Skip to main content

Ik wil via deze weg melden dat ik ervaar dat kpn niet eerlijk is over het aanbod van 9 maanden internet voor €35.

Op 1 juli past kpn de jaarlijkse prijsindexatie toe. Als het contract binnen 9 maanden (vóór het ingaan van de maand juli) is aangegaan, krijg je te maken met een prijsverhoging. In mijn geval al binnen 5 maanden. Dit terwijl KPN pronkt met grote letters “9 maanden voor €35”.

 

Nu begrijp ik de indexatie en dat dit in de voorwaarden staat. Toch vind ik het niet eerlijk omdat KPN in mijn geval op voorhand bij het afsluiten wist dat zij nooit 9 maanden €35 konden vragen. Dit zou heel duidelijk en expliciet bij het aanbod vermeld moeten staan en niet in voorwaarden. Immers, de letterlijke tekst van de aanbieding is niet van toepassing.


Prijzen stijgen en dus indexeert KPN. Logische gedacht, mits dit transparant en eerlijk verloopt. Dit vind ik niet het geval. Zeker ook omdat nieuwe klanten wel gewoon weer 9 maanden voor € 35 kunnen afnemen. 
 

In mijn ogen is de actie van KPN in strijd met de regels rondom eerlijke concurrentie en reclame voering. Klantenservice staat helaas niet open voor feedback. Voor mij helaas - 1 punt voor KPN. Te prijsstijging is klein, daar gaat het mij niet om. Het is meer een principe. 
 

Ik meld het toch hier, dit in de hoop dat er toch een medewerker is die meeleest en in ieder geval intern een signaal wil afgeven. Openstaan voor feedback wordt gewaardeerd 

 

 

 

Wellicht dat KPN de 9 maanden voor 35 euro in rekening blijft brengen en pas daarna op de normale prijs de indexatie toepast? Of heb je al een rekening dat je iets van 37 euro gaat betalen?

De indexatie is niet leuk. Daar zal nog wel een aardige discussie over losbarsten op het forum zoals ook vorig jaar.

Waar het natuurlijk om gaat is welke algemene voorwaarden geaccepteerd zijn bij de start van je contract. Dat het niet in de kleine lettertjes staat bij de aanbieding… tja.

Bekijk het positief want je geniet wel al een mooie tijd van een goede verbinding tegen een mooie prijs.


 


Ik kreeg vandaag een mail over de prijsverhoging met de factuur en als opmerking onder andere:


Heeft u een korting op uw abonnement? Dan houdt u deze gewoon tot de afgesproken einddatum.

@Klant2024 en @Roy74 


Dat is exact wat ik bedoelde @N.N.. Fijn dat je de praktijk even laat weten hier.


Hallo @Klant2024,
 

Ik wil via deze weg melden dat ik ervaar dat kpn niet eerlijk is over het aanbod van 9 maanden internet voor €35.

Op 1 juli past kpn de jaarlijkse prijsindexatie toe. Als het contract binnen 9 maanden (vóór het ingaan van de maand juli) is aangegaan, krijg je te maken met een prijsverhoging. In mijn geval al binnen 5 maanden. ...

Misleiding… Dat is nogal wat 😕…. en ik ben ook wel benieuwd waar je jouw ervaring/bericht precies op baseert? 

Zowel in de e-mail met de aankondiging van de factuur (dank @N.N.) als op onze website staat vermeld:
 


Er is geen sprake van misleiding: ik heb de titel van je bericht daarom ook aangepast.
Iedere klant krijgt de korting over de afgesproken periode en na deze periode wordt de inflatiecorrectie, conform de voorwaarden, doorgevoerd.

Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn, laat het dan weten.


Ik kruip dan maar weer even in de ACM rol want naast het schandalige koffie Kadootje van afgelopen jaar is er zo te lezen weer genoeg werk aan de winkel hier 😅

Ik kreeg afgelopen week ook de inflatiemail en ik kan bevestigen dat daar in staat dat lopende kortingen gewoon behouden blijven. Schandalig duidelijk is het oordeel van de ACM 😁

(niet te serieus nemen)


Bedankt voor jullie reacties.

Los van de voorwaarden die de prijsstijging mogelijk maken, gaat het mij om de reclame uiting. Met koeien letters krijg ik post van KPN “9 maanden voor €35” Ik vind dat hier een * bij geplaatst mag worden.

