Skip to main content

KPN heeft onterecht geld afgeschreven van mijn rekening. Waarschijnlijk voor een mobiel abonnement want er was een startbedrag van ruim 345- en daarna al enkele maanden 45,- per maand. Ik heb helemaal geen met het bedrag overeenkomend abonnement bij kpn. Daarbij als ik het klantnummer wat bij de afschriften staat probeer aan te melden in mijnkpn dan herkend hijhet abonnement ook niet bij mijn postcode.

Ik heb nooit een machtiging gegeven hier voor.

De rekening waar het van afgeschreven wordt is ook niet geschikt voor incasso's want die gebruik ik alleen om maandelijk een klein bedrag op te storten of om geld tijdelijk te parkeren wat ik later nodig heb. Er komen geen inkomsten binnen op deze rekening. 

Dit is gewoon pure diestal

Fijn als kpn dit even recht zou zetten!😡

Hoi @Johan Z 
Dit is een forum waar klanten elkaar helpen.
Daarom raad ik je aan om morgen even te bellen met het gratis nummer van de KPN 0800 0402
en vragen naar de administratie.

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.


Ja ga ik ook zeker doen maar vind wel dat dit soort praktijken wereldkundig gemaakt moeten worden!

Ik heb helemaal geen mobiel abonnement bij kpn, ik zit met mijn abonnementen bij odido


Ja ga ik ook zeker doen maar vind wel dat dit soort praktijken wereldkundig gemaakt moeten worden!

Ik heb helemaal geen mobiel abonnement bij kpn, ik zit met mijn abonnementen bij odido

Misschien heeft iemand met het afsluiten van een nieuw abonnement uw rekening nummer of gegevens misbruikt (identiteit fraude).
Daar kan KPN niks aan doen, als dit het geval is gaan ze u wel helpen natuurlijk, misschien even afwachten voordat u KPN van bepaalde praktijken beschuldigt voordat bevestigd  is wat er in uw situatie aan de hand is ?
 


Ik heb helemaal geen machting afgegeven om automatisch af te schrijven. Lijkt me niet dat je dat zonder toestemming zomaar mag doen. Naam en adres gegevens van mij komen ook niet overeen met het bijbehorende klantnummer maar wel gewoon afschrijven😡


Ik heb helemaal geen machting afgegeven om automatisch af te schrijven. Lijkt me niet dat je dat zonder toestemming zomaar mag doen. Naam en adres gegevens van mij komen ook niet overeen met het bijbehorende klantnummer maar wel gewoon afschrijven😡

Daarom vermoed ik identiteitsfraude, dan geeft de fraudeur names u een machtiging. KPN denkt gewoon met u zaken te doen terwijl iemand anders zich voordoet als u. 


Ik heb helemaal geen machting afgegeven om automatisch af te schrijven. Lijkt me niet dat je dat zonder toestemming zomaar mag doen. Naam en adres gegevens van mij komen ook niet overeen met het bijbehorende klantnummer maar wel gewoon afschrijven😡

Daarom vermoed ik identiteitsfraude, dan geeft de fraudeur names u een machtiging. KPN denkt gewoon met u zaken te doen terwijl iemand anders zich voordoet als u. 

Hoe kan KPN een automatische incasso in gang zetten met verkeerde naam en juiste rekeningnummer? Misschien zit de fraudeur zelfs bij KPN?


Hoe kan KPN een automatische incasso in gang zetten met verkeerde naam en juiste rekeningnummer?

Omdat de incasso gegevens mogen afwijzen van de naam op het contract.


Een typefout in en reknr. Is zo gemaakt. Maar zelf kun je de bedragen tot twee maanden terug storneren, neem daarnaast ook contact op met je eigen bank om vervolgens de overige maanden te laten storneren. De bank kan dit tot 13 maanden terug.

Dan komt er vanzelf een storno melding bij KPN. Die zal de contractant dan vanzelf wel eens een keer benaderen.

