Skip to main content

Ik heb laatst een factuur gekregen waar telefoongesprekken met hoge kosten op staan vermeld die niet mogelijk zijn. Waarom? Op het moment dat deze gesprekken plaatsvonden had ik geen actieve simkaart en kon er onmogelijk gebeld worden. Ik heb nu twee keer gebeld en beide keren zou het opgelost worden. Nu zit ik in Kenia en krijg ik alsnog een herinnering om de kosten te gaan betalen. Ik ben dit geenzins van plan.

Ook ga ik bij een volgende herinnering of wat dan ook al mijn producten bij KPN opzeggen. Het is ronduit belachelijk en idioot dat ik nu al twee 2 maanden bezig ben op dit probleem op te lossen. Geen behoefte aan dit soort zaken. Verlengen van mijn producten op dit moment? Absoluut niet

Goedemiddag @Jacko1984

Ik begrijp dat je een factuur ontvangen hebt en het niet eens bent gefactureerde kosten. Je hebt nu een herinnering ontvangen en meldt nu hier dat je de factuur niet gaat betalen. 

Ik heb laatst een factuur gekregen waar telefoongesprekken met hoge kosten op staan vermeld die niet mogelijk zijn. Waarom? Op het moment dat deze gesprekken plaatsvonden had ik geen actieve simkaart en kon er onmogelijk gebeld worden. Ik heb nu twee keer gebeld en beide 

Wat bedoel je precies met geen actieve simkaart; kun je dit toelichten? 

Al het verbruik op een simkaart wordt geregistreerd (en is voor jou na te gaan op de factuurspecificatie) en verrekend met het abonnement/ aanvullende bundel of in rekening gebracht. Ik ben daarom ook benieuwd wat de klantenservice dan precies voor je zou oplossen. Ik kijk graag even mee.

Wil jij jouw klantgegevens noteren in jouw forum profiel en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? In ieder geval graag jouw volledige naam, geboortedatum, klantnummer + 06 nummer en postcode + huisnummer.


Om heel precies te zijn de simkaart is doormidden geknipt op 22 september en ik heb pas op 7 november een nieuwe simkaart gekregen. Toen was ik namelijk pas weer in Nederland terug. Het is dan hilarisch om een rekening te krijgen van 220 euro terwijl dat onmogelijk is. 


@Jacko1984 , heb je die SIM doormidden geknipt als je in het buitenland was? Omdat dan zou dat zomaar kunnen. Dan was jou nummer namelijk in het buitenland ingelogd - en blijft dat ook tot je in Nederland die nummer opnieuw aanmeld. Zodra je dan gebeld wordt gaan die gesprekken vanuit het buitenland terug na Nederland op de voicemail - en dit moet je betalen. Vandaar, onmogelijk is dit niet.


Ik zie nog geen gegevens in jouw forum profiel, dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!


Als meelezer (meer niet) zie ik regelmatig vragen over "onverklaarbare" kosten langskomen hier.
Dit is wel weer een bijzonder geval zo te zien en ik zou heel graag een toelichting zien van de vraagsteller.
Als de verklaring van Joris62 klopt dan is dat een echte instinker cq geniepig, dan wel een technische onvolkomenheid (!) en zou dat onmiddellijk opgelost moeten worden.

Maar goed, ik hoop op een reactie van de vraagsteller.

bvd, namens alle meelezers.


….
Dit is wel weer een bijzonder geval zo te zien en ik zou heel graag een toelichting zien van de vraagsteller.

Ja, ik ook! 🙋🏾

Als de verklaring van Joris62 klopt dan is dat een echte instinker cq geniepig, dan wel een technische onvolkomenheid (!) en zou dat onmiddellijk opgelost moeten worden.

Op het moment dat je de simkaart uit het toestel haalt (om deze vervolgens door te knippen), maakt de simkaart geen verbinding meer met het mobiele netwerk en is er dus geen verbinding meer om verbruik te kunnen maken of te registreren (en te specificeren). Dus van een “instinker”, “geniepig” of technische onvolkomenheid is absoluut geen sprake.

Ik denk dat we hier te maken hebben, met later aangeleverd verbruik door een internationale provider. Ik heb eens gezien dat belkosten pas 2 maanden later gefactureerd werd. Maar om dat uit te sluiten, heb ik wel klantgegevens nodig 😊😉.


...

Op het moment dat je de simkaart uit het toestel haalt (om deze vervolgens door te knippen), maakt de simkaart geen verbinding meer met het mobiele netwerk en is er dus geen verbinding meer om verbruik te kunnen maken of te registreren (en te specificeren). Dus van een “instinker”, “geniepig” of technische onvolkomenheid is absoluut geen sprake.

Ik denk dat we hier te maken hebben, met later aangeleverd verbruik door een internationale provider. Ik heb eens gezien dat belkosten pas 2 maanden later gefactureerd werd. Maar om dat uit te sluiten, heb ik wel klantgegevens nodig 😊😉.

 

Wat @Joris62 schrijft heb ik eerder als verklaring gezien in een ander topic, er werd toen gesteld dat de voicemail via het laatst bekende netwerk waarop de telefoon verbinding had gemaakt loopt, dat toestel van de vraagsteller stond toen uit of hij had i.i.g. de simkaart eruit gehaald.

De vraag is dus of @Jacko1984 ook voicemail heeft aanstaan en daar berichten op zijn ingesproken.

Weet jij of dat ook echt zo is @Shyrin_ , dat voicemail i.d.d. zo werkt?

Indien dat zo is lijkt mij dat een fout in het systeem, als er nergens meer connectie is met die simkaart zou dat terug moeten schakelen naar het Nederlandse KPN netwerk.


Als mijn telefoon uitstaat (omdat bijvoorbeeld die batterij leeg is), of geen bereik heeft, dan maakt die SIM kaart ook geen verbinding meer met het netwerk. Maar alsnog blijven gesprekken binnen komen op mijn voicemail. Dit is ook niet anders, als je in het buitenland bent: geen bereik, toestel uit enz  - gesprekken na voicemail. Tenzij als je voicemail uitzet uiteraard.


Als mijn telefoon uitstaat (omdat bijvoorbeeld die batterij leeg is), of geen bereik heeft, dan maakt die SIM kaart ook geen verbinding meer met het netwerk. Maar alsnog blijven gesprekken binnen komen op mijn voicemail. Dit is ook niet anders, als je in het buitenland bent: geen bereik, toestel uit enz  - gesprekken na voicemail. Tenzij als je voicemail uitzet uiteraard.

Dat zal best zo zijn, maar ik vind het vreemd dat het dan via het laatste netwerk waar je mee verbonden was loopt, waarom niet gewoon via het KPN netwerk in Nederland.

Als je toestel of simkaart kapot gaat en je allang weer ergens in de EU bent of in NL dan blijft de voicemail dus via dat laatste netwerk in het buitenland lopen, dat vind ik behoorlijk krom.