Skip to main content

Ik heb hetzelfde gehad een aantal jaren geleden. Vroeger had ik een telefoonaansluiting en internet van KPN. Naar mijn weten is er nooit een betalingsachterstand geweest of heb ik de automatische incasso gestorneerd. In 2011 had ik mijn kerstgratificatie gehad. Bij de KPN-winkel in Haarlem wilde ik daarmee een tablet kopen. Volgens het reserveringsysteem in de winkel kon ik 350, - euro aanbetalen (meer dan de helft ) en het resterende bedrag daarna in termijnen. Ik wilde geen vast internetabonnement daarbij, maar een losse simkaart. Dat kon. De verkoper voerde deze bestelling in. Opeens werd deze bestelling automatisch geannuleerd. Volgens de verkoper zou ik over een week een brief daarover krijgen.

In de brief stond dat ik stond aangemeld bij Experian, een bedrijf dat de kredietwaardigheid van klanten van KPN onderzoekt. Ik was hier zeer verbaasd over. Er was was geen achterstand in mijn betalingen, er was geen melding bij de BKR. Ik had een betaalde baan met een regelmatig inkomen. Het enige wat ik kon bedenken dat er in de flat waarin ik woon bewoners zijn die ooit een betalingsachterstand hebben gehad en dat KPN mijn postcode negatief beoordeelde’ De klantenservice van KPN kon mij niet helpen. Later kon ik bij BelSimple in Groningen dezelfde tablet met aanbetaling zonder problemen gewoon bestellen met een losse Sim only.

De klantenservice gaf aan dat ik bij Experian kon informeren waar die zgn. aantekening over ging. 
Na twee weken kreeg ik een antwoord van Experian. Nou ja, ik viel bijna van mijn stoel van verbazing:
Experian gaf aan dat er over mij bij hun bedrijf niets bekend was!
Ik deed weer een nieuwe bestelling via het internet bij KPN. Die werd weer afgewezen. De klantenservice kon mij niet helpen. Ook toen ik zei dat er bij Experian niets bekend was over een eventueel wanbetaling mijnerzijds.

Ik heb dit gemeld bij Kassa. Er waren meer mensen met soortgelijke ervaringen.
Maar ik ben er nog niet, Misschien speelt dit nog steeds.

Een medewerker van KPN heeft mij onlangs overtuigd over te stappen van Online glasvezel naar KPN glasvezel. Alles was rond, Alleen de router werd om onduidelijke reden niet op tijd geleverd, En ook deze  bestelling werd daarna zonder opgaaf van reden weer geannuleerd. Ik kreeg daar geen bericht over maar zag dit bij mijn KPN-id.

Ik kreeg van een medewerker een telefoonbericht dat er iemand op 20 hs de bestelling had geannuleerd. Heel vreemd, Mijn adres is 20 111. De medewerker dacht dat ik de heer T. was. Die woonde een half jaar geleden op 20hs en is verhuist naar een ander adres. Hoe kan dat? Ik heb mijn naam en adres duidelijk opgeven. Dit staat in het voorlopige contract vermeld met mijn telefoonnummer gekoppeld aan mijn naam! Of is het weer die verzonnen melding van Experian die helemaal niet bestaat??

Nou ja, ik heb het nu eigenlijk wel gehad met KPN. Ik blijf nu maar gewoon maar bij Online en wil geen opdringerige medewerkers van KPN aan mijn deur meer zien.

Met vriendelijke groet
Stephan Blaas  

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt, gegevens naar profiel verplaatst i.v.m. privacy

Een medewerker van KPN heeft mij onlangs overtuigd over te stappen van Online glasvezel naar KPN glasvezel. Alles was rond, Alleen de router werd om onduidelijke reden niet op tijd geleverd, En ook deze  bestelling werd daarna zonder opgaaf van reden weer geannuleerd. Ik kreeg daar geen bericht over maar zag dit bij mijn KPN-id.

Ik kreeg van een medewerker een telefoonbericht dat er iemand op 20 hs de bestelling had geannuleerd. Heel vreemd, Mijn adres is 20 111. De medewerker dacht dat ik de heer T. was. Die woonde een half jaar geleden op 20hs en is verhuist naar een ander adres. Hoe kan dat? Ik heb mijn naam en adres duidelijk opgeven. Dit staat in het voorlopige contract vermeld met mijn telefoonnummer gekoppeld aan mijn naam! Of is het weer die verzonnen melding van Experian die helemaal niet bestaat??

Nou ja, ik heb het nu eigenlijk wel gehad met KPN. Ik blijf nu maar gewoon maar bij Online en wil geen opdringerige medewerkers van KPN aan mijn deur meer zien.

 

Aan de hand van de gegevens die je achtergelaten hebt, @Schaker013, heb ik gekeken wat ik kon vinden over je huidige aanvraag. En ik zie een actieve bestelling, geplaatst op 16 maart. De installatiedatum staat voor 19 april. Op die dag krijg je een sms van ons als het signaal actief is. Uiterlijk 3 werkdagen voor die datum wordt je installatiepakket bezorgd, op huisnummer 20 III. Installatie kun je vervolgens zelf doen, zodra je de sms ontvangen hebt.


Nou ja, deze onduidelijkheid bij mij werd ook denk ik veroorzaakt doordat bij mijn IDkpn werd  vermeld dat de aanvraag geannuleerd is. Met de kpnmedewerker werd afgesproken dat ik 29 maart de router zou ontvangen .Dat werd dus 3 weken later. Ook werd gebeld met de melding dat de heer Treffers de bestelling geannuleerd had die een half jaar geleden op 20 huis woonachtig was. Merkwaardig?  Ik heb toen telefonisch gezegd dat ik zelf  de bestelling  niet wilde annuleren. Toch  werd dit in de Kpn-ID vermeld. Dus werd voor mij het  Experian scenario van 13 jaar geleden  helaas weer actueel. Ok we gaan het zien over 3 weken. Hoop dat alles goed komt.

Met vriendelijke groet

Stephan Blaas

 


Aan de hand van de gegevens die je achtergelaten hebt, @Schaker013, heb ik gekeken wat ik kon vinden over je huidige aanvraag. En ik zie een actieve bestelling, geplaatst op 16 maart. De installatiedatum staat voor 19 april. Op die dag krijg je een sms van ons als het signaal actief is. Uiterlijk 3 werkdagen voor die datum wordt je installatiepakket bezorgd, op huisnummer 20 III. Installatie kun je vervolgens zelf doen, zodra je de sms ontvangen hebt.

 

Nou ja, deze onduidelijkheid bij mij werd ook denk ik veroorzaakt doordat bij mijn IDkpn werd  vermeld dat de aanvraag geannuleerd is. Met de kpnmedewerker werd afgesproken dat ik 29 maart de router zou ontvangen .Dat werd dus 3 weken later. Ook werd gebeld met de melding dat de heer Treffers de bestelling geannuleerd had die een half jaar geleden op 20 huis woonachtig was. Merkwaardig?  Ik heb toen telefonisch gezegd dat ik zelf  de bestelling  niet wilde annuleren. Toch  werd dit in de Kpn-ID vermeld. Dus werd voor mij het  Experian scenario van 13 jaar geleden  helaas weer actueel. Ok we gaan het zien over 3 weken. Hoop dat alles goed komt.

 

Kan zijn dat de bestelstatusomgeving wat in de war is geraakt omdat er, relatief, kort geleden dan die geannuleerde bestelling is geweest. Als het abonnement eenmaal actief is, dan heb je ook een volledig werkende MijnKPN, zonder verwarring :)