Hoef je kpn niet eens voor te bellen. En jij hebt je geld veel sneller terug.


Hoe kan KPN een automatische incasso in gang zetten met verkeerde naam en juiste rekeningnummer?

Omdat de incasso gegevens mogen afwijzen van de naam op het contract.

Het kan niet, om een digitale machtiging af te geven moet je eenmalig op jouw eigen bank inloggen of een IDIN identificatie gebruiken. Dan worden automatisch de juiste namen gebruikt. Bij een schriftelijke incasso controleert de bank of de gegevens kloppen.

Zie ook hier

https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/incassomaatregelen

Een machtiging geef je schriftelijk of online via een Digitale Incassomachtiging of met iDIN ondertekenen. Alleen deze machtigingen zijn geldig.

Een incasso is onterecht als je bijvoorbeeld helemaal geen machtiging hebt afgegeven. Of niet op een geldige manier, bijvoorbeeld telefonisch.

 

https://www.incassomachtigen.nl/machtiging-afgeven/wat-is-incassomachtigen/

Incassomachtigen werkt net zo eenvoudig als internetbankieren. Hieronder staan de stappen die u doorloopt:

  • U bestelt online een product of dienst
  • U kiest Incassomachtigen als betaalmethode
  • U selecteert uw bank en u komt direct in de vertrouwde internet- of mobielbankieromgeving van uw bank. De relevante gegevens van uw machtiging zijn al ingevuld
  • U keurt de machtiging goed op de voor uw bank gebruikelijke manier
  • Uw bank bevestigt de verwerking van uw machtiging
  • U keert terug naar de website van de leverancier. Klaar!

 

@Johan Z Gewoon de incasso via de bank storneren, geen gedoe met KPN klantenservice. Je kan zoals Consumentenbond aangeeft binnen 8 weken terug laten boeken. Zijn 8 weken al voorbij, heb je noch 13 maanden tijd om te storneren, alleen het gaat niet meer automatisch.


Het kan niet, om een digitale machtiging af te geven moet je eenmalig op jouw eigen bank inloggen of een IDIN identificatie gebruiken. Dan worden automatisch de juiste namen gebruikt. Bij een schriftelijke incasso controleert de bank of de gegevens kloppen.

Dit is niet hoe ik het heb gedaan, ik heb gewoon een incasso formulier ingevuld online bij verschillende instanties. Op jouw manier heb ik nog nooit een incasso afgegeven.

Zo heb ik tevens onlangs nog telefonisch een energie contract afgesloten, nooit iets hoeven invullen. Geld gaat er netjes vanaf.


Hoe kan KPN een automatische incasso in gang zetten met verkeerde naam en juiste rekeningnummer?

Omdat de incasso gegevens mogen afwijzen van de naam op het contract.

Het kan niet, om een digitale machtiging af te geven moet je eenmalig op jouw eigen bank inloggen of een IDIN identificatie gebruiken. Dan worden automatisch de juiste namen gebruikt. Bij een schriftelijke incasso controleert de bank of de gegevens kloppen.

Zie ook hier

https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/incassomaatregelen

Een machtiging geef je schriftelijk of online via een Digitale Incassomachtiging of met iDIN ondertekenen. Alleen deze machtigingen zijn geldig.

Een incasso is onterecht als je bijvoorbeeld helemaal geen machtiging hebt afgegeven. Of niet op een geldige manier, bijvoorbeeld telefonisch.

 

https://www.incassomachtigen.nl/machtiging-afgeven/wat-is-incassomachtigen/

Incassomachtigen werkt net zo eenvoudig als internetbankieren. Hieronder staan de stappen die u doorloopt:

  • U bestelt online een product of dienst
  • U kiest Incassomachtigen als betaalmethode
  • U selecteert uw bank en u komt direct in de vertrouwde internet- of mobielbankieromgeving van uw bank. De relevante gegevens van uw machtiging zijn al ingevuld
  • U keurt de machtiging goed op de voor uw bank gebruikelijke manier
  • Uw bank bevestigt de verwerking van uw machtiging
  • U keert terug naar de website van de leverancier. Klaar!