 

Ik lees dat u de titel van het bericht heeft aangepast. Ik vind dit jammer omdat hiermee mijn bijdrage/input eenzijdig wordt gewijzigd. Daarnaast onderschrijf ik de correctie niet. Wijzigingen mogen wellicht op basis van de voorwaarden, maar dit topic blijft wel op mijn naam staan zonder dat ik de keuze krijg of ik de wijziging accepteer. Ik heb de titel niet zelf geschreven en wil u daarom vriendelijk vragen om dit topic te verwijderen. Is dit niet mogelijk dan wil ik u vriendelijk vragen de titel te herstellen of achter de titel te zetten (aangepast door moderator).


Bedankt voor jullie reacties.

Los van de voorwaarden die de prijsstijging mogelijk maken, gaat het mij om de reclame uiting. Met koeien letters krijg ik post van KPN “9 maanden voor €35” Ik vind dat hier een * bij geplaatst mag worden.

 

Ik lees dat u de titel van het bericht heeft aangepast. Ik vind dit jammer omdat hiermee mijn bijdrage/input eenzijdig wordt gewijzigd. Daarnaast onderschrijf ik de correctie niet. Wijzigingen mogen wellicht op basis van de voorwaarden, maar dit topic blijft wel op mijn naam staan zonder dat ik de keuze krijg of ik de wijziging accepteer. Ik heb de titel niet zelf geschreven en wil u daarom vriendelijk vragen om dit topic te verwijderen. Is dit niet mogelijk dan wil ik u vriendelijk vragen de titel te herstellen of achter de titel te zetten (aangepast door moderator).

Ik begrijp echt niet waarom KPN een disclaimer bij de aanbieding zou moeten maken. Leg dat eens uit. Iedere klant krijgt gewoon de 9 maanden korting zoals het hoort. Het initiele woord wat nu uit de titel is gehaald dekt daarom de lading niet. Ik ben voor een kritische houding naar een leverancier maar in dit geval is dit compleet misplaatst.


Bedankt voor jullie reacties.

Los van de voorwaarden die de prijsstijging mogelijk maken, gaat het mij om de reclame uiting. Met koeien letters krijg ik post van KPN “9 maanden voor €35” Ik vind dat hier een * bij geplaatst mag worden.

 

Ik lees dat u de titel van het bericht heeft aangepast. Ik vind dit jammer omdat hiermee mijn bijdrage/input eenzijdig wordt gewijzigd. Daarnaast onderschrijf ik de correctie niet. Wijzigingen mogen wellicht op basis van de voorwaarden, maar dit topic blijft wel op mijn naam staan zonder dat ik de keuze krijg of ik de wijziging accepteer. Ik heb de titel niet zelf geschreven en wil u daarom vriendelijk vragen om dit topic te verwijderen. Is dit niet mogelijk dan wil ik u vriendelijk vragen de titel te herstellen of achter de titel te zetten (aangepast door moderator).

Ik begrijp echt niet waarom KPN een disclaimer bij de aanbieding zou moeten maken. Leg dat eens uit. Iedere klant krijgt gewoon de 9 maanden korting zoals het hoort. Het initiele woord wat nu uit de titel is gehaald dekt daarom de lading niet. Ik ben voor een kritische houding naar een leverancier maar in dit geval is dit compleet misplaatst.

Het lijkt me een reële opmerking van Klant 2024. De klant maakt een keuze o.b.v. de gegevens die door KPN worden voorgeschoteld en niet o.b.v. de gegevens die KPN bewust achterhoud.

In mijn geval (3 jarig contract vanaf april) is ook duidelijk aangegeven dat er een jaar lang een bepaalde prijs wordt gerekend en de 2 jaar daarop ook, gedurende die jaren een vast (“ U betaald altijd hetzelfde vaste bedrag ook al komen er verhogingen!!” ) bedrag (opgenomen gesprek!). 

KPN medewerker komt niet verder dan “ik vind het heel vervelend voor U”, “ U had dit moeten/kunnen weten” en “ KPN is WETTELIJK VERPLICHT om deze inflatiecorrectie door te voeren!”.  (Ben benieuwd waar dit staat?!).

Kortom: (misschien is het voor mij een optelsom) het gaat niet om die paar euro, maar om de (wijze van) communicatie! 

 


De inflatiecorrectie staat gewoon in de algemene voorwaarden. Die moet elke klant accepteren. Alles wat een medewerker via de telefoon zegt is met inachtneming van de algemene voorwaarden. Dus als een medewerker het over een bepaalde prijs heeft, dan geldt uiteraard dat deze prijs elke jaar hoger word door de inflatiecorrectie. Ook als die medewerker daar niets over zegt.


Vooral datgene wat de medewerkers ("gemakshalve" ) NIET vertellen,  wordt handig gebruik van gemaakt.  Dat is nu net het hele punt. En i.d.d., een beetje dom om tijdens het verkooppraatje, en voor het tekenen,  niet eerst even de algemene voorwaarden minutieus door te nemen. 

