alleen voor aanmeldt, als dit gewenst is. Het afmelden gaat gemakkelijk via e-bill.mobi.

 

Op de factuur zie je dit terug op onderstaande manier:

 

 

Meer informatie over betalen met KPN Pay, vind je op onze website. Onderaan de pagina wordt ESR TV daar ook als voorbeeld genoemd. Ook hebben we op het forum een artikel met uitleg over KPN Pay.


Discovered 3 months of charges for ESR TV today. After a bit of investigation, I found that ESR TV is reported as a scam website, e.g. here: https://www.scampulse.com/esrtv-reviews.

I was able to log in into the website, with *just* phonenumber - no 2FA, no password or whatever. Canceled the subscription there (did I, really?). Just using plain phone number, I was able to change payments associated with that very number.

What is insane, is that this ESR TV is actually advertised on KPN’s own web site as an example of safe and secure payments. KPN, are you serious??? https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/uitleg-factuur-kpn-mobiel/betaal-met-kpnpay.htm

 

 


@Bram_ dank voor je duidelijke mail.

Ik blijf het eng vinden dat ik, zonder er (bewust) voor gekozen te hebben, een abonnement bij ESR TV aan mijn broek had (!) hangen. De werkwijze van ESR TV vind ik dubieus.

 


@Bram_ Ik heb al heel vaak deze informatie voorbij zien komen, hoe dit in zijn werk gaat. Neemt nog steeds niet weg dat er dus blijkbaar mensen zijn zoals ik die onbewust een abonnement hebben afgesloten met een bedrijf waarvan men de naam nog niet eens wist!? De brief bij opzegging/klacht is ook bij iedereen hetzelfde! Mensen doen laten geloven dat er bewust gekozen is voor een 'betaal’ dienst. Als dit zo was zouden er nooit zoveel klachten zijn toch? esr tv maakt zoals ik het zie gebruik van een helaas legale manier om geld te verdienen via internet en pay info! Ik ben nu inmiddels 2x gebeld door dit bedrijf om mijn klacht welke ik heb geplaatst op klachtenkompas te bespreken, met als doel de klacht als opgelost aan te kunnen merken. Maar dit ga ik nog niet doen. De consumentenbond gaat zich hierover buigen nu. Daarom adviseer ik iedereen nogmaals om de klacht kenbaar te maken bij het klachtenkompas!

 


@Bram_ beste Bram van de KPN,

 

Fijn jou beschrijving voor aanmelding bij ESR TV maar hij klopt gewoon niet. Mijn zoon heeft zich echt nergens voor aangemeld en heeft zeker ook geen SMS gekregen met een bevestiging ESR TV dat hij aangemeld zou zijn. Bovendien zou dat ook nog onmogelijk moeten zijn bij een kids abonnement volgens jullie site. Jammer dat de KPN zijn verantwoordelijkheid niet neemt in deze. Voor mij reden om verdere stappen te ondernemen. Het gaat mij niet om het tientje, het gaat mij om het principe dat legio mensen hierdoor gedupeerd worden en KPN terug blijft verwijzen naar de klant dat die iets niet goed gedaan heeft. Mijn onderbuik gevoel blijft dat er onderhands afspraken liggen tussen ESR TV en KPN.

@grigorye die schreef het al in zijn toppic, het is zeer opmerkelijk dat KPN het voorbeeld van ESR TV neemt voor aanmelden ( https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/uitleg-factuur-kpn-mobiel/betaal-met-kpnpay.htm) Dit bevestigd voor mij het onderbuik gevoel dat er afspraken liggen tussen ESR TV en KPN.

