Skip to main content

Ik ben geƫmigreerd naar het buitenland. Mijn abonnement internet thuis is vorige maand opgezegd. Toch probeert KPN geld te incasseren. Uiteraard wordt dit gestorneerd door mij. Ik heb geen Nederlands nummer meer dus bellen met de klantenservice kan niet. Via de chat wordt mij geadviseerd om te bellen, wat dus niet kan. Emailadres schijnt niet in gebruik te zijn. Dus bij deze: de incasso is stopgezet, ik maak geen gebruik meer van internet thuis. Graag verwerken in jullie administratie.

Ā 

Bedankt.

Hoi @Frans8888, welkom op ons forum!

Had je al wel bericht gehad dat het abonnement opgezegd is? Via het forum kan ik je helaas niet helpen met opzeggingen

Ook met een buitenlands nummer kun je mijn collega's van de afdeling opzeggingen bereiken. Vanuit het buitenland kun je ook bellen met 0031612001200 als 0800-0402 niet werkt.


Hoi @ThomasĀ , Bedankt voor je reactie.

Jazeker er is een bevestigingsmail binnengekomen. Nu ik die geopend heb zie ik inderdaad dat daar een verkeerde datum op staat. Mogelijk is het dus niet goed doorgevoerd in jullie systemen. Ik kan helaas alleen bellen via watsapp, mailen of via de chat iets regelen vanaf mijn huidige adres. Het modum is vorige maand al geretourneerd.

Ik heb verder eigenlijk ook geen vraag, maar mocht iemand bij de debiteurenadministratie zich een keer gaan afvragen waarom mijn factuur voorĀ internet thus niet betaald is. Dat komt omdat het huis is verkocht, het abbonnement is opgezegd, ik in het buitenland woon en er dus ook geen internet wordt afgenomen van jullie.

Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geĆÆnformeerd, mochten er nog vragen zijn dan ben ik het makkelijkst per mail bereikbaar.Ā 

Ā 


Als je wilt kan ik even meekijken naar de opzegging, welke datum had je je opzegging doorgegeven? En hoe heb je deze doorgegeven?
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


@ThomasĀ Graag. De verhuizing is telefonisch doorgegeven. Ik kan de datum niet meer terugzien, maar de bevestigingsmail is op 08/05 bij mij binnengekomen. Hierna is direct een doos gestuurd en ik heb die zelfde week nog het modem retour gestuurd.Ā 

Ā 

Ik heb de gegevens in het profiel bijgewerkt met mijn oude adres (dus waar het abonnement betrekking op had). Ik zit nu in Jakarta, ik neem aan dat je niks aan die adresgegevens hebt.Ā 

Als je meer infromatie nodigĀ hebt hoor ik het graag.


Bedankt voor je gegevens @Frans8888, ik heb even meegekeken en zie de opzegging inderdaad op 8-5 staan, je had een maand opzegtermijn dus is het abonnement per 8-6 ook opgezegd


@Thomas Bedankt voor het uizoeken. Maar dan gaat daar dus iets mis. Want ik heb geen modem en dus geen internet en dus geen abonnement meer per +/- 10 mei. Zorg jij voor een creditering van de laatste factuur?


@Thomas Bedankt voor het uizoeken. Maar dan gaat daar dus iets mis. Want ik heb geen modem en dus geen internet en dus geen abonnement meer per +/- 10 mei. Zorg jij voor een creditering van de laatste factuur?

Zo werkt het helaas niet, als je op 8 mei opzegt dan komt de dienst per 8Ā juni daadwerkelijk ten einde. Dat je zelf het modem eerder hebt geretourneerd veranderd daar (helaas) weinig aan. De abonnementskosten zijn daarmee dus tot 8 juni verschuldigd, eventueel teveel betaalde bedragen worden op de eindfactuur die 6-8 weken na beĆ«indigen van de overeenkomst, verrekend en teruggestort.

Ā 

Bron: Algemene Voorwaarden

Ā 


@Thomas @GerritS76
Dag Thomas en Gerrit, helaas is het nog steeds niet opgelost. Ik krijg nu weer een factuur met eenmalige aansluitkosten(?)Ā op een adres waar ik al ruim een maand niet woon. Jullie blijven mailtjes sturen via een noreply adres dus reageren is niet mogelijk. Nogmaals ik woon niet meer in Nederland en kan dus ook niet bellen via een normale lijn. Ik ga het noreply adres blokkeren want spookfacturen sturen vanaf zo'n adres daar kan ik niks mee. Ik ben bereikbaar via de mail vanaf een normaal adres waarop gereageerd kan worden of een nummer dat met whatsapp bereikt kan worden.

Zorgen jullie ervoor dat dit bij de juiste personen tercht komt? Jullie zijn mijn enige contact met KPN dus ik ga ervan uit jullie hiermee voldoende te hebben geĆÆnformeerd. Bij vragen zie bovenstaande contactinstructies.


Fijne dag.


Ik zie hier niets staan over aansluitkosten op je laatste facturen, wel een betalingsherinnering van de openstaande factuur, deze noemt wel heraansluitkosten en houdt er geen rekening mee dat het abonnement al opgezegd is.

De opzegdatum kan ik helaas niets aan doen zoals Gerrit hierboven al noemde.Ā 


@Thomas @GerritS76 En wat houdt dit dan in? Dit komt uit de mail die ik krijg. Het is geen officiele factuur, maar slechts een tekst:
Ā 

Deze maand is het totaalbedrag van uw factuur ā‚¬ 58,92. Deze factuur hoort bij klantnummer 20********. Het bedrag bestaat uit deze kosten:

Abonnement

ā‚¬

-6,08

Verbruik

ā‚¬

0,00

Eenmalig

ā‚¬

65,00

Totaal

ā‚¬

58,92

Ā 

Admin: privƩgegevens verwijderd


Dit is de factuur van je mobiele abonnement, de eenmalige kosten zijn de afkoopsom van je abonnement, dit kun je ook vinden op de specificatie van deze factuur in je MijnKPN


@Thomas @Gerrits76
Ook dit klopt niet. Ik heb hiervoor contact opgenomen en mijn abonnement laten overzetten naar prepaid met behoud van mobiel nummer. Met een afkoopsom van ā‚¬0. Hier is een bevestiging van gestuurd op 08/05. Graag corrigeren.


Ik heb het even opgezocht en dat klopt inderdaad, deze is omgezet naar pre-paid en daarbij zou de afkoopsom ook vergoed moeten worden. Ik zie dat dit niet gebeurd is, ik dien die vergoeding voor je in. Hier wordt nog een slotfactuur voor opgemaakt, hier gaan een paar dagen overheen


@Thomas @GerritS76
Prima, dankje. Dan stop ik bij deze alle incasso's en ga ervan uit dat het hierna allemaalĀ geregeld is.