Skip to main content

KPN heeft onterecht geld afgeschreven van mijn rekening. Waarschijnlijk voor een mobiel abonnement want er was een startbedrag van ruim 345- en daarna al enkele maanden 45,- per maand. Ik heb helemaal geen met het bedrag overeenkomend abonnement bij kpn. Daarbij als ik het klantnummer wat bij de afschriften staat probeer aan te melden in mijnkpn dan herkend hijhet abonnement ook niet bij mijn postcode.

Ik heb nooit een machtiging gegeven hier voor.

De rekening waar het van afgeschreven wordt is ook niet geschikt voor incasso's want die gebruik ik alleen om maandelijk een klein bedrag op te storten of om geld tijdelijk te parkeren wat ik later nodig heb. Er komen geen inkomsten binnen op deze rekening. 

Dit is gewoon pure diestal

Fijn als kpn dit even recht zou zetten!😡

Je bent wel erg snel met je beschuldigingen @Johan Z 
Altijd eerst afwachten wat de reactie is.
Je gebruikt het forum, wat nu niet bepaald de snelste manier is om antwoord te krijgen.
Bel met het gratis nummer 0800 0402 dan heb je gelijk contact.
Maar als jij echt gelijk hebt, waarom storneer je het geld dan niet?
Dat kan binnen drie maanden na afschrijving, dan heb je gelijk je geld terug.
Blijkt achteraf dat je geen gelijk hebt dan komen er hoge kosten bij, maar je schijnt aardig zeker te zijn van je zaak.

Bellen heeft geen enkel nut. Als je goed gelezen had dan had je geweten dat ik al diverse keren gebeld heb met 0 resultaat, en had je ook geweten dat de laatste 2 maanden al gestorneerd zijn en KPN geblokkeerd is. Rest er nog 7 maanden abonnementskosten en aanschafkosten, totaal enkele honderden euro's. Ben ook al bij de KPN winkel kangs gegaan omdat ik telefonisch telkens in de wacht gezet werd net zo lang tot automatisch de verbinding verbroken werd dus dan maar persoonlijk voor iemands neus staan. Heb het contract gezien en dat staat niet op mijn naam. Een geldige machtiging hadden ze niet maar gelijk handelen gebeurt ook niet. Ja dan ga ik hier mn gal spuwen net zo lang tot ik schadeloos gesteld ben of als dat niet gebeurt de gerechtelijke procedure die ik inmiddels gestart ben is afgerond.


Er wordt nog gecensureerd ook hier door KPN als het schadelijk voor hun kan zijn. Helemaal mooi verhaal zeg.


@Johan Z. Ik zie dat hiervoor al een klacht is aangemaakt en dat collega's dit verder oppakken. Via deze weg kunnen we jouw helaas niet verder helpen hierin. Ik ga er vanuit dat je het bedrag snel terug krijgt.  


Hoi @Johan Z. Wat vervelend dat er onterecht een bedrag van jouw rekeningnummer is geïncasseerd en dat je niet bent verder geholpen door onze klantenservice. Ik kan je helaas zelf niet verder helpen hierin, maar ik kan het wel intern doorzetten om verder uit te laten zoeken. Wil je daarvoor het rekeningnummer en eventueel een betalingskenmerk achterlaten in je profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan?

Het gaat niet om een bedrag maar om kosten afsluiten abonnement en 9 maanden abonnementskosten, voor honderden euro's in totaal. Bij de KPN winkel konden ze mij geen geldige machtiging laten zien dus er is geen controle naam en rekeningnummer geweest en dus gewoon diefstal door KPN. Heb de gegevens bij opmerkingen gezet in mijn account. Doe er mee wat je wil. De afspraken om aangifte te doen en juridische stappen te ondernemen zijn al gemaakt en gaan ook gewoon door zolang KPN mij niet volledig (incl. gevolgschade) schadeloos heeft gesteld.

Dat je je geld terug moet krijgen, staat buiten kijf. Maar vergoeding gevolgschade? Je gaat met dat laatste helemaal aan je eigen nalatigheid voorbij.  En dat is regelmatig je rekening checken of er geen gekke dingen gebeuren. Zo'n regelmatige check verwacht ook een bank van je. Daar hoef je ook niet voor vergoeding aan te kloppen als fraudeurs maanden hun gang hebben kunnen gaan omdat jij het niet in de gaten houdt.


Gelukkig denkt mijn advocaat daar anders over. Het gaat niet om een dagelijkse betaalrekening. Er komt 0 inkomsten op binnen en er worden 0 afschrijvingen voor betalingen van gedaan. Het contract staat ook niet op mijn naam dus er is geen sprake van fraude. Er is maar 1 partij die hier nalatig is geweest en dat is KPN. Die zijn afschrijvingen gaan doen zonder een geldige machtiging en zonder naam/nummer controle uit te voeren.

Je hebt de klok wel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt, ********

 

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels


Gelukkig is het goed geregeld in BWB. Je heb 5 jaren de tijd om het geld terug te vorderen. Na de vordering heb je 20 jaren de tijd om de tegenparij ook te verklagen.

Artikel 309 Burgerlijk Wetboek Boek 3

Een rechtsvordering uit onverschuldigde betaling verjaart door verloop van vijf jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de schuldeiser zowel met het bestaan van zijn vordering als met de persoon van de ontvanger is bekend geworden en in ieder geval twintig jaren nadat de vordering is ontstaan.

 


@TDN Niemand, dus ook ik niet, bestrijdt dat TS recht heeft op volledige teruggave van zijn geld. Voor onterechte incasso's is niet voor niets de MOI melding Wat te doen bij een onterechte incasso? | Betaalvereniging Nederland Die weg had hij gewoon kunnen volgen zonder inschakeling van een advocaat.

Onterechte incasso's worden niet als fraude door, in dit geval KPN, gezien maar als een onterechte incasso, wat je advocaat ook beweert.

Ben wel van mening dat het allemaal wel erg makkelijk gaat, even een vinkje zetten bij automatische incasso zonder verdere vorm van controle. Bij, ik dacht Belsimpel, kreeg ik op mijn mobiel een sms check en moest ik de ontvangen code intoetsen bij mijn aanvraag waarmee ik akkoord gaf met incasso. Iets dergelijks kan ieder bedrijf simpel invoeren.


@TDN  Wat te doen bij een onterechte incasso? | Betaalvereniging Nederland Die weg had hij gewoon kunnen volgen zonder inschakeling van een advocaat.

De weg kan hij volgen zeker, maar je hamerde op de nalatigheid van consumenten terwijl voor bedrijven ook de zorgvuldigheidsplicht geldt.

Ik kan TS begrijpen dat hij een advocaat inschakelde nadat hij meervoudig afgewezen was door klantenservice.

KPN inschakelt ook incasso bureau na 1 betalingsherinnering, waarom zou een consument niet dezelfde weg volgen. Er zijn advocaten de werken samen met incassobureaus en doen het gratis op basis van "no pay no cure”

Onterechte incasso's worden niet als fraude gezien, maar als een onterechte incasso, wat je advocaat ook beweert.

We weten niet wat hier gebeurt, kan ook zijn dat iemand werkend bij KPN dat bewust doet, dan is het zeker een fraude. Het het recht van de TS om het via rechter te laten uitzoeken.


Voor automatische incasso zijn bedrijven zelfs verplicht een rechtsgeldige machtiging te hebben en deze te controleren. Indien ze die niet hebben is het gewoon diefstal. En dan mij proberen met een kluitje het riet in te sturen. Nou mooi niet. Trapt ik niet in. Dussss aangifte doen en advocaat er op.


Reageer