Skip to main content

Goedenmiddag,

Rond oud en nieuw heb ik een nieuwe telefoon gekocht in de KPN-winkel. Het was niet mijn bedoeling ook mijn contract aan te passen (ik wilde alleen een nieuw toestel), maar volgens de winkelmedewerker moest dat wel (zojuist telefonisch een medewerker gesproken die zei dat dat niet klopt). Het abonnement werd iets duurder, maar zou zeker even goed zijn.

Wat mij niet duidelijk was, was dat op mijn oude contract er maandelijks 13 gratis GB zaten, die er nu af gingen, ik hield slechts 3 GB over. Thuis gebruik ik wifi, dus de eerste keer dat ik tekort had was afgelopen week, op vakantie in Duitsland. Helaas is dat meer dan drie maanden geleden, dus het retentierecht is niet meer van toepassing, maar ik heb mij oprecht niet gerealiseerd dat er zo'n groot verschil was tussen mijn oude contract en mijn nieuwe.

Ik wilde eigenlijk een klacht indienen (overweeg dat nog steeds) om twee redenen:

  • Er is mij een nieuw contract verkocht terwijl dat helemaal niet mijn bedoeling was. Ik wilde dat niet, maar volgens de verkoper was dat nodig omdat ik in een KPN-winkel was.
  • Het nieuwe contract is een stuk slechter dan mijn oude, terwijl dat mij niet werd uitgelegd in de winkel. Ik wist dat ik 3 GB kocht, maar of dat genoeg is weet je als klant eigenlijk niet - ik wist alleen dat mijn oude contract (ruim) voldoende was.

De medewerker die ik net sprak heeft mij 5 GB cadeau gedaan, wat heel vriendelijk is, maar die is over een maand weer verlopen - daar heb ik bij mijn volgende vakantie dus niet zoveel aan.

Mijn vraag is: is er niet iets aan te doen? Ik snap dat ik een duurder contract kan afsluiten, maar dat is natuurlijk niet mijn bedoeling, in het verleden had ik een iets goedkoper contract en daar kon ik prima mee uit de voeten. 

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet, Coen Huisman

Daar zal nu niets meer aan te doen zijn.

KPN verkoopt in principe eigenlijk geen losse toestellen. De prijzen voor de toestellen die KPN laat zien zijn voor in combinatie met een abonnement.

Zonder abonnement kan wel, maar dan legt KPN er behoorlijke toeslag bovenop. En u moet dat toestel dan (uiteraard) meteen in 1 keer betalen. Misschien is dat de reden dat de medewerker u een abonnement "aangesmeerd" heeft.


Best wel jammer dat ik dat niet wist dan. In mijn naïviteit ben ik een KPN-winkel binnengelopen omdat ik nu eenmaal KPN-klant was (leek me logisch), maar ik had dus beter naar de Mediamarkt kunnen gaan. Ik heb het toestel nu ook in één keer betaald, dus dat kan de reden niet geweest zijn.


Hallo @Coen Huisman ,

Je kunt maandelijks jouw abonnement naar boven of naar beneden bijstellen. Dus ga je op vakantie? Zet dan tijdig (voor de start van de periode) jouw abbo omhoog. Dat kan makkelijk via Mijn KPN. En dan na de vakantie gewoon weer terug naar 3 GB. 

Een eenmalige bundel aanschaffen kan ook, maar dat is best heel duur. Koop in ieder geval niet die bundel van 3,99. Die is supertraag!

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/extra-bundel.htm

 

Het tijdelijk ophogen van jouw abonnement is goedkoper! 

Â