Skip to main content

Onlangs (21 mei 2021) heb ik mijn abonnement aangepast van Internet en TV Basis met opnemen pakket (58,86 per maand, zou miv 1 juli 60,42 worden)  naar Hussel internet 50Mbit/s en tv (inclusief 2e ontvanger en gratis opnemen pakket, totaal 57,50 per maand).  Dit is op 27 mei ingegaan.

Mijn factuur van 7 juni 2021 bedraagt 74,11 euro. Nu lijkt mij dat als ik van een abonnement van 58,86 per maand overstap naar een van 57,50 per maand, de factuur niet hoger uitkomt dan 58,86. 

Op de factuur van 7 mei 2021 is te zien dat ik 58,85 betaald heb voor Basis voor de periode 7 mei t/m 6 juni.

Op de factuur van 7 juni 2021 is te zien dat ik 57,50 betaal voor Hussel voor 7 jun t/m 6 juli,  20,40 voor de periode van 27 mei t/m 6 juni voor Hussel, en dat er voor Basis een correctie van 3,79 plaatsvindt voor de periode van 5 juni t/m 6 juni. Volgens mij zou deze correctie voor de periode van 27 mei t/m 6 juni moeten zijn?

 

Daarnaast staat in de overeenkomst van 21 mei dat inflatiecorrectie 1x per kalenderjaar per 1 oktober wordt toegepast? Op mijn factuur van 7 juli 2021 zie ik dat hussel internet inmiddels 43,73 is ipv 42,50 zoals in de overeenkomst staat?

 

Ik hoor graag jullie antwoorden.

Die 1.23 verhoging is 1 Juli ingegaan, zou op jou niet van toepassing mogen zijn lijkt me, of het had gecommuniceerd moeten worden, dit was een tussentijdse verhoging onder het mom van netwerk verbeteringen*.

Je had de mogelijkheid om het te accepteren of kosteloos opte zeggen

(* Ik lees, ze willen meer binnenharken)

 


Welkom op het KPN forum, @Armanda. Ik begrijp dat je de specificatie van de factuur van juni hebt bekeken, maar dat deze niet klopt. Ik heb de factuur er zelf ook bij gepakt en zie dat deze inderdaad niet klopt. Het is natuurlijk wel gek dat het nieuwe abonnement op 27 mei is in gegaan, maar je voor het oude abonnement nog tot 5 juni moet betalen. Ik ga deze teveel betaalde abonnementskosten uiteraard voor je vergoeden. Ik kom uit op een verschil van € 17,66. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op de volgende factuur.

Wat betreft de abonnementskosten die omhoog zijn gegaan: Dit klopt. De prijzen zijn per 1 juli gestegen. Dit valt niet onder inflatiecorrectie, maar is dezelfde prijswijziging als die voor jouw oude Internet en TV Basis zou gelden.