Skip to main content

Op mijn factuur van september staat een online aankoop van spotify die wij nooit gedaan hebben.

Klantenservice van KPN verwijst door naar spotify omdat het een ‘online aankoop’ is en spotify verwijst weer terug omdat de betalingen via KPN gaan. Ik lees op dit platform dat er vaker problemen hiermee zijn  en ik wil het te veel betaalde bedrag teruggestort krijgen.

Hallo @Timo11 ,

KPN gaat niet terugstorten. Daarvoor moet je bij Spotify zijn.

Ik zou je wel willen adviseren om deze betaalmethode uit te zetten. 

bron : https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/uitleg-factuur-kpn-mobiel/online-aankopen-via-kpn-factuur.htm

Je kan de betaalmethode weer verwijderen in je telefoon.

App Store (iOS)

- Open je instellingen

- Klik op je naam met Apple ID

- Klik vervolgens op ‘Betaling en verzending’

- Druk op ‘bewerk’ en daarna op ‘mobiele telefoon’

- Druk daarna op ‘verwijder’

Google Play Store (Android)

- Open de Play Store app

- Klik op het menu linksboven

- Kies ‘betaalmethoden’ en dan op ‘Meer betalingsinstellingen’

- Log in als daarom wordt gevraagd.

- Tik onder de betaalmethode die je wilt verwijderen en daarna nogmaals op Verwijderen


Hoi @Timo11 en welkom op het forum. Goed dat je oplet en direct de factuur hebt bekeken. Het klopt, zoals hierboven is genoemd door @Noordzee, dat ik de aankoop niet ongedaan kan maken.

Er zijn verschillende manieren waarop je Spotify kan afsluiten, dit kan via Spotify zelf, de Apple/Google store op je telefoon of via MijnKPN. Beide keren staat het als een online aankoop op de factuur. Het opzeggen gaat via de store waar je het hebt geactiveerd.

Loopt het via KPN dan kan je het daar ook weer uitschakelen en voor meer informatie kan je kijken in het topic Spotify bij KPN.