Skip to main content

Hoe kan ik online aankopen blokkeren zonder de appstore te gebruiken? Daarin is de betaalmethode al uitgehaald maar er wordt maandelijks geld ingehouden voor een abonnement waarvan ik niet kan achterhalen wat het precies is. Dus 3 telefoonnummers geen online aankopen doen. Klantenservice verwijst mij naar de websites maar daar staat alleen dat je de betaalmethode uit kan zetten. Is dan de enige mogelijkheid opzeggen??

 

Groet Anjes 

Hallo @Anjes ddv ,

 

Wil je KPN Pay helemaal blokkeren (buiten de App-stores om)?

 

KPN Pay blokkeren

Je kunt KPN Pay ook helemaal laten blokkeren. Je kunt KPN Pay dan niet meer instellen en gebruiken. Dit geldt voor alle stores. Andere betaalmethoden blijven natuurlijk wel beschikbaar.

KPN Pay (de)blokkeren?

 

Om KPN Pay te (de)blokkeren, bel je KPN op 0800 0402. Dit is gratis.

 

 

 

Ter aanvulling ook nog even de werkwijzen via één van de App-stores: 

 

KPN Pay stopzetten

KPN Pay stopzetten in de Google Play Store

  1. Open de Play Store app
  2. Klik op het menu linksboven of op jouw profielfoto rechtsboven
  3. Kies ‘Betaalmethoden’
  4. Ga naar ‘Meer betalingsinstellingen’
  5. Log in als daarom wordt gevraagd
  6. Tik onder de betaalmethode op ‘Verwijderen’
  7. Bevestig jouw keuze

 

KPN Pay stopzetten in de App Store

  1. Open je instellingen
  2. Klik op je naam met Apple ID
  3. Klik daarna op ‘Betaling en verzending’
  4. Druk op ‘bewerk’ en daarna op ‘mobiele telefoon’
  5. Druk daarna op ‘verwijder’

Hallo,  ik heb gebeld.  Zij zeggen dat ze dat niet kunnen en verwijzen mij naar de werkwijze zoals hierboven.  Dus betaald methode verwijderen. 


Hallo,  ik heb gebeld.  Zij zeggen dat ze dat niet kunnen en verwijzen mij naar de werkwijze zoals hierboven.  Dus betaald methode verwijderen. 

Raar, want zo staat het wel in de kennisbank. 
 

Maar goed, als je de toestemming weghaalt via de betreffende app-store(s), dan zou de afschrijving ook moeten stoppen.

 

Dat uitzetten doe je zo in je toestel.

In de App Store (iOS):

  1. Open je instellingen

  2. Klik op je naam met Apple ID

  3. Klik vervolgens op ‘Betaling en verzending’

  4. Druk op ‘bewerk’ en daarna op ‘mobiele telefoon’

  5. Druk daarna op ‘verwijder’

In de Google Play Store (Android):

  1. Open de Play Store app

  2. Klik op het menu linksboven

  3. Kies ‘Betalingen en abonnementen’ en ga naar 'Betaalmethoden'. Daar zie je 'Meer betalingsinstellingen’ staan.

  4. Log in als daarom wordt gevraagd

  5. Tik onder de betaalmethode die je wil verwijderen en daarna nog een keer op 'Verwijderen'.


Dat had ik al geprobeerd.  Ik heb ondertussen nogmaals gebeld met de klantenservice.  Nu trof ik een meisje wat daadwerkelijk wat voor mij wilde doen. Ze kon het zelf niet blokkeren maar heeft gebeld met iemand anders.  Na 30 minuten wachten is het opgelost en is de optie kpn pay geblokkeerd.  Hopelijk stoppen dan ook de maandelijkse afschrijvingen 😎


Reageer