Skip to main content

Beste KPN,

Op 10 juli jl. ontving ik een bevestigingsmail dat mijn mobiele abonnement is opgezegd per 9 augustus jl. in verband met overname van mijn mobiele nummer door Vodafone.

Je gegevens
*****
Toch ontvang ik vandaag een mail van KPN dat de automatische incasso van de laatste factuur (is een VOORUITBETALING van een abonnement dat AL is opgezegd per 9 augustus jl.) niet gelukt is en dat de factuur open staat.

Ik heb deze automatische incasso gestopt, omdat het abonnement ruim voor de betaaldatum is opgezegd én is bevestigd door KPN.

S.v.p. INTERN dit issue bij jullie oplossen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
mascha roedelof

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Volgens de voorwaarden mag kpn er twee maanden over doen om de slotnota te maken. Hier vind je meer info. Eventuele kosten die voortkomen uit het storneren zijn dus voor jou.


Lekker verdienmodel zo voor KPN!


Heb bericht gemeld aan de moderators. omdat je met klant en mobiel nummer die openbaar staat in dit forum


Lekker verdienmodel zo voor KPN!

Dat valt wel mee @Mascha Vdf Roedelof , KPN verdient daar niets aan.

Het factureringssysteem is volledig geautomatiseerd.
Als op het moment van aanmaken van de factuur het abonnement nog actief is, zal een normale factuur worden aangemaakt waarin de hele komende maand in rekening wordt gebracht.
Als op dat moment het contract is geëindigd zal een slotfactuur aangemaakt worden, waarop resterende gebruikskosten staan en tevens worden de teveel betaalde abonnementskosten gecrediteerd.


Natuurlijk verdient KPN hier wel aan, want over de ontvangen bedragen wordt rente ontvangen. Hopelijk ontvang ik in september een goed opgemaakte eindafrekening en ontvang ik het teveel betaalde abonnementsgeld (ter hoogte van de volledige factuur nu en er zijn geen verbruikskosten) per omgaande terug op mijn bankrekening.


Succes dan maar bij Vodafone. Die hanteren dezelfde werkwijze naar aanleiding van een opzegging. Het heeft helemaal niets met een verdienmodel te maken. Verdiep je maar eens in de Algemene Voorwaarden @Mascha Vdf Roedelof.

 


Dat andere grote corporaties hetzelfde beleid voeren, wil nog niet zeggen dat de corporaties daar niet aan verdienen. Ontvangen bedragen leveren rente op én kunnen ingezet worden door de grote corporaties. Nogmaals: hopelijk ontvang ik in september een goede eindafrekening en ontvang ik het volledig betaalde abonnementsgeld per omgaande terug op mijn bankrekening!


Nogmaals, het is géén verdienmodel. Maakt niet uit hoe vaak je het herhaalt 😎


Het maakt ook niet uit hoe jij blijft beweren dat het géén verdienmodel is. Ik ben het oneens met je. Ik weet genoeg en hier laat ik het bij!


Mooi zo. En daarom is dit een forum. Meningen kunnen verschillen. Ik ben het niet met jou eens en mag dat kenbaar maken.

Veel plezier bij Vodafone!

 

 


HI @Mascha Vdf Roedelof, welkom hier. 

Een verdienmodel is het zeker niet, het wordt netjes gecorrigeerd. Neem ook gerust ons artikel op de Kennisbank hierover door. Het komt dus allemaal goed. 

 


Reageer