Skip to main content

Beste forumleden,

 

Ik heb in november ‘23 zelf bij KPN gemeld dat er schade is aan een glasvezelkabel. Het ISRA-punt was los gekomen van de muur toen ik bezig was met het verplaatsen van de loadbalancer van mijn laadpaal. Nu heb ik een factuur ontvangen van Sedgwick voor de afhandeling van deze melding.
De totale kosten bedragen € 446,73

 

Ik ben van mening dat deze kosten onredelijk hoog zijn. De reparatiekosten van € 212,25 zijn voor een half uur werk. De administratiekosten en coordinatiekosten van € 232, 51 vind ik echter veel te hoog. 

 

Het is immers niet duidelijk hoeveel tijd Sedgwick/Allinq heeft besteed aan de afhandeling van mijn melding. 

Ik vind deze kosten totaal onduidelijk, zelf moest ik contact opgenomen met VolkersWessels om een afspraak te maken om de schade te herstellen. Dit betekend dat ik zelf de schade heb gemeld bij KPNnetwerk, het telefoonnummer krijg van VolkerWessels en alsnog allemaal extra kosten moet betalen voor de afhandeling.

Het is niet duidelijk waarvoor deze kosten worden gemaakt. 

Zijn er mensen met zelfde ervaringen? Zoja, zijn er mensen die succesvol bezwaar hebben gemaakt tegen deze kosten bijvoorbeeld door een compromis te maken?

 

Ik vrees dat dit gewoon de tarieven zijn die ze standaard hanteren, ze zijn stevig dat wel.
Tegen vaste prijzen kan je lastig in bezwaar gaan, vooral omdat de schade door je eigen toedoen is ontstaan.


Eventueel kan je bezwaar indienen bij netwerk.kpn.com. Of het succesvol is durf ik niet te zeggen.