Skip to main content

Op 9 juli heb ik mijn contract/overeenkomst gewijzigd in een mail only abonnement. De rest van de diensten heb ik opgezegd. Betaal datum factuur is dan ook de 9e van iedere maand. Op 9 augustus werd ik volledig afgesloten van de diensten van KPN muv de mail. Vervolgens kreeg ik nog een volledige factuur over de maand augustus €129,61 terwijl ik alleen maar mail heb à€7,50 per maand. Aantal keren over gebeld en er ontstond onenigheid over de datum opzegging. Op 9 augustus werd mijn WiFi, tv en vast bellen afgesloten. Geen WiFi voor zonnepanelen en thermostaat. Op 10 augustus zou Ziggo alles aansluiten. Dit werd 11 augustus. Dus 2 dagen geen tv, zonnepanelen en thermostaat. 11 augustus door Ziggo aangesloten. Vervolgens die volledige factuur omdat ik volgens KPN pas op 11-8 was afgesloten. Klantenservice hield dit vol en moest de volledige factuur betalen voor zgn 2 dagen extra, die ik niet heb gehad. Verschillende telefoontjes aan besteed met een gemiddelde wachttijd van meer dan 30 minuten per keer. Ook medewerkers lieten mij geregeld wachten om ruggespraak te houden omdat ze het niet wisten. Ook stond in de aantekeningen die collega’s in mijn klantenbestand hadden gezet onjuiste info. Datums klopten niet, maar ook inhoudelijk werden de gesprekken onjuist weergegeven. Tot 3 keer toe werden de verbindingen al dan niet bewust door een medewerker verbroken. Gevraagd of ik teruggebeld kon worden, gezien de lange wachttijden.  Vandaag gaf men aan dat ik het verhaal op forum moest zetten en men zou mij zeker verder kunnen helpen en voor een oplossing zorgen. Ik ben benieuwd wat de oplossing gaat worden. Ondertussen is al 3 keer door KPN met mij contact gezocht om een nieuw contract aan te gaan. Hoe dan?

Vul je forum profiel in met je adres naam en klantnummer dan  wordt je topic opgepakt door een moderator zodra je topic aan de beurt is.

 


Hi @Steven55, dat klinkt allemaal heel verwarrend, dat is niet de bedoeling. Ik hoop dat je intussen verder gekomen bent.

Het gebeurt vaker dat je na het opzeggen van je abonnement nog een volledige factuur ontvangt. Dat heeft er meestal mee te maken dat 't abonnement nog niet (volledig) opgezegd is op het moment dat die factuur automatisch aangemaakt wordt. Een maand later ontvang je de zogenaamde slotnota. Hierop worden alle teveel betaalde kosten berekend en aan je teruggestort. Daarom adviseren we altijd om die ene factuur te betalen, omdat ‘ie later rechtgezet wordt. Anders ontstaat er een probleem in de administratie door een factuur die niet betaald is. 

Als je nog vragen hebt, laat het dan gerust weten.