 

@Johan Z Gewoon de incasso via de bank storneren, geen gedoe met KPN klantenservice. Je kan zoals Consumentenbond aangeeft binnen 8 weken terug laten boeken. Zijn 8 weken al voorbij, heb je noch 13 maanden tijd om te storneren, alleen het gaat niet meer automatisch.

Die 2 maanden storneren heb ik al gedaan maar er is veel langer geïncasseerd zonder dat ik het wist omdat die rekening alleen gebruikt wordt om geld te parkeren en er soms maanden niet op kijk.


@Johan Z Je kunt bij je bank een MOI (Melding Onterechte Incasso) doen. Dan kunnen tot 13 maanden terug onterechte incasso's gecorrigeerd worden. Ik weet niet bij welke bank je zit, dus daarom een paar links naar algemene informatie hierover Wat te doen bij een onterechte incasso? | Betaalvereniging Nederland en Betalen per automatische incasso | Consumentenbond 

Daarnaast meteen KPN als incassant blokkeren middels internetbankieren. Dat kan natuurlijk alleen als je geen enkel abonnement hebt bij KPN.


Hoe kan KPN een automatische incasso in gang zetten met verkeerde naam en juiste rekeningnummer?

Omdat de incasso gegevens mogen afwijzen van de naam op het contract.

Het kan niet, om een digitale machtiging af te geven moet je eenmalig op jouw eigen bank inloggen of een IDIN identificatie gebruiken. Dan worden automatisch de juiste namen gebruikt. Bij een schriftelijke incasso controleert de bank of de gegevens kloppen.

Zie ook hier

https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/incassomaatregelen

Een machtiging geef je schriftelijk of online via een Digitale Incassomachtiging of met iDIN ondertekenen. Alleen deze machtigingen zijn geldig.

Een incasso is onterecht als je bijvoorbeeld helemaal geen machtiging hebt afgegeven. Of niet op een geldige manier, bijvoorbeeld telefonisch.

 

https://www.incassomachtigen.nl/machtiging-afgeven/wat-is-incassomachtigen/

Incassomachtigen werkt net zo eenvoudig als internetbankieren. Hieronder staan de stappen die u doorloopt:

  • U bestelt online een product of dienst
  • U kiest Incassomachtigen als betaalmethode
  • U selecteert uw bank en u komt direct in de vertrouwde internet- of mobielbankieromgeving van uw bank. De relevante gegevens van uw machtiging zijn al ingevuld
  • U keurt de machtiging goed op de voor uw bank gebruikelijke manier
  • Uw bank bevestigt de verwerking van uw machtiging
  • U keert terug naar de website van de leverancier. Klaar!

 

@Johan Z Gewoon de incasso via de bank storneren, geen gedoe met KPN klantenservice. Je kan zoals Consumentenbond aangeeft binnen 8 weken terug laten boeken. Zijn 8 weken al voorbij, heb je noch 13 maanden tijd om te storneren, alleen het gaat niet meer automatisch.

Had laatste 2 afschrijvingen al gestorneerd en KPN geblokkeerd. Bij bank geweest maar die gaan eerst een onderzoek doen wat 2 tot 3 weken gaat duren. Dan is mijn vakantie al voorbij. Afspraak gemaakt voor aangifte want het is wel degelijk diestal. Typefout of niet. Eerst naar KPN klantenservice gebeld waar je eerst 25 minuten in de wacht staat voor je überhaupt iemand aan de lijn krijgt die je vervolgens ook weer in de wacht zet net zo lang tot de verbinding automatisch wordt verbroken. Dat was ik na 4x zo zat dan ik maar naar KPN winkel gereden ben. Daar konden ze mij geen incasso machtiging laten zien. Die hadden ze niet. Maar er is wel ene van Rijswijk uit Heerlen die het wel best vond en zijn mond heeft gehouden dat zijn abonnement nog nooit van zijn rekening is afgeschreven 


Geef het even tijd, het kan vervelend zijn, maar je bank doet een onderzoek om te kijken of jezelf geen incassomachtiging hebt afgegeven, dit kan dus tot 30 dagen duren.

