Skip to main content

Mijn rekening voor de maand maart is niet correct. Ik heb begin maart een mail gehad dat mijn 5 euro korting als gevolg van langzaam internet komt te vervallen per volgende maand, omdat ik Sneller Internet Buitengebied hebt. Dat is terecht dus geen probleem met dat. Nu krijg ik mijn nieuwe rekening en betaal ik 8,57 euro meer ten opzichte van de vorige maand. Dat is 3,57 euro meer dan ik zou moeten betalen. Op de nieuwe rekening zie ik ook dat mijn korting van half februari tot begin maart netjes vermeld staat (waar ik dus nog recht op had), maar dat de korting er niet vanaf gaat maar er juist wordt bij opgeteld. Zou u deze fout kunnen herstellen op de volgende rekening. 

Hieronder de rekening van februari en maart. 
 

 

Ik denk dat dit geen fout is. Dit is een correctie. U had korting gekregen, 5 euro, van 10 februari tot 9 maart. Nu word op de 2de factuur de korting deels terug genomen. Als nog in rekening gebracht. Van 18 februari tot 9 maart. 


@Nick83 nee dat is niet zo. In de e-mail werd gesproken over vanaf de volgende rekening. En het woord korting is altijd negatief of te wel korting gaat van een rekening af. Ik wacht wel op een moderator of anders zal ik moeten bellen. 


Tenzij je de korting terug moet betalen. Dan is de korting niet negatief.

De rekensom is als volgt: €5 ÷ 28 dagen × 20 dagen.


Hallo @Hoopvol, logisch dat je hier vragen over hebt. Wat @Nick83 zegt, klopt wel: Dit is geen fout, maar een correctie.

Voor zover ik kan zien heb je al sinds ten minste januari 2021 Sneller Internet Buitengebied. Al die tijd heb je ten onrechte korting ontvangen. Dit zetten wij nu recht.

De korting is per 18 februari stopgezet in ons systeem. Vanaf die datum ontvang je geen korting meer. 

Maar je had met de factuur van februari al wel korting gekregen tot en met 9 maart. Daarom corrigeren we dat op deze factuur. De korting die je hebt ontvangen over 18 februari tot en met 9 maart, betaal je aan ons terug.

Het lijkt nu alsof de factuur hoger is dan afgesproken. Maar dat komt dus door de verrekening. De volgende factuur zal € 62,41 zijn.


@Denise_  wanneer jij zeg dat per 18 februari de korting is stopgezet prima. Ik kreeg de e-mail van KPN pas begin maart zodoende. Bedankt voor het uitzoeken.Â