Skip to main content

Hoi,

 

Ondanks twee aangeschafte buiten EU bundels hebben wij extra kosten in rekening gebracht gekregen.

Bundels op tijd aangeschaft. Bevestigings SMS ontvangen

Roaming al meer dan een week uit, pas na aanschaf aangezet. (En na gebruik weer uit) Updates etc. staan op alleen WIFI ingesteld.

Betreft alléén belminuten, géén data. 

Wat gaat er mis?

 

Lees het graag.

Grt,

Ger.

Ik weet dat kpn een bericht stuurt waneer je datbundel op is. Dan moet je opletten, geen idee of bellen hierbij een rol speelt. 


Nee. Bundel bij lange na niet op. Sturen zelfs 3 berichten.


Allicht dat iemand van KPN hier iets van kan zeggen? Beide bundels zijn op een paar mb/min/sms ongebruikt, nog meer dan 90 beschikbaar.


Was je wel in een Eu land? Niet torvallig op een boot?


Ik begrijp uw vraag niet zo goed. Ik ben buiten de EU, en heb op ieder nummer een buiten EU bundel gekocht. Roaming staat uit, dus geen connectie met dure offshore netwerken. Het schip heeft wifi. Dus bellen alleen via whatsapp. Wat we overigens niet doen. Voor die tijd al ruim een week een VS databundel in gebruik. Dat ging wel goed.

De roaming is aan land aangezet, en er werd keurig verbinding gemaakt. De kosten zijn gemaakt met bellen naar mijn eigen voicemail. 

Ik ben mij erg bewust van sluipverbruik, dus data etc alleen via wifi. Geen updates, foto's of bestanden worden gedownload, evenmin mail.


Hallo KPN medewerkers? Iemand die hier meeleest en mijn vraag kan beantwoorden?

 

 


Hallo @Gerke76 

 

Het kan nog een paar dagen duren voordat je topic aan de beurt is, dat duurt momenteel 3 à 5 dagen.
 

Een mogelijk verklaring voor de extra kosten is de voicemail, je schrijft dat de kosten door voicemail gemaakt zijn, als iemand je voicemail heeft ingesproken terwijl jouw telefoon ergens was zonder dat je daar een belbundel had dan komen die kosten daar vandaan.
Voicemail loopt via de locatie waar jouw telefoon voor het laatst contact heeft gemaakt met een mobiele zendmast.
Misschien is je voicemail ingesproken toen je in de VS was? Voor de VS zijn er geen belbundels meer.

 

Als je voicemail vanuit het buitenland wilt uit- of aanzetten dan kan dat alleen door een SMS te sturen met 'UIT' of 'AAN' naar 1233.

 


Hi @Gerke76! Gaat het om het mobiele klantnummer dat in je profiel staat? Die hoort bij een mobiel nummer eindigend op 97? Als dat het geval is weet ik wat er is gebeurd. 

Ik zie dat op 14 oktober een nummer gebeld is om 10:26:40. Dat gaat om een gesprek van iets meer dan 7 minuten naar een nummer eindigend op 37. Daarvoor zijn kosten gerekend. De reden dat hier kosten gerekend zijn is dat er een mobiele bundel pas is aangezet op 14 oktober om 15:02:30. De kosten zijn dus een paar uur voor het aanzetten van de bundel gemaakt. Er was op dat moment wel een bundel actief voor alleen data. Maar geen bundel voor bellen of sms’en. 

De kosten zijn dus terecht. Daarom kan ik ze helaas niet voor je vergoeden. 

Gaat het toch om andere kosten, wil je dan in je profiel het betreffende mobiele nummer zetten? 


Vreemd. Ik hen hier een SMS van 14 okt 7.59 uur lokale tijd dat de bundel is aangezet. Om 11.26 uur diezelfde lokale tijd is het aangehaalde telefoontje gepleegd. Ik volg het niet meer.


Overigens is die 7 minuten gebeld met het nummer eindigend op 54.

En voor beide nummers zijn rond dezelfde tijd de bundels aangeschaft.


Ik heb uiteraard van beide bundels de sms ontvangen dat deze aangezet is.


En weer extra kosten, vandaag. Bundel nog geldig, en pas iets meer als half verbruikt. Inkomend gesprek, op nummer eindigend op 97. Gebeld vanaf het nummer eindigend op 54.

Welke verklaring is hier dan voor te geven?


Hi @Gerke76! Ik heb nogmaals gekeken. En ik heb 1 ding verkeerd gezien. De bundel die je aan hebt staan met belminuten is voor Voordeellanden buiten de EU. De VS valt hier niet onder. Zie voor meer informatie hierover deze pagina over buitenlandbundels. De kosten zijn gemaakt omdat je een gesprek hebt ontvangen. De kosten hiervoor zijn 50 cent per minuut. 

De VS bundel die je hebt is voor data. En daar is inderdaad nog voldoende van over. Mijn advies is om voor bellen een andere dienst dan gewoon bellen te gebruiken. Bijvoorbeeld bellen via Whatsapp of Facebook. 

Ik heb het voor de zekerheid doorgezet naar iemand van de afdeling mobiel. Let er wel op dat de kosten vooralsnog terecht zijn. Je bent in een land waar je geen belbundel hebt. En dus krijg je kosten tijdens het bellen of gebeld worden. Ik wil je vragen daar rekening mee te houden tot het is uitgezocht. Ik verwacht binnen 3 werkdagen antwoord. 