@Norbie,@mcsjaak,@MarkyDarky,@PeterHk


@ESR TV - kids abbo @mcsjaak @MarkyDarky@PeterHk @Bram_  Heel blij dat je nogmaals benadrukt dat er hier iets niet klopt! Ik hoop dan ook dat je deze klacht ook kenbaar maakt bij het klachtenkompas van de consumentenbond. Ik zie daar gelukkig al meer meldingen staan! https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/esr-tv/klachten

En inderdaad, het verbaasd mij ook dat KPN esrtv als voorbeeld gebruikt, terwijl hierover juist heel veel klachten zijn! Het zou de KPN in deze ook sieren als ze openlijk afstand nemen van deze partij, en klanten waarschuwen i.p.v. promoten! En het gaat er niet om of het legaal of illegaal is! Het is wel gebleken dat er teveel klachten en daarmee teveel vraagtekens zijn over de handelswijze van esrtv. 

 


Hier hetzelfde probleem. Zou aankopen via telefoonrekening bij mij ook uitgezet kunnen worden? En geblokkeerd? Online aankopen mag ook geblokeerd worden.


Ik heb geklaagd bij ESR TV en ik kreeg een mail terug met de volgende tekst:

Beste klant,
 
Bedankt voor het contact opnemen met onze klantenservice.
 
Wij willen u graag erop attenderen dat uw telefoonnummer succesvol afgemeld is voor ESR TV.
 
Klanttevredenheid is belangrijk voor ons daarom zullen we u in rekening gebrachte bedrag terugstorten.
 
Deze terugbetaling kunt u binnen twee maanden op uw KPN factuur terugvinden.
 
Hieronder vindt u een korte uitleg over de wijze van afsluiten van het abonnement op ESR TV.
 
Volgens onze logs is er op een van onze promotionele banners voor de dienst geklikt die leidde naar de abonnementspagina met meer informatie over de dienst. Op deze pagina is er op de knop met "Ga Verder" geklikt.
 
Vervolgens is er op de bevestigingspagina op de knop “Direct Betalen via mijn telefoonrekening” geklikt waarmee het abonnement op ESR TV is geactiveerd.
 
Het abonnement is tevens met een SMS bevestigd met daarin de kosten en frequentie van het abonnement en informatie hoe u zich kunt afmelden.
 
Mocht u nog meer vragen hebben, aarzel niet om contact met ons op te nemen.
 
Met vriendelijke groet,
Klantenservice

 

Hallo @MarkyDarky  @Lisad @PeterHk @ESR TV - kids abbo 

De beste manier om dit op te lossen is door contact met ESRTV op te nemen om te vragen om u zowel af te melden als de aangerekende kosten terug te betalen. Ze hebben de kosten aan mij terugbetaald. Uw abonnement zou heus geannuleerd worden en de kosten ook terugbetalen, maar hiervoor moet je contact met ze opnemen
Je kan ze mailen naar helpnl@esrtv.com of eventueel bellen 0800-0226831

Admin: bericht aangepast i.v.m. forumregels


@vriesd46 ik heb je reacties samengevoegd voor de overzichtelijkheid. 🙂


Ook ik ben een gedupeerde van ESR tv. Schandalig dat dit kan gebeuren! Ik heb contact gehad met KPN en verteld dat het internet vol staat met gedupeerde mensen. Zij wisten hier niks van? Ik heb netjes mijn €10 terug gehad. Alleen nu kreeg ik een sms met daarin: Je abonnement ESR TV is verlengd, kosten zijn €10,00/Maand. Ga naar www.esrtv.com Afmelden: e-bill.mobi. Vragen? esrtv.com/contact

Ik heb een nummer gevonden hier op het forum van de Consumentenbond waar je je kan afmelden bij ESR tv 08000226831 (dat heb ik nu “weer” gedaan 

Je abonnement op ESR TV is stopgezet. Vragen? Ga naar esrtv.com/contact

@KPN doe hier wat aan! Schandalig dat dit kan gebeuren en zoveel klachten over binnen komen. 


@Claudette 2 Met stijgende verbazing lees ik net dat de KPN zegt dat ze hier niks van af weten?

Dit is al geruime tijd bekend bij de KPN dat er legio mensen gedupeerd worden door dit malafide bedrijf.

Ik heb inmiddels een melding gemaakt bij de fraudehelpdesk en ACM ConsuWijzer.

