Skip to main content

Het gebeurt niet vaak maar soms staat er zo maar een bedrag op de factuur, zo ook deze maand, extra verbruikskosten genaamd, waar ik niets vanaf weet. Iets betalen per telefoon doe ik al nooit. Ben niet van plan dit ( lage )  bedrag te betalen .  Ik betaal dus de factuur onder aftrek van dit bedrag


*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Senior52, welkom. Goed dat je een berichtje stuurt.

Ik wil beginnen bij zeggen dat het niet verstandig is om (een deel van) de factuur niet te betalen. Dit kan financiële gevolgen hebben en dat willen we graag voorkomen. Laten we daarom samen kijken waar deze kosten vandaan komen en of we hier iets aan kunnen doen.

Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN? Jouw mobiele nummer en IBAN kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je een seintje als je dit gedaan hebt?


gedaan…….


Hallo @Senior52, welkom. Goed dat je een berichtje stuurt.

Ik wil beginnen bij zeggen dat het niet verstandig is om (een deel van) de factuur niet te betalen. Dit kan financiële gevolgen hebben en dat willen we graag voorkomen. Laten we daarom samen kijken waar deze kosten vandaan komen en of we hier iets aan kunnen doen.

Op de laatste factuur zie ik geen verbruikskosten.

Ook op de factuur van mei zie ik geen verbruikskosten. Wel zie ik Online Aankopen die gedaan zijn op 3 mei. De aankopen zijn gedaan in de App Store van Apple. Ik kan niet zien wat er precies gekocht is. Dit kun je wel zelf controleren. Hoe je dit doet, lees je hier: Jouw aankoopgeschiedenis voor de App Store.


Ja , en het mooie is dat ik nog nooit iets van Apple heb gekocht online in de App store. Dus of Apple besodemieterd de boel of KPN


Ja , en het mooie is dat ik nog nooit iets van Apple heb gekocht online in de App store. Dus of Apple besodemieterd de boel of KPN

Mar heb je gekeken in de aankoopgeschiedenis? 


Ja, en daar staat iets wat ik dus niet heb aangeschaft


Ja, en daar staat iets wat ik dus niet heb aangeschaft

Dat wordt lastig aantonen dat je het niet hebt aangeschaft (ben ik bang). KPN kan daar niets aan doen. Ik zou het even bij Apple navragen. Mag ik vragen wat er aangekocht is volgens Apple?


Hallo @Senior52 , zijn er mede-gezinsleden die met jouw account wat aan kunnen schaffen of activeren of vrienden of bekenden die ‘toevallig’ jouw toegangscodes kennen?

Ik zou alvast beginnen met de inloggegevens aan te passen voor alle veiligheid/zekerheid.

 


Zorg er in ieder geval ook voor dat er überhaupt geen betalingen meer gedaan kunnen worden via de KPN factuur.

Op deze site kan je lezen hoe je dat kunt doen.

Ik raad overigens iedereen aan om aankopen via de factuur van de telefoon te blokkeren. Het is mijns inziens een achterhaalde dienstverlening aangezien iDeal en PayPal ook gewoon geaccepteerd worden.


Ja, en daar staat iets wat ik dus niet heb aangeschaft

Dat wordt lastig aantonen dat je het niet hebt aangeschaft (ben ik bang). KPN kan daar niets aan doen. Ik zou het even bij Apple navragen. Mag ik vragen wat er aangekocht is volgens Apple?

Volgens de beschrijving gaat het om Apple tv abbonement. Het leuke is dat ik dat niet heb. Als ik de app op mijn smart tv installeer en erop druk krijg ik een melding hoe te abonneren , wat ik niet wil en nooit zal nemen,  maar verder geen beeld of zo.

Ik probeer Apple te mailen cq bellen , maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd zonder duidelijk antwoord.


Hallo @Senior52 , zijn er mede-gezinsleden die met jouw account wat aan kunnen schaffen of activeren of vrienden of bekenden die ‘toevallig’ jouw toegangscodes kennen?

Ik zou alvast beginnen met de inloggegevens aan te passen voor alle veiligheid/zekerheid.

 

Ik woon alleen, dus het antwoord is nee….Ben nu bezig al mijn wachtwoorden etc overal aan te passen


Je ziet de aankoop in de aankoopgeschiedenis van de App Store staan. Dat betekent dat iemand een aankoop heeft gedaan via jouw account. Ik kan je verzekeren dat wij het niet waren, @Senior52.

Omdat de aankoop via de App Store is gedaan, zal je dit met Apple moeten oplossen. Wij brengen alleen bij jou in rekening wat Apple namens jou bij ons in rekening brengt. Wij zijn een soort doorgeefluik van het geld.

Wat wij, KPN, wel kunnen doen, is de mogelijkheid tot betalen via de mobiele factuur blokkeren. Zo heb je geen onverwachte kosten meer. Je kunt dit regelen via de telefonische klantenservice: 0800 0402. Vandaag is deze gesloten, maar morgen kun je ons weer bellen.


Kan het zijn dat je een keer een proef abonnement hebt genomen na aankoop van een nieuw device van Apple?

Je zal het zelf moeten opzeggen...

  • * De gratis proefperiode van Apple One geldt alleen voor de services die je niet al gebruikt, of je nu in de proefperiode van die services zit of er al een abonnement op hebt. Na afloop van de proefperiode wordt het abonnement automatisch verlengd totdat het wordt opgezegd. Er zijn beperkingen en andere voorwaarden van toepassing.

Geldt ook voor een proef abonnement zoals Apple TV of Apple Music


@Senior52 Nog een hele goede toevoeging van @driemaster:

Kan het zijn dat je een keer een proef abonnement hebt genomen na aankoop van een nieuw device van Apple?

Je zal het zelf moeten opzeggen...

  • * De gratis proefperiode van Apple One geldt alleen voor de services die je niet al gebruikt, of je nu in de proefperiode van die services zit of er al een abonnement op hebt. Na afloop van de proefperiode wordt het abonnement automatisch verlengd totdat het wordt opgezegd. Er zijn beperkingen en andere voorwaarden van toepassing.

Geldt ook voor een proef abonnement zoals Apple TV of Apple Music