Skip to main content

Beste KPN, hoe komt het dat ik op 18/06/2022 een bevestiging krijg voor het opzeggen van mijn mobiel abonnement nog steeds 15€/maand van mijn rekening gaat? Bellen naar de klantenservice is hopeloos.. Na telkens 20 min. of langer een wacht muziekje te horen en nog steeds niemand aan de lijn geef ik het op. 

@Kristof35 Als je het snelste een oplossing wilt denk ik dat je het beste kan bellen tot je ze spreekt, of dat je later op de dag even terugbelt wanneer het wat rustiger is. Of je wacht wanneer een moderator hier meekijkt, maar dan is het vaak al handig om je forum profiel aan te vullen (kan alleen een moderator zien) zodat ze meteen kunnen meekijken.

Misschien heb je een tweede mail over het hoofd gezien? Staat het nog actief in MijnKPN? Of zijn de afschrijvingen van een ander abonnement? Denk dat de klantenservice je hier het snelste en beste mee kan helpen, ondanks dat je soms even moet wachten voor je iemand spreekt.


Er is een maand opzegtermijn. Dus uw contract zou lopen tot 18-07-23. Klopt dat?

KPN blijft gewoon doorgaan met factureren tot na het einde van het contract. Dus mogelijk heeft u de factuur van augustus gewoon gekregen. En deze word gewoon afgeschreven. Later volgt een slotfactuur. Hier op word alles verrekend en het teveel betaalde bedrag krijgt u terug.


Bedankt voor de reactie, maar je zit er een jaartje naast. Dit is de mail die ik toen ontvangen heb. 

 


Hi @Kristof35, heb je een maand na deze mail ook daadwerkelijk een definitieve bevestiging ontvangen? Zo nee, dan verwacht ik dat er iets mis is gegaan met je opzegging en dat je abonnement tot op heden nog gewoon actief is.

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee!


Ok. 2022. Ik dacht dat da een tikfout was. Waarom nu pas dit topic? Waarom niet vorig in augustus/september al? 


wat zegt de specificatie op je factuur?

15 euro klinkt een beetje als een doorlopend abbo van iets als spotify oid.


Inderdaad, wat wordt er precies nog elke maand in rekening gebracht sinds de opzegdatum? 


De gegevens zijn ingevuld. Alvast bedankt 


Bedankt @Kristof35!

Ik zie dat de einddatum van je mobiele contract staat op 19-02-2023. Dat houdt in dat het abonnement helemaal niet opgezegd kon worden per de door jou gewenste opzegdatum in juni 2022 en dat zal ook de reden zijn dat er geen opzegging door is gevoerd. Hier had je echter bericht over moeten ontvangen, heb je sinds je het webformulier in hebt gevuld je mobiele nummer nog wel aan gehad zodat we je überhaupt hebben kunnen bellen?

Hoe dan ook: het nummer kan nu alsnog opgezegd worden, maar niet via het forum. Hiervoor kan je bellen met de afdeling van de opzeggingen via 0800 - 0402!


Ahzo. Dat is nieuw voor mij. Ik heb dit telefoonnummer nooit gebruikt, omdat KPN niet naar behoren werkte ivm netwerkwissel aan de Belgische grens. Toen verschillende keren met de technische dienst naar een oplossing gezocht, geen gevonden. Dus tijdens de bedenkperiode aan de technische dienst duidelijk gemaakt om te stoppen met KPN. Die persoon heeft toen zijn belofte niet gedaan. Enkele dagen later was de termijn voor opzegging verstreken met als gevolg dat ik 1 jaar aan het contract vast zat werd er mij toen gezegd. Nu blijkt dit al twee jaar te zijn? Met andere woorden betaal ik nu 2 jaar voor een abonnement dat ik niet gebruik, omdat het niet naar behoren werkte, door de nalatigheid van een technieker? Toch enige vorm van oplichting als je het mij vraagt


Hmm, dit is geen oplichting @Kristof35 maar eerder op meerdere momenten miscommunicatie en verkeerd getrokken conclusies 🙁

Je contract is bijvoorbeeld afgesloten voor 24 maanden, direct bij het bestellen. Ik heb je de bestelbevestiging daarvan net opnieuw gemaild, waarin je die periode kunt zien staan als contractduur. Dat je in 2021 is verteld dat je een contract van 1 jaar had, klopte dus niet. 

Verder zie ik een notitie terug van onze klachtenafdeling, waarin aan wordt gegeven dat er geen gegronde reden is om je contract te ontbinden: Geachte heer ***, Naar aanleiding van uw klacht die u op 19 april 2021 bij onze telefonische Klantenservice hebt ingediend bericht ik u het volgende. U geeft aan, dat u na het afsluiten van uw contract merkte, dat het KPN netwerk vlakbij de Belgische grens slecht is en wilt uw contract beëindigen. Volgens onze gegevens hebt u vanaf het 1e moment van uw contract, 20 februari 2021, tot en met 3 maart 2021 goed van uw abonnement gebruik gemaakt, zowel met bellen, sms’en als datagebruik; zie uw 1e factuur. Vanaf het moment van gelijktrekken van de gespreks- en datakosten binnen alle EU landen, geldt als netwerkbereik de dekking niet alleen tot de Nederlandse, maar tot de buitenste EU grenzen. In dat kader hebt u binnen de EU goed bereik. U hebt ook geen buiten bundel kosten berekend gekregen, maar kunt volledig van uw EU abonnement gebruik maken. Met uw telefoon kunt u binnenshuis ook gebruik maken van VOIP (bellen via Wifi als het mobiele netwerk niet toereikend is). Gezien bovenstaande feiten kan uw contract niet zonder afkoopsom worden geannuleerd. 

