Skip to main content

Ik zie net dat kpn mobiel €10,- meer dan normaal heeft afgeschreven. Op mijn factuur zie ik dat ik op 19.01.22 om 14.56u een aankoop zou hebben gedaan van ESR TV via E-bill.mobi. Ik heb nooit van dat product of bedrijf gehoord en zie ook geen bevestiging van een aankoop in mijn emailbox.

Wat is dit?

Is het éénmalig of abonnement?

Igg abonnement dat is het ivm herroepingrecht (binnen 14 dgn na aankoop) al te laat. Opzegtermijn?

Hoe kan dit zomaar zonder toestemming of überhaupt medeweten worden afgeschreven?

Hoe zet ik iets stop waarvan ik niet eens een bewijs van aankoop heb en dus geen contactgegevens. 

Hoe krijg ik mijn geld terug?

Kan ik dit voorkomen (nee, ik heb geen aankoop via de Play store gedaan)

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

het bedrag is verrekend met mijn abonnement voor oktober. Dat is dus goed gegaan.

Ik ben ook gebeld door ESRTV. Ze vonden het erg vervelend hoe alles is verlopen en beloofde om het bedrag te verrekenen met het volgende maandbedrag. Dit is gebeurd.

Nu blijft wel staan dat KPN openingen geeft om via het abonnement geld van derden te laten verrekenen zonder mijn toestemming. Dit vind ik niet kunnen en verwacht van de KPN dat deze praktijk zal worden stop gezet.


Dit gezeik loopt nog steeds, zie dat ik ook opeens 2x €10,- kwijt ben. Ongeacht of ESR binnen de wet opereert, het feit dat KPN er niets aan doet, doet me neigen over te stappen van mobiel abonnement, want blijkbaar kun je KPN niet vertrouwen. Slecht om een andere schuldige aan te wijzen en vervolgens zelf geen actie te ondernemen. Dat zegt iets over hoe serieus KPN de klant neemt. Niet dus. 


@wilfred270783 De enige manier om hier iets aan te doen is door een klacht in te dienen bij de acm en andere instanties die hierop toe zien. Ik heb dit al vele malen vermeld in deze en andere  topics over ESRTV . Zolang het bij klagen blijft gebeurt er niets. Het verbaasd mij werkelijk dat niemand een officiele klacht heeft ingediend!? Ik heb al een klacht ingediend bij de ACM consuwijzer! Als iedereen die zich benadeeld voelt hier nu eens mee begint als goede voornemen voor komend jaar, gebeurt er wellicht iets. Succes!


@Norbie heb je een link?

Heb inmiddels ESRTV gemaild om terug te eisen, en KPN Pay gedeactiveerd. Dat laatste is dus ook niet betrouwbaar om te gebruiken!


Hier weer afschrijvingen plaatsgevonden doordat mijn kinderen op een stumble Guys waarschijnlijk op een banner drukken.

dus abonnement wordt Geactiveerd in een app voor kinderen zonder leeftijdscheck. 
abbonment gaat meteen in : geen sms activatie gaat vooraf . Ik krijg enkel een sms : u heeft een abonnement.

Dus nu moet ik weer ik mails gaan typen naar esrtv. 
 

Ik ga mijn abonnement opzeggen : ik heb gevraagd of er geen afrekening kan plaatsvinden  via mijn telefoonrekening .
Dit kan dus KPN dus niet organiseren.

 

 

 

 


@MickBe Je bracht me nog een op idee. Ik heb nu KPN Pay wel op mijn tel gedeactiveerd maar op de iPads van de kids zal dit nog gewoon werken lijkt me? @Kpn Hoe krijg ik dit gedeactiveerd? Hoe kan het dat een iPad, zonder mobiel/06 registratie, wel dit abonnement accepteert, zonder ook maar akkoord te gaan met voorwaarden etc? 
 

KPN moet hier een betere verklaring en beter onderzoek voor hebben. Ik wil gewoon KPN Pay op alle vlakken, gedeactiveerd hebben. Hoe krijgen we dit voor elkaar @Kpn ?


Hi Wilfred, ik heb niet eens kpn pay. Geen aankoop of anno te zien in mijn AppStore…

Ook destijds al via die pay info website ingesteld geen anno vormen te kunnen afnemen. Geen effect dus.

 


Anno = abbo


@wilfred270783 als je KPN Pay wilt verwijderen doe je dit in de Play Store of iStore. Kijk onderaan op de pagina bij “Hoe kan ik KPN Pay weer uitzetten”. 

Als je alle extra aankopen wilt uitzetten bel dan met 0800-0402. Dan helpt een medewerker je mee. 

 


@wilfred270783      https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

Hierbij de link…

Hoe meer mensen de klacht hier in dienen des te beter is het. 

 

En kijk hier ook eens naar. https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/esr-tv/details?companyId=679ec8cf-b68b-42f1-acdd-09673a865e3a

 

Men is er bij Esr tv al zo aan gewend om klachten te krijgen dat men hier al staandaard brieven en antwoorden voor heeft gemaakt. Dat zegt al genoeg over deze partij.

 

Oh Ja! En iedereen de beste wensen voor dit jaar!!!


@Norbie Dank. Klacht is ingediend bij ACM. Heb zojuist ook een mail van ESR dat ze het geld binnen 2 maand retour storten, en dat mijn telefoonnummer succesvol is afgemeld. Op payinfo en e-bill mobi heb ik het ook stopgezet. Ben benieuwd. 

