Skip to main content

Hi KPN, omdat ik in het buitenland zit en jullie niet per mail en chat bereikbaar zijn, bij deze: mijn abonnement (thuis) is per 19 september 2024 opgezegd (zag ik in de MijnKPN app), maar ik krijg nu ineens nog een factuur voor 22 september tm 21 oktober. Kunnen jullie de administratie op orde maken zodat ik niet gefactureerd blijf? Ik zal het geld terugboeken.

Alvast bedankt!  

Hallo @Evelienn 

Volgens KPN komt dat omdat er vooruit gefactureerd wordt, je krijgt het sowieso terug bij de slotfactuur, ook die 3 dagen van de vorige factuurtermijn.

Zie dit Kennisbank artikel waarin het allemaal wordt uitgelegd:

Storneren van je betaling geeft alleen maar gezeur, dan krijg je aanmaningen en het kost uiteindelijk meer tijd om het weer recht te trekken.

Hi @Evelienn, welkom hier. 

Belangrijk om te weten is of je je abonnement ook daadwerkelijk hebt opgezegd. Wat je in Mijn KPN ziet is namelijk de einddatum van je contract, dat betekent dat het daarna maandelijks opzegbaar is. Als je het niet zelf hebt opgezegd gaat je abonnement namelijk doorlopen met 1 maand opzegtermijn. 

Heb je dit nog niet gedaan? Bel dan even met ons. Ons nummer vanuit het buitenland is 0031 6 1200 1200. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur. Een andere optie is om het online opzegformulier in te vullen. 

Heb je ook daadwerkelijk een opzegbevestiging van KPN ontvangen waaruit blijkt dat je abonnementen zijn opgezegd? Je zegt per 19 september 2024 opgezegd te hebben. Op een opzegbevestiging wordt namelijk ook uitgelegd hoe het zit met je facturen en betalingen na een opzegging. 

Hi! Dank voor de reacties. Het abonnement is daadwerkelijk opgezegd, al in augustus. De einddatum is 19 september. Daarom snap ik niet waarom er nog gefactureerd wordt. 

Ok, pak dan nu de opzegbevestiging van KPN erbij én lees die nogmaals eens goed door :-)

En @Evelienn ben je al wat wijzer geworden? 

Hi! Ja, alleen is het helemaal niet logisch naar mijn mening. Maar goed, ben het gewend van KPN onderhand. Dank voor het checken!

Mooi. Het komt hoe dan ook uiteindelijk goed. Na een opzegging volgt te allen tijde een eindfactuur waarop een verrekening plaatsvindt. 

Graag gedaan hoor 😊

Hi @Evelienn, nog even voor de zekerheid: je hebt wél de bevestiging van het is opgezegd. Ik vraag dit omdat je aangeeft dat het per 19 augustus is opgezegd. Dan zou je niet nog een factuur moeten krijgen voor de periode 22 september tot 21 oktober, vandaar mijn vraag. 

Hi Alex! Ik heb inderdaad de bevestiging dat het is opgezegd. Dank! 

Reageer