Bovendien kom je zelf ook vrij laat achter de onterechte incasso, en geef de bank even de tijd hiervoor. Kpn benaderen heeft niet echt toegevoegde waarde zoals je gemerkt hebt. Die frustratie had je jezelf kunnen besparen. Je hoeft kpn hiervoor niet achter hun broek aan te zitten.

Wanneer jij je geld terug hebt dan stuurt de bank kpn een terugkoppeling dat er een storno heeft plaatsgevonden. Kpn zal dan hun contractant moeten benaderen ivm misgelopen betalingen, danwel rekeningnummers moeten controleren of aan te passen.

De medewerkers die je hebt proberen te spreken moeten gewoon zichzelf ander de oren krabben. Intern zal er heus wel een bekende werkinstructie zijn. Dit soort dingen komen helaas met enige regelmaat voor.


Geef het even tijd, het kan vervelend zijn, maar je bank doet een onderzoek om te kijken of jezelf geen incassomachtiging hebt afgegeven, dit kan dus tot 30 dagen duren.

Bovendien kom je zelf ook vrij laat achter de onterechte incasso, en geef de bank even de tijd hiervoor. Kpn benaderen heeft niet echt toegevoegde waarde zoals je gemerkt hebt. Die frustratie had je jezelf kunnen besparen. Je hoeft kpn hiervoor niet achter hun broek aan te zitten.

Wanneer jij je geld terug hebt dan stuurt de bank kpn een terugkoppeling dat er een storno heeft plaatsgevonden. Kpn zal dan hun contractant moeten benaderen ivm misgelopen betalingen, danwel rekeningnummers moeten controleren of aan te passen.

De medewerkers die je hebt proberen te spreken moeten gewoon zichzelf ander de oren krabben. Intern zal er heus wel een bekende werkinstructie zijn. Dit soort dingen komen helaas met enige regelmaat voor.

Ze hebben geen ondertekende machtiging, niet bij KPN en niet bij de Rabobank. Ik kijk niet elke keer op een rekening waar ik alleen geld parkeer en geen enkele afschrijving vanaf gaat. Ik heb nergens schuld aan. Maar kan mijn vakantie op mn buik schrijven hierdoor. Gaat dus ook zeker nog een schadeclaim komen naar de KPN voor mijn geplande vakantie die niet meer door gaat omdat ik afgelopen zaterdag al had moeten vertrekken en de vrije dagen die ik moet gaan nemen om op een later tijdstip alsnog op vakantie te gaan. 


Hoi @Johan Z 
Dit is een forum waar klanten elkaar helpen.
Daarom raad ik je aan om morgen even te bellen met het gratis nummer van de KPN 0800 0402
en vragen naar de administratie.

Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.

De klantenservice gaat je niet helpen. Zetten je gewoon net zo lang in de wacht om zogenaamd wat na te kijken tot automatisch de verbinding verbroken wordt.  Tot 4x toe.


Claim voor gemiste vakantie? Heeft kpn je tegengehouden dan?


