Skip to main content

25 april 2023 heeft KPN internet + tv geinstalleerd. Bij het testen bleek de internetsnelheid lager dan verwacht, en is in het begeleidend schrijven bij de installatie aangegeven dat er kosteloos binnen drie maanden overgestapt kan worden naar een andere provider.

omdat deze snelheid ontoereikend was, is er gekozen om om te schakelen binnen die drie maanden.

afgelopen week hebben we uiteindelijk toch de factuur gekregen met een afkoopsom van 350 euro, ondanks de toezegging. Vandaag bijna 40 minuten met de klantenservice aan de lijn gehanden, waarbij na een half uur intern beraad het besluit was dat ik nog eens 10 minturen moest wachten om doorverbonden te kunnen worden naar een andere afdeling, waar dan de situatie wederom voorgelegd zou moeten worden.

Ik ben dus klant, er wordt niet geleverd wat er afgesproken wordt, er wordt onterecht 350 euro gefactureerd en afgeschreven, en omdit op te lossen moet ik in elk geval 40 minuten wachten om eventueel op de afdeling te komen die me dan wel zouden kunnen helpen?

Dit kan niet.

 

Maar het belangrijkste; is het inmiddels opgelost?

Verder is dit een forum waar klanten elkaar helpen, als je reactie van KPN wilt krijgen is het belangrijk dat uw forumprofiel zo volledig mogelijk is ingevuld. Verder ben ontzettend benieuwd hoe het kan dat je binnen 3 maanden zou kunnen wisselen. Ik ken het verhaal dat je binnen 14 dagen na levering mag annuleren maar niet binnen 3 maanden.


Dank voor je reactie.

Is niet opgelost, vandoor ook mijn uitvlucht naar dit forum, mogelijkheden om vlot in contact te komen op een andere manier zijn mij niet helder.

 

Hoe dat precies zit, dat dat bij ons 3 maanden is en normaliter kennelijk 14 dagen weet ik niet, is wel wat de monteur aan heeft gegeven in zijn opleveringsrapport bij de installatie.


De algemene voorwaarden zeggen aan het eind van pagina 4 begin pagina 5: 

1.5 Bedenktijd als u uw overeenkomst via internet telefonisch of op straat sluit

Bent u consument en hebt u de overeenkomst niet in een winkel gesloten, maar bijvoorbeeld telefonisch, via internet of op straat? Dan is in de wet geregeld dat u 14

dagen bedenktijd hebt. Binnen die 14 dagen kunt u de overeenkomst opzeggen, zonder dat u een reden geeft.

Dat kan bijvoorbeeld via onze klantenservice of online

via onze website

De termijn van 14 dagen begint te lopen bij:

• Een overeenkomst voor een dienst: de dag waarop de overeenkomst is gesloten

  • Een consumentenkoop: de dag waarop u het (laatste) product heeft gekregen
  • Een overeenkomst die zowel om en consumentenkoop als om het uitvoeren van diensten gaat (bijvoorbeeld een mobiel abonnement met toestel): de dag waarop u het (laatst) gekochte product hebt ontvangen

Hoi @Nard Berg, welkom op het forum. Zoals Ik_Combineer al aangeeft hanteren wij een annuleringstermijn van 14 dagen. Echter, ik zie ook wat jij aangeeft, dat in de bevestiging van de uitgevoerde werkzaamheden door de monteur staat aangegeven dat je binnen 3 maanden mag annuleren als de internetsnelheid inderdaad te laag blijkt voor ongestoord gebruik.

Wij hebben het overstapverzoek van je nieuwe provider op 21 juni binnen gekregen. Op 23 juni is een standaardmail jouw kant op gegaan over de afkoopsom. En die is ook inderdaad in rekening gebracht. Maar dat had dus niet gedaan moeten worden. Ik heb niet de mogelijkheid om deze kosten te vergoeden. Wat je dan ook het beste kan doen is dit formulier invullen. Geef daarin (ook) aan dat in de bevestiging van de monteurswerkzaamheden vermeld staat dat je kosteloos mocht annuleren. De afdeling die het formulier in behandeling neemt kan de afkoopsom dan wegstrepen.