 

@Kpn Het blijft een grijze constructie en jullie zouden gemakkelijk de optie moeten weergeven om betalen via mobiel te kunnen blokkeren. Een andere optie is, zodra een betaling via mobiel gedaan wordt, een autom. email te sturen naar het mailadres van de klant. Zo krijgt de klant in ieder geval nog een update. Mijn mobiele telefoon had inderdaad ‘via mobiele provider betalen’ actief, dit heb ik zelf een keer ingesteld, leek mij makkelijk. Dit weer gedeactiveerd. Maar zelf heb ik nooit iets van ESR gezien, een pagina waarop ik een abonnement zou starten. Ik verwacht dat het via de iPads van de kids is gebeurd. Maar daar zit geen simkaart in. Dus ik begrijp niet helemaal de link, hoe hun zonder sim/mobiele telefoon, toch zoiets kunnen starten. Mogelijk is mijn Apple ID op de iPad gebruikt en zo de instellingen van de telefoon overgenomen. Iemand die zo’n zelfde idee heeft, check de settings van de tablets ook!


Ik had kpn pay helemaal niet aan staan. Toch ESR-TV van mijn telefoonrekening afgeschreven.

KPN wil bankje spelen maar kan dat blijkbaar niet veilig doen. En kan ook na alle klachten ESR TV niet blokkeren.

Dus net KPN abonnement opgezegd. Wat een ongelooflijk slecht bedrijf. Ga mijn TV en internet ook opzeggen en raad vrienden en familie dat ook aan te doen.


Ik had kpn pay helemaal niet aan staan. Toch ESR-TV van mijn telefoonrekening afgeschreven.

KPN wil bankje spelen maar kan dat blijkbaar niet veilig doen. En kan ook na alle klachten ESR TV niet blokkeren.

Dus net KPN abonnement opgezegd. Wat een ongelooflijk slecht bedrijf. Ga mijn TV en internet ook opzeggen en raad vrienden en familie dat ook aan te doen.

De beste manier om dit op te lossen is door contact met ESRTV op te nemen om te vragen om u zowel af te melden als de aangerekende kosten terug te betalen. Ze hebben de kosten aan mij terugbetaald. Uw abonnement zou heus geannuleerd worden en de kosten ook terugbetalen, maar hiervoor moet je contact met ze opnemen
Je kan ze mailen naar helpnl@esrtv.com of eventueel bellen 0800-0226831


Ja mijn abonnement bij ESR-TV is op te zeggen. En is ook opgezegd.  

Dat is nu juist onderdeel van de scam! Zo blijven mensen denken dat het een normaal bedrijf is en ze zelf per ongeluk een abonnement hebben afgesloten. Of je nu KPN pay helemaal uit hebt gezet  (zoals ik had) of niet. ESR TV kan dat omzeilen blijkbaar.  

Ondertussen verdient men bakken met geld omdat niet iedereen op de telefoonrekening kijkt. De standaard mails die men stuurt zeggen al genoeg. Het niet bestaan van een bedrijfsadres etcetera etcetra ook. Men vist ondertussen ook nog naar de combinatie van je email en telefoonnummer.  

Zoek eens wat verder. Overal, ook in het buitenland zijn mensen de dupe van afschrijvingen van ESR-TV.  ESR-TV is al een hele tijd als scam bedrijf aangemerkt. KPN faciliteert dit gewoon, zonder in te grijpen. En nee nogmaals : ik heb helemaal nergens op doorgeklikt! net als al die anderen over de hele wereld dat niet hebben gedaan. . 


Ps hoe meer bewijs wil je hebben: 

Indien je een boos mailtje stuurt krijg je een standaard mail terug van ESR-TV. Daarin staat dat men onderzoek heeft gedaan en dat ik op een banner heb geklikt en daarna akkoord heb gegeven.  (terwijl betalen via telefoonrekening bij mij uit staat). 

Men heeft dus zogenaamd onderzoek gedaan terwijl men mijn telefoonnummer niet eens heeft!. Ik heb hen gemaild vanaf een PC!  


Ps hoe meer bewijs wil je hebben: 

Indien je een boos mailtje stuurt krijg je een standaard mail terug van ESR-TV. Daarin staat dat men onderzoek heeft gedaan en dat ik op een banner heb geklikt en daarna akkoord heb gegeven.  (terwijl betalen via telefoonrekening bij mij uit staat). 

Men heeft dus zogenaamd onderzoek gedaan terwijl men mijn telefoonnummer niet eens heeft!. Ik heb hen gemaild vanaf een PC!  

uuuhm, k weet het niet wat er zou kunnen gebeuren... maar ook al zou je een email van jouw PC sturen, en als er ergens jouw telefoonnummer vermeld stond, of nou in email of onderaan in jouw handtekening, dan zouden ze daarvan kunnen gebruiken... Om eerlijk te zijn ben ik daar geen expert in dat soort dingen maa dit is wat er zou kunnen gebeuren 


Vriesd46.:

Het is nu wel duidelijk dat je telkens iets positiefs over ESRTV wilt schrijven. Dat je er bij betrokken bent snapt iedereen nu wel. Je zegt elders op dit forum zelfs dat je erg blij bent met ESRTV omdat ze je onterecht afgeschreven geld terug gestort zou hebben gekregen. 

En nu trek je mijn bovenstaande mail in twijfel. 

NEE ik heb niet mijn telefoonnummer in mijn mail gezet!. De reactiemail van ESRTV dat men onderzoek heeft gedaan ( terwijl men mijn telefoonnummer helemaal niet had) is een standaard mail die heel veel mensen hebben ontvangen. Complete scam oplichterij dus. 


ESRTV is een subscription scam. 

Kpn blokkeert dit helaas niet. Vandaar dat ik weg ben gegaan bij kpn. 

https://www.scampulse.com/esrtv-reviews