Beste Bram,

Langzaam komen we waar we zijn moeten. We waren ten tijde van het telefoongesprek níet in de VS, maar in Costa Rica. We kregen ook weer keurig de reclame SMS voor de "buiten EU" bundel van KPN gestuurd. SMS-en hebben we allemaal keurig bewaard. Binnen de VS, waar we toen al meer dan een week weg waren is geen enkel "conventioneel" telefoongesprek gevoerd. De VS hebben we nl. op 7 okt. verlaten. Om pas na 6 of 7 dagen weer bij een "land provider" op het netwerk te komen. En dat was in: juist, Costa Rica. Waar we prompt de bundel kochten. En later dus de betwiste kosten gemaakt zijn.

Als je dan bedenkt dat mijn voicemail ingesproken is ná 14 oktober blijf ik ook díe kosten discutabel vinden. Dus ook graag die casus meenemen in het onderzoek.

Ik wacht het onderzoek met bovengemiddeld veel belangstelling af.

Ik blijf het wel jammer vinden dat, ondanks het feit dat we voor bijna €70,- aan bundels aangeschaft hebben, met extra kosten opgezadeld worden. Hoe hoog deze zijn vind ik totaal niet relevant. En dat vervolgens weer veel tijd in dit topic gestoken moet worden. Ik ben zelfs vooraf naar de KPN winkel geweest om mij te laten voorlichten, maar alle drie de aanwezigen konden mij geen relevante info verstrekken, "want ja, de bundels zijn pas nét een paar weken aangepast, meneer, sorry".

 

Dus ja, ik ben wel erg benieuwd. Indien jullie screnshots willen van de sms-en lees ik dat hier wel weer.


@Gerke76 ik wil je graag helpen. Daarom heb ik het nogmaals laten nakijken door de afdeling mobiel.

Als we het hebben over de kosten van 14 oktober, 10:26, deze zijn terecht. Ik snap dat je niet zomaar een topic aanmaakt. En ik zie dat je bundels hebt aangevraagd. Maar de kosten die gemaakt zijn voor het uitgaande gesprek op 14 oktober zijn terecht. 


Bram,

 

Graag wat meer context. Want de kosten zijn NIET terecht. We bellen bijna 4 uur NA aanzetten bundel. Dat kunnen we bewijzen middels SMS-en en beltijdenregistratie.

Bovendien hebben we in Mexico, dagen later na aanzetten bundels wéér kosten in rekening gebracht gekregen: ene nummer bellen het andere nummer gebeld worden. Wat ligt hier nou weer aan ten grondslag?? We belden elkaar... Het spijt me, maar ik geloof niks van de facturering.

Dus: op welke feiten baseer je dit nu?

Kan ik hier foto's plaatsen??


 


Vertel mij nou maar eens waarom extra kosten moet betalen. 


@Gerke76 alle tijden in mijn systeem geven de Nederlandse tijdzone aan. De door mij aangegeven tijden is wat ik daar zie. Ik heb zoals aangegeven al een ticket aangemaakt en navraag gedaan. Maar de gemaakte kosten voor het gesprek zijn terecht. Ik kan die niet voor je vergoeden. 


Beste Bram,

Nederlandse tijden of andere tijdzone tijden. Wat maakt het uit?? Het tijdsverschil tussen aankoopbevestiging en daadwerkelijke beltijd blijft in BEIDE tijdzones GELIJK. KPN geeft aan mij aan dat de bundel aangezet is en pas uren later bellen we.

Wat jij hier ziet doet wat mij betreft NIET ter zake. Ik ga dit hogerop spelen want ik ben gewoon door KPN onterecht op kosten gejaagd. De foto's met tijden zijn duidelijk, toch?


En waarom zijn er dan dagen later in Mexico wéér kosten in rekening gebracht? Daar wil ik ook nog graag antwoord op. Ook maar weer foto's plaatsen?


Zo,

Nog weer even een berichtje van mijn kant dan maar weer. Zoals hierboven te lezen is was voor Bram de kous af. Antwoorden vond 'ie ook niet meer nodig. Jammer Bram! Maar gelukkig zijn er meer medewerkers bij KPN. De eerste dame die ik sprak erkende gelijk dat er iets aan KPN zijde niet goed zat. Verrekenen zou echter pas kunnen ná de definitieve factuur, de maand erop. Prima. Terugbelafspraak gemaakt. Wat denk je? Geen telefoontje terug gehad. Weer gebeld. Excuses, "had niet mogen gebeuren" etc. etc. "Ze belt later vandaag terug." NOT. Toen weer gebeld en een beetje boos geworden. De dame aan de lijn heeft toen de koe bij de hoorns gevat en e.e.a. meteen gecorrigeerd. En yes, eindelijk is met de factuur van december de zaak recht getrokken en zijn beide bedragen keurig in mindering gebracht. Maar manmanman wat moet je toch een hoop barricades slechten om je gelijk te halen. 

Ik heb sinds maandag glasvezel in de meterkast; straks eens bij de KPN winkel binnen wandelen... We hebben wat te bespreken, zeg maar.