Skip to main content

Op 28/7 jl heb ik gebruik gemaakt van de optie om mijn KPN internet en tv abonnement op te zeggen per 28/8 jl. ivm verhuizing. Tot mijn grote schrik en verbazing krijg ik echter weer gewoon een rekening van € 109,00 voor deze maand!

Ik heb geen bevestiging ontvangen van mijn opzegging, wel de mededeling dat ik nav de opzegging eerst max 8 x gebeld zou worden . Ik ben idd ( tijdens de zeer hectische verhuis- klusperiode waarin ik absoluut geen tijd had  voor dit soort dingen en gemiste telefoontjes pas s avonds laat zag) 4 x gebeld door het KPN nummer. De opzegging is dus wel degelijk doorgekomen. Nu ik dan eindelijk op mijn plek zit in het nieuwe huis blijkt er dus echter gewoon helemaal niets verwerkt te zijn.

Wettelijk is het niet toegestaan dat je een dienst die je online kunt kopen niet online op kunt zeggen.

En de opzegging is dus geregistreerd ( anders zouden ze me niet gebeld hebben) alleen is er vervolgens helemaal niets mee gedaan. 

Ik wil dan ook dat mijn abonnement alsnog per 28/8 wordt stopgezet. Ik heb hierover al Facebook chat kontakt gehad, er wordt aangegeven dat er geen bevoegdheid is om dit online te doen, er móet gebeld worden. Dit vind ik onacceptabel want wettelijk is dit dus helemaal niet toegestaan. Telefonisch heb je ook niets zwart op wit staan en ik heb moeite met telefoneren.

Ik hoop dat ik via deze weg een medewerker kan spreken die dit voor mij op gaat lossen.

Bij voorbaat hartelijk dank!

Hoi @MDV70 en welkom hier op ons forum!

Dat is natuurlijk geen leuke situatie dus goed dat je dit meldt. Via het forum houden we ons alleen niet bezig met opzeggingen. Er is wel een speciale afdeling die zich voornamelijk bezighouden met opzeggingen en dergelijke maar deze afdeling kun je inderdaad alleen telefonisch bereiken. Ik begrijp uit je bericht dat je moeite hebt om te bellen dus ik snap dat dat het wat lastig maakt. Is er anders misschien iemand die voor je zou kunnen bellen? De afdeling die verantwoordelijk is voor de opzeggingen kun je bereiken op het gratis nummer 0800 0402 en spreek vervolgens in dat je belt inzake een opzegging, dan kom je direct uit bij de juiste afdeling. 


Ik heb een soortgelijke ervaring. Online mijn abonnement opgezegd omdat we gaan emigreren. Een e-mailbevestiging ontvangen. 2 weken later kreeg ik nog een factuur. Met KPN gebeld, kreeg te horen dat ik een mail moest sturen, wat ik nogmaals deed, wederom een bevestiging ontvangen. 3 weken later weer gebeld en kreeg opnieuw hetzelfde bericht.

Dus zegt KPN dat je hun klantenservice moet bellen, die op zijn beurt zegt dat je een e-mail moet sturen, die op zijn beurt volledig wordt genegeerd.


Hoi @HassanM en welkom hier op ons forum!

Wanneer je gaat emigreren, kan ik me voorstellen dat je dit soort zaken zo snel mogelijk geregeld wilt hebben. Ook in jouw geval is het beste advies wat ik kan geven om even te bellen met de afdeling die verantwoordelijk is voor de opzeggingen (0800 0402 en geef dan vervolgens aan dat je graag een medewerker wenst te spreken). Zij kunnen de status van je opzegging inzien en eventueel aangeven waar het fout gaat/is gegaan. Hopelijk weet je hiermee wat je te doen staat!


En als ik al 3 keer heeft gebeld, wat is jouw advies dan, een 4e keer bellen, en dan een 5e….?


En als ik al 3 keer heeft gebeld, wat is jouw advies dan, een 4e keer bellen, en dan een 5e….?

Heb je ook met e afdeling gesproken die verantwoordelijk zijn voor de opzeggingen? Ik zie dat ik mijn bovenstaande bericht heb aangegeven dat je dient in te spreken dat je graag een medewerker wenst te spreken. In dat geval kom je uit bij de reguliere klantenservice. Als je 0800 0402 belt en vervolgens aangeeft dat je belt inzake een opzegging, dan kom je direct uit bij de juiste afdeling. Als je hiermee contact hebt gehad, ben ik wel benieuwd wat zij precies aangaven. Soms gaat er iets niet goed met bijvoorbeeld de bewijslast van een immigratie.


Reageer