Als jij dit ook wilt melden draagt dit hopelijk bij aan een vermindering van deze klachten.

 

 

 


@Claudette 2 Met stijgende verbazing lees ik net dat de KPN zegt dat ze hier niks van af weten?

Dit is al geruime tijd bekend bij de KPN dat er legio mensen gedupeerd worden door dit malafide bedrijf.

Ik heb inmiddels een melding gemaakt bij de fraudehelpdesk en ACM ConsuWijzer.

Als jij dit ook wilt melden draagt dit hopelijk bij aan een vermindering van deze klachten.

 

 

@Norbie 

KPN heeft toch weer €10 afgeschreven van een online aankopen (ESRtv) ik heb ze meteen gebeld en gevraagd of ze de €10 wilde crediteren. Ik kreeg te horen dat ze dat niet gaan doen. Terwijl ze dat vorige maand wel hadden gedaan. 
Ik ben het helemaal zat met KPN! Ik ben al vele jaren klant bij ze, en dan zo afgewimpeld worden. Schandalig. 
Ik heb per direct mijn abonnement opgezegd. 


@Claudette 2 Wat jammer om te lezen zeg! Als de KPN de 10 euro afgelopen maand gecrediteerd heeft, is dit niet conform beleid KPN. Maar ben ook van mening dat dit wel onder hun verantwoordelijkheid valt.

Ik zou als ik jou was nog wel even bellen met esrtv om je geld terug te vragen. Ze zullen dit wel terugstorten dan. Als je dit niet doet hebben ze bij esrtv hun zin. Dit is namelijk het verdienmodel van dit bedrijf! En te schandalig voor woorden!! En @Bram_  Wanneer stopt KPN nu met het faciliteren van dit soort wanpraktijken!? Kan toch niet? 


ik sta op het punt om van ziggo/vodafone naar kpn over te stappen… maar met dit soort berichten word je niet vrolijk van. Ook nog het gevalletje ongewild spaanse netflix van een tijdje geleden… ik geloof dat het alleen internet wordt….dan maar geen korting voor mijn vodafone mobiel.


@pox Dat staat er los van helaas. Maakt niet uit bij welke provider je zit. Het gaat om Pay info in dit geval. Is een instelling waardoor er geld via jou mobiele abonnement afgeschreven kan worden. Deze dienst staat standaard aan, en moet je zelf uit laten zetten bij je provider.  Helaas is de KPN wel de partij die er helaas makkelijk mee omgaat en de verantwoording afschuift terwijl de factuur wel via de KPN loopt. Ik heb nog steeds de hoop dat de KPN in ieder geval stopt met het faciliteren van esrtv. 


Ook ik ben een gedupeerde van ESR tv. Schandalig dat dit kan gebeuren! Ik heb contact gehad met KPN en verteld dat het internet vol staat met gedupeerde mensen. Zij wisten hier niks van? Ik heb netjes mijn €10 terug gehad. Alleen nu kreeg ik een sms met daarin: Je abonnement ESR TV is verlengd, kosten zijn €10,00/Maand. Ga naar www.esrtv.com Afmelden: e-bill.mobi. Vragen? esrtv.com/contact

Ik heb een nummer gevonden hier op het forum van de Consumentenbond waar je je kan afmelden bij ESR tv 08000226831 (dat heb ik nu “weer” gedaan 

Je abonnement op ESR TV is stopgezet. Vragen? Ga naar esrtv.com/contact

@KPN doe hier wat aan! Schandalig dat dit kan gebeuren en zoveel klachten over binnen komen. 

Hallo @Claudette 2 
De beste manier om dit op te lossen is door contact met ESRTV op te nemen om te vragen om u zowel af te melden als de aangerekende kosten terug te betalen. Ze hebben de kosten aan mij terugbetaald. Uw abonnement zou heus geannuleerd worden en de kosten ook terugbetalen, maar hiervoor moet je contact met ze opnemen
Je kan ze mailen naar helpnl@esrtv.com of eventueel bellen 0800-0226831