 


Vooral datgene wat de medewerkers ("gemakshalve" ) NIET vertellen,  wordt handig gebruik van gemaakt.  Dat is nu net het hele punt. En i.d.d., een beetje dom om tijdens het verkooppraatje, en voor het tekenen,  niet eerst even de algemene voorwaarden minutieus door te nemen. 

 

Maar wat wil je dan doen? Na doorlezen van de voorwaarden naar bijvoorbeeld Ziggo? Daar tref je hetzelfde aan.

Maar de x maanden korting krijg je gewoon, exact zoals in de advertentie staat. Ik vind de inflatiecorrectie ook niet leuk maar al de mensen die eerlijk zijn en werken zullen vast ook een salarisverhoging hebben gehad. En waar zou die worden gehaald? Bij de klanten van die bedrijven of instellingen.

En ja, ik vind de inflatiecijfers ook absurd maar die cijfers hebben we vooral te danken aan een slecht monetair beleid. Een free lunch bestaat niet.


Vooral datgene wat de medewerkers ("gemakshalve" ) NIET vertellen,  wordt handig gebruik van gemaakt.  Dat is nu net het hele punt. En i.d.d., een beetje dom om tijdens het verkooppraatje, en voor het tekenen,  niet eerst even de algemene voorwaarden minutieus door te nemen. 

 

Maar wat wil je dan doen? Na doorlezen van de voorwaarden naar bijvoorbeeld Ziggo? Daar tref je hetzelfde aan.

Maar de x maanden korting krijg je gewoon, exact zoals in de advertentie staat. Ik vind de inflatiecorrectie ook niet leuk maar al de mensen die eerlijk zijn en werken zullen vast ook een salarisverhoging hebben gehad. En waar zou die worden gehaald? Bij de klanten van die bedrijven of instellingen.

En ja, ik vind de inflatiecijfers ook absurd maar die cijfers hebben we vooral te danken aan een slecht monetair beleid. Een free lunch bestaat niet.

" Maar wat wil je dan doen? Na doorlezen van de voorwaarden naar bijvoorbeeld Ziggo? Daar tref je hetzelfde aan." 

Blijkbaar ligt "enige kritiek" nogal gevoelig bij de KPN medewerkers. 

En ... ja wellicht had ik dan niet de overstap gemaakt van Ziggo naar KPN. 

Zoals ik al aangaf,  een optelsom van factoren. 

1G "beloven"  +/- 500 mb krijgen (zowel telefoon als laptop) Staat natuurlijk onder voorwaarden in de voorwaarden. 

Medewerker geeft aan dat inflatiecorrectie wettelijke moet worden doorgevoerd! Ben benieuwd hoe dat staat verwoord in de wet.  Kunt u mij de link sturen?

Medewerker geeft aan dat ik Backoffice even een mailtje moet sturen (uiteraard krijg je die niet van de medewerker). Zoek die maar eens op via de website van KPN! 

Zo kan ik nog een paar punten noemen maar ik begrijp dat je (hier) niet te kritisch mag zijn op de "klantgerichtheid" van de KPN medewerkers. 

Gelukkig krijgen we na ieder klant contact een feedback pop-up, zodat we met een super smile kunnen waarderen. 

 

 

 

 


Ik ben als klant aanwezig op het forum en een andere mening hebben is iets anders dan geen kritiek verdragen. Je post blijft toch ook gewoon staan hier. Binnen de grenzen van het fatsoen mag iedereen zijn of haar mening posten. Dat het onderwerp is aangepast komt omdat het gebruikte woord ongepast was en zeker niet de waarheid. Dat heeft de moderator goed gedaan.

Maar terug on-topic. Wat zou jij dan verwachten vanuit KPN? Een actieperdiode van 9 maanden korting en datzelfde jaar geen inflatiecorrectie?

En ik blijf toch ook nieuwsgierig maar zijn de prijzen van het bedrijf waar je werk ook aangepast voor jullie klanten? Wat zouden die daar van vinden?

En nee, ik wil je niet in een hoek drukken maar ben gewoon nieuwsgierig waarom iedereen zo ontevreden over de actieperiode is.

 


Ik ben als klant aanwezig op het forum en een andere mening hebben is iets anders dan geen kritiek verdragen. Je post blijft toch ook gewoon staan hier. Binnen de grenzen van het fatsoen mag iedereen zijn of haar mening posten. Dat het onderwerp is aangepast komt omdat het gebruikte woord ongepast was en zeker niet de waarheid. Dat heeft de moderator goed gedaan.

