Skip to main content

Goedemiddag,

Ik betaal nu al jaren voor een Microsoft Office 365 account via mijn KPN rekening. Meerdere malen geprobeerd stop te zetten maar het probleem is dat ik niet meer weet bij welke emailadres dit Office account hoort en na contant met KPN willen ze deze informatie ook niet prijsgeven. Ik moet dus wel maandelijks blijven betalen maar ik word niet geholpen met stopzetten terwijl KPN maar als incasso blijft optreden. Hoe kom ik nu verder hiermee en kan ik van deze maandelijkse kosten afkomen? En even ter verduidelijking; ik gebruik geen Office diensten meer sinds ik ben overgestapt naar Apple producten.

Alvast bedankt voor de hulp!

Misscchien even met MS contact opnemen of in de helppagina's van office365 zoeken naar een oplossing omtrent opheffen betaald account.

@NatGaas 


Bedankt voor je antwoord. Ik weet hoe ik moet opzeggen maar daarvoor moet je inloggen met het MS account waarmee het abonnement is afgesloten en dat weet ik dus niet meer. KPN kan wel zien welk MS account het is (zover ik weet) maar wil het vanwege privacy niet noemen dus loop ik vast. 


Hallo @NatGaas de gegevens van dat account kun je dus bij MS opvragen als je de inloggegevens niet meer weet.

 


Beste Jan,

Ik kan inderdaad bij MS de gebruikersnaam opvragen wanneer ik mijn telefoonnummer invul en dan inloggen met de 3 accounts die volgens MS gekoppeld zijn maar bij geen van allen is er een 365 account actief. Hier loop ik nu altijd vast en laat het er elke keer maar bij zitten maar nu mijn KPN abonnement verloopt wil ik hier eindelijk een keer vanaf. Het is toch elke maand €7 voor niets. Bij KPN krijg ik het account niet te horen en bij MS kan ik het niet achterhalen dus blijf ik maar betalen. Dat rijmt leuk maar is het niet. Ik hoor het graag wanneer je nog een andere tip hebt. Ik wil gewoon dat KPN mij zegt voor welk MS zij maandelijks incasseren, dat moet toch gewoon kunnen?


Hallo @NatGaas even bellen met 0800 0402


Hi @NatGaas,

Als Microsoft 365 via de KPN factuur in rekening wordt gebracht, houdt dat in dat wij in feite alleen een ‘doorgeefluik’ zijn voor de facturatie. Wij hebben geen enkele inzage in je account en kunnen je dus inderdaad niet vertellen welk mailadres hier bij hoort.

Het beste advies dat ik voor je heb is inloggen bij Google Play en daar via ‘betalingen en abonnementen’ het abonnement annuleren, dan zou je er ook van af moeten zijn!


Hoi @Maja_ ,

Bedankt voor je tip maar ik kan geen enkel abonnement vinden in mijn Google Play accounts. Ik kom gewoon niet af van dit Office 365 abonnement en wil gewoon niet meer dat KPN dit incasseert. Kan ik de machtiging niet intrekken?


Blijkbaar heb je een account via MS, voor meer info:


Wat raar dat je daar ook niks terug vind @NatGaas 🤔

Even dubbelcheck: staat het wellicht in je Apple app store? We hebben een tijdje geleden een issue gehad dat het verkeerd op de facturen stond (Google Store in plaats van Apple app store) dus misschien is dat nu ook aan de hand.

Zo nee, dan kan ik KPN Pay helemaal uitschakelen zodat je er niets meer mee kunt betalen. is dat voor jou ook een optie of betaal je er wel graag andere zaken mee?


Reageer