Skip to main content

Ik heb een vraag hoe ik door de KPN barrières heen kom. Na meer dan 4,5 uur bellen, vier mails, verbreken van verbinding en heen en weer gepingpong tussen afdelingen ben ik benieuwd wat ik kan doen om mijn situatie te laten oplossen. Wie kan mij helpen om door de barrières heen te komen? Helpt stoneren van de afschrijvingen?
 

Situatie:

Verhuizing in 2020. 
  • Tot de zomer 2020 heb ik gewoon op adres AA. Ik ben in 2020 verhuisd naar adres BB 
  • Op adres AA had ik een KPN abonement welke in augustus 2020 is gestopt.  

 

Nieuw abonement afgesloten in 2022. 

  • In oktober 2022 heb ik een contract met KPN afgesloten voor 1 jaar op mijn huidige adres (BB). Dit was ten tijde van een actie waar hele wijken werden aangesloten op glasvezel. 
  • Op 8 oktober 2022 ontving ik een bevestiging dat er ook een contract is afgesloten voor adres AA (oude adres uit 2020). Dit contract heb ik niet gesloten of aangevraagd.
  • Op 8 oktober heb ik direct contact gehad met meerdere afdelingen binnen KPN om het contract op adres AA niet te laten activeren. 
  • Op 8 oktober 2022 is aangegeven dat het contract op adres AA niet zou worden geactiveerd (via het systeem Siebel begreep ik) en is het mailadres omgezet naar een NO REPLY mail van KPN zelf. Ik heb daarna geen mails meer gekregen over dit contract

 

Contract geactiveerd op adres BB  (huidig adres)

  • In oktober 2022 is het contract aan adres BB terecht geactiveerd en wordt sindsdien afgerekend van mijn rekening. Dit is terecht en gewenst

 

Contract adres AA (oud adres) onterecht toch geactiveerd. 

  • Ondanks toezeggingen en mijn inspanningen om het contract aan adres AA niet te laten activeren - welke niet door mij is aangevraagd , is dit bij navraag bij een KPN medewerker toch geactiveerd. Ik begreep dat op 18 oktober de bestelling is bevestigd, 27 december de apparaten zijn verstuurd en op 3 januari is aangesloten. 
  • Nogmaals goed om te begrijpen, ik heb hier geen enkele communicatie van gezien omdat het mailadres is aangepast naar NO REPLY van KPN zelf. Noch heb ik dit contract zelf aangevraagd, laten activeren of willen activeren. 

 

Afschrijving op mijn rekening. 

  • Al een tijd geleden kwam ik erachter dat er al maanden geld wordt afgeschreven voor een contract dat ik niet heb aangevraagd, voor een adres waar ik al 3 jaar niet woon; betreffende adres AA. Ik heb direct KPN klantenservice gebeld. 
  • Er is inmiddels al meer dan 300 euro afgeschreven van mijn rekening voor het onterechte contract.
  • overigens kan het zijn dat er nu bewoners op mijn oude adres AA profiteren van de KPN verbinding, maar ik vind dat niet aan mij om uit te zoeken. 

Mijn vraag is hoe ik uit deze situatie kan komen met KPN. Is er een andere manier dan bellen of een mail sturen? Helpt het om de betaling te stoppen?

 

Hoi @Co999 en welkom hier op ons forum!

Duidelijk dat hier iets niet goed gaat want het is uiteraard niet de bedoeling dat je dubbel betaalt terwijl je maar van 1 abonnement gebruik maakt. Je geeft aan dat je hier ook contact over hebt gehad met onze klantenservice, wat is daar verder uitgekomen? Indien nodig kijk ik ook graag eens met je mee, zou je in dat geval je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan?


Hi JanZ_,
 

Dank voor je reactie! Ik heb mijn profiel verder geüpdatet.
 

Ten aanzien van het contact. Ik heb een aantal keren gebeld. Meestal kom ik niet verder dan het issue uitleggen, begrip dat het niet goed zit maar dat een andere afdeling er naar moet kijken. 
 

In juli ben ik gebeld door KPN maar is er geen contact geweest (timing). Op mijn mails van 31 juli, 20 augustus, 24 augustus en 26 augustus is niet gereageerd en op 24 augustus is het telefonische contact door KPN medewerker verbroken (of het was iets technisch, maar er is niet teruggebeld).

 

In de mail van 21 juli staat de gehele situatie en historie vanaf oktober 2022 beschreven.

 

Zoals je waarschijnlijk kan teruglezen is er zowel in als voor juli nog meer contact geweest. 
 

Fijn dat je mee wilt kijken. Ik ben echt op zoek naar iemand die de oplossing regelt ipv mensen die het probleem aanhoren en verder aangeven niets te kunnen/ dat dit iets is voor een andere afdeling. 

 


Hi JanZ_,
 

Dank voor je reactie! Ik heb mijn profiel verder geüpdatet.
 

Ten aanzien van het contact. Ik heb een aantal keren gebeld. Meestal kom ik niet verder dan het issue uitleggen, begrip dat het niet goed zit maar dat een andere afdeling er naar moet kijken. 
 

In juli ben ik gebeld door KPN maar is er geen contact geweest (timing). Op mijn mails van 31 juli, 20 augustus, 24 augustus en 26 augustus is niet gereageerd en op 24 augustus is het telefonische contact door KPN medewerker verbroken (of het was iets technisch, maar er is niet teruggebeld).

 

In de mail van 21 juli staat de gehele situatie en historie vanaf oktober 2022 beschreven.

 

Zoals je waarschijnlijk kan teruglezen is er zowel in als voor juli nog meer contact geweest. 
 

Fijn dat je mee wilt kijken. Ik ben echt op zoek naar iemand die de oplossing regelt ipv mensen die het probleem aanhoren en verder aangeven niets te kunnen/ dat dit iets is voor een andere afdeling. 

 

Bedankt voor de terugkoppeling @Co999!

Ik ben er meteen dieper ingedoken en zie dat mijn collega's van de klachtenafhandeling je meerdere malen hebben proberen te bellen maar jou niet te pakken hebben gekregen. Als het goed is, hebben ze ook je voicemail ingesproken. Daarom stuur ik je even een PB hoe nu verder!