Maar terug on-topic. Wat zou jij dan verwachten vanuit KPN? Een actieperdiode van 9 maanden korting en datzelfde jaar geen inflatiecorrectie?

En ik blijf toch ook nieuwsgierig maar zijn de prijzen van het bedrijf waar je werk ook aangepast voor jullie klanten? Wat zouden die daar van vinden?

En nee, ik wil je niet in een hoek drukken maar ben gewoon nieuwsgierig waarom iedereen zo ontevreden over de actieperiode is.

 

Ik voel me ook absoluut niet in een hoek gedrukt maar ben bang dat we blijven verschillen van mening.  

En ja,  als wij een tarief afspraak hebben met een klant,  dan wordt deze niet tijdens de contractperiode verhoogd! 

Zou u dat ook accepteren van een bank,  dat tijdens de rentevast periode het maandbedrag wordt verhoogd?

Of wanneer een koopcontract voor het aanschaffen van een auto is getekend,  de garage met een extra kostenverhoging komt?

Nogmaals, het gaat niet om die paar euro maar de wijze van (niet) communiceren,  de ingestudeerde afscheepmethode van klantenservice zonder ook maar 1 poging tot een oplossing (en dan heb ik het niet alleen, zoals eerder geschetst, over dit geval). 


Ik ben als klant aanwezig op het forum en een andere mening hebben is iets anders dan geen kritiek verdragen. Je post blijft toch ook gewoon staan hier. Binnen de grenzen van het fatsoen mag iedereen zijn of haar mening posten. Dat het onderwerp is aangepast komt omdat het gebruikte woord ongepast was en zeker niet de waarheid. Dat heeft de moderator goed gedaan.

Maar terug on-topic. Wat zou jij dan verwachten vanuit KPN? Een actieperdiode van 9 maanden korting en datzelfde jaar geen inflatiecorrectie?

En ik blijf toch ook nieuwsgierig maar zijn de prijzen van het bedrijf waar je werk ook aangepast voor jullie klanten? Wat zouden die daar van vinden?

En nee, ik wil je niet in een hoek drukken maar ben gewoon nieuwsgierig waarom iedereen zo ontevreden over de actieperiode is.

 

Ik voel me ook absoluut niet in een hoek gedrukt maar ben bang dat we blijven verschillen van mening.  

En ja,  als wij een tarief afspraak hebben met een klant,  dan wordt deze niet tijdens de contractperiode verhoogd! 

Zou u dat ook accepteren van een bank,  dat tijdens de rentevast periode het maandbedrag wordt verhoogd?

Of wanneer een koopcontract voor het aanschaffen van een auto is getekend,  de garage met een extra kostenverhoging komt?

Nogmaals, het gaat niet om die paar euro maar de wijze van (niet) communiceren,  de ingestudeerde afscheepmethode van klantenservice zonder ook maar 1 poging tot een oplossing (en dan heb ik het niet alleen, zoals eerder geschetst, over dit geval). 

Gelukkig zijn er verschillen in mening want anders werd het saai. Ik zie overal om me heen dat er verhogingen zijn en overal staat de gerechtigheid er van in de kleine lettertjes. Zo werd het contract de cv ketel tijdens contract ook duurder en het werd niet eens inflatiecorrectie genoemd.

Deposito”s bij de bank hebben bij mij tot nu toe de gemaakte afspraken opgeleverd maar dat staat ook eenduidig zo in de voorwaarden. Andersom geldt dat ook voor de hypotheek. Wil je ervan afwijken dan volgt er een boete.

Als je een auto aanschaft zou ik zeker hele duidelijke afspraken maken op papier. Je zou niet de eerste zijn die vanwege de lange levertijden gewoon meer mag betalen dan in eerste instantie was afgesproken. Tijdens corona kwam dat veelvuldig voor.

Nu ik er zo over schrijf zou het zoveel duidelijker zijn als er gewoon gewerkt werd met vaste tarieven zonder welkomskortingen. Daar zijn al boeken over geschreven hier. Kennelijk is het aantrekkelijker om kortingen te geven aan nieuwe klanten en anderzijds verhogingen door te voeren. Het blijft apart.

Ik zelf ben honkvast mits ik tevreden ben. Dus de prijs is in verhouding met de kwaliteit. Zolang dat past beweeg ik niet. Ik vind de kwaliteit van de diensten van KPN significant beter dan die van de andere providers. Vooral de internetverbinding is echt veel beter

Maar links- of rechtsom: de korting zoals geboden op het tarief wordt vanuit KPN gerespecteerd gedurende die periode.


Reageer