Skip to main content

Beste KPN,

Mijn vrouw heeft ook ongewild een abonnement op ‘Pro Battle Zone’ omdat mijn kind een reclame banner heeft aangeklikt van deze partij. Jullie geven op jullie website aan dat dit mogelijk is omdat zij KPN Pay zou hebben geactiveerd, wat het mogelijk maakt direct abonnementen af te sluiten bij derde partijen die vervolgens gefactureerd worden op de KPN factuur. Probleem is dat zij hier (activatie KPN Pay) niet voor heeft gekozen en dit dan ook niet mogelijk zou moeten zijn. Dit is dus duidelijk een fout van KPN en we zullen dan ook een formele schriftelijke klacht indienen, waarbij KPN de in rekening gebrachte kosten door PBZ zal moeten betalen. KPN dient hier zijn verantwoordelijkheid te nemen voor ongewenste en incorrecte gefactureerde diensten, ook voor de gebruikers die wel KPN Pay hebben geactiveerd. 

Groet M

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Mendo, er is op de KPN website een klachtenformulier dat je kunt gebruiken indien je een klacht wenst in te dienen: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/ 


Beste Jeroen,

Dank voor u bericht. Ik heb inmiddels een klacht ingediend en een medewerker van KPN gesproken. In dit gesprek is duidelijk geworden dat KPN een opt-in model hanteerde voor KPN pay. D.z.w. de optie voor KPN Pay stond automatisch op AAN, zonder dat ik als klant van KPN hiervoor heb ik gekozen. Sterker nog, ik ben niet eens actief geinformeerd over het feit dat deze optie automatisch op aan stond. Hierdoor was het dus mogelijk dat mijn zoon met slechts enkele klikken op een website een abonnement afsloot, zonder enige check of controle. Waarbij deze partij via de facturatie van KPN dit in rekening konden brengen bij ons, als klant van KPN. Inmiddels heeft KPN er voor gezorgd dat KPN Pay niet meer automatisch op AAN staat, omdat ze duidelijk door hadden dat ze hiermee niet aan de AVG-wetgeving voldaan. Ze hadden actief moeten communiceren wat deze toestemming inhield, welke gegevens worden verzameld en gedeeld en dat een derde partij eenvoudig kosten konden factureren via KPN bij de klant. Omdat KPN de klacht als niet ontvankelijk heeft bestempeld zal ik dit met mijn rechtsbijstand verder oppakken. Ik heb KPN altijd klantvriendelijk gevonden, maar hier laten ze een enorme steek vallen.. 

 

 


Reageer