Ik zie echter ook dat je nog binnen de annuleringstermijn al bij ons aan de bel hebt getrokken omdat het bereik niet ok was. Op dat moment had je inderdaad nog kunnen annuleren en blijkbaar heb je ons toen het voordeel van de twijfel gegeven. Dat is je vervolgens duur komen te staan doordat het bereik niet beter werd maar er óók niet meer te annuleren viel 😕

Dat je, zoals de klachtenafdeling aangeeft op meerdere manieren toch gebruik kunt maken van je abonnement, vind ik persoonlijk een stuk minder zwaar wegen dan jouw intentie om te annuleren als we de situatie niet wisten te verbeteren. Als het destijds niet mis was gegaan, had je begin maart gewoon geannuleerd en hadden we nu niet met deze situatie te maken gehad. 

Als jouw situatie destijds bij mij terecht was gekomen, had ik er dan ook alles aan gedaan om je abonnement alsnog stopgezet te krijgen! Nu zijn we helaas alweer een hele tijd verder. Opzeggen kan nu wel maar je hebt inderdaad al 2 jaar voor dit abonnement betaald terwijl je het niet gebruikt hebt. Het opzeggen van je abonnement kan ik niet, dit kan alleen de afdeling van de opzeggingen doen die bereikbaar is via 0800 - 0402. Ook het beoordelen en eventueel uitkeren van zo'n hoge vergoeding kan niet gedaan worden via het forum, hiervoor wil ik graag onze klachtenafdeling aansturen. Deze hebben wel een Nederlands mobiel nummer nodig om op terug te kunnen bellen, heb je die wel? Of wellicht iemand anders in je huishouden? Zo ja, zou je die in willen vullen in het opmerkingsveld van je profiel en me daarna een seintje wille geven hier?


Heb je inmiddels al een nieuwe poging gedaan om je abonnement op te zeggen via 0800 - 0402?

En kan ik de klacht nog voor je in gang zetten @Kristof35?

Mocht er echt geen Nederlands nummer zijn dat we in kunnen vullen als contact nummer, dan kan ik ze ook wel verzoeken om te mailen. Ik weet echter niet of ze dat zullen doen, aangezien dit allemaal écht telefonisch gaat altijd. Ik hoor nog graag even van je!


Sorry ik heb geen Nederlands telefoonnummer. Je kan het via mail proberen of naar mijn Belgisch nummer kan ook. Alvast bedankt voor de medewerking. Mochten al jou collega’s zo behulpzaam zijn, dan had ik dit nooit meegemaakt. Bij de technische dienst hebben ze blijkbaar dan nog steeds niet door dat het probleem niet het netwerk was, maar het overschakelen van netwerk België-Nederland ging niet automatisch.. Telkens ik de grens over reed moest ik dit handmatig doen en als ik het vergat, kon niemand mij bereiken.. Dat was de reden dat ik KPN niet meer wou gebruiken. Aan mijn gsm toestel lag het zeker niet, want met mijn Belgische provider heb ik nooit problemen gehad met omschakelen. Blijkbaar is dit geen reden genoeg dan, maar dit is vrij ergerlijk. Zeker als je grensarbeiders bent en elke dag de grens over moet. 


Oh ja dat is super irritant, en ook best een vreemd probleem 🤔 Ik snap helemaal dat je hebt willen annuleren!

Het opzeggen via 0800 - 0402, zou je dat zelf nog willen doen? Daar kan ik je echt niet bij helpen! Wat betreft de rest, daar ga ik mee aan de slag. Het is voor ons niet mogelijk om buitenlandse nummers te bellen (door beperkingen in onze belsystemen) dus ik verzoek wel of ze via de mail kunnen reageren, hopelijk is dat bij hoge uitzondering mogelijk!


Ok bedankt! Het opzeggen staat vandaag in de planning. 


Top!

Ik heb nu een klacht aangemaakt waarin ik de situatie heb uitgelegd en het verzoek heb ingediend om alleen per mail te communiceren. Ik heb als mobiel nummer ons eigen klantenservicenummer doorgegeven aangezien het invullen van een mobiel nummer echt een verplichting is, je gaat een algemene bevestigingsmail van ons ontvangen waarin beschreven staat dat je op dat nummer gebeld gaat worden. Dat mag je even negeren dus 😉


Ok super! Ik ben benieuwd. Bedankt voor de goede hulp. 


Graag gedaan, ik hoop dat het via de mail op een goede wijze met je afgehandeld gaat worden!