Had laatste 2 afschrijvingen al gestorneerd en KPN geblokkeerd. Bij bank geweest maar die gaan eerst een onderzoek doen wat 2 tot 3 weken gaat duren. Dan is mijn vakantie al voorbij. Afspraak gemaakt voor aangifte want het is wel degelijk diestal. Typefout of niet. Eerst naar KPN klantenservice gebeld waar je eerst 25 minuten in de wacht staat voor je überhaupt iemand aan de lijn krijgt die je vervolgens ook weer in de wacht zet net zo lang tot de verbinding automatisch wordt verbroken. Dat was ik na 4x zo zat dan ik maar naar KPN winkel gereden ben. Daar konden ze mij geen incasso machtiging laten zien. Die hadden ze niet. Maar er is wel ene van Rijswijk uit Heerlen die het wel best vond en zijn mond heeft gehouden dat zijn abonnement nog nooit van zijn rekening is afgeschreven 

Het is geen diefstal, het is een onterechte incasso. Daarvan kun je echt geen aangifte doen. 

En misschien kijkt die meneer uit Heerlen net als jij ook maar af en toe naar zijn afschrijvingen. Er zijn tienduizenden mensen die niet regelmatig hun rekening checken. Erg onverstandig, ook als je een rekening nauwelijks gebruikt.


Claim voor gemiste vakantie? Heeft kpn je tegengehouden dan?

Als bijna de helft van het gereserveerde geld ineens weg is gaat je vakantie niet door he. Duhhh..


Moet om een heftig bedrag gaan dan!

Misschien nogmaals de klantenservice bellen. 


Moet om een heftig bedrag gaan dan!

Misschien nogmaals de klantenservice bellen. 

Aanschaf abonnement en 10 maanden abonnementskosten 


Moet om een heftig bedrag gaan dan!

Aanschaf abonnement en 10 maanden abonnementskosten 

Dat is heftig (800€), Je kan bij de bank een incassant (KPN) of alle incassanten automatische incasso laten blokkeren. Aangezien dat je nooit deze bankrekening voor betalen gebruik, kan je dat zonder risico doen. Alle automatische incasso zijn sowieso foutief. 


Hoi @Johan Z. Wat vervelend dat er onterecht een bedrag van jouw rekeningnummer is geïncasseerd en dat je niet bent verder geholpen door onze klantenservice. Ik kan je helaas zelf niet verder helpen hierin, maar ik kan het wel intern doorzetten om verder uit te laten zoeken. Wil je daarvoor het rekeningnummer en eventueel een betalingskenmerk achterlaten in je profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan?


Hoi @Johan Z. Wat vervelend dat er onterecht een bedrag van jouw rekeningnummer is geïncasseerd en dat je niet bent verder geholpen door onze klantenservice. Ik kan je helaas zelf niet verder helpen hierin, maar ik kan het wel intern doorzetten om verder uit te laten zoeken. Wil je daarvoor het rekeningnummer en eventueel een betalingskenmerk achterlaten in je profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan?

Het gaat niet om een bedrag maar om kosten afsluiten abonnement en 9 maanden abonnementskosten, voor honderden euro's in totaal. Bij de KPN winkel konden ze mij geen geldige machtiging laten zien dus er is geen controle naam en rekeningnummer geweest en dus gewoon diefstal door KPN. Heb de gegevens bij opmerkingen gezet in mijn account. Doe er mee wat je wil. De afspraken om aangifte te doen en juridische stappen te ondernemen zijn al gemaakt en gaan ook gewoon door zolang KPN mij niet volledig (incl. gevolgschade) schadeloos heeft gesteld.


Je bent wel erg snel met je beschuldigingen @Johan Z 
Altijd eerst afwachten wat de reactie is.
Je gebruikt het forum, wat nu niet bepaald de snelste manier is om antwoord te krijgen.
Bel met het gratis nummer 0800 0402 dan heb je gelijk contact.
Maar als jij echt gelijk hebt, waarom storneer je het geld dan niet?
Dat kan binnen drie maanden na afschrijving, dan heb je gelijk je geld terug.
Blijkt achteraf dat je geen gelijk hebt dan komen er hoge kosten bij, maar je schijnt aardig zeker te zijn van je zaak.


Reageer