Skip to main content

Hoe is het mogelijk dat zonder toestemming dat er online aankoop is gedaan via KPN. Het gaat om de vele klachten die ik lees op het forum van KPN en  honderden klachten op Google.  Het gaat om het bedrijf ESR TV. ( ken het hele bedrijf niet) Zij schrijven zonder toestemming € 10.00 van mij KPN abonnement af. Ga je hier over bellen met de KPN krijg je als antwoord. De klacht is bij ons zeker bekend. En nu komt hij. KPN kan er niets aan doen.  Zal er aantekening van maken)  Als tip gaf de dame aan de telefoon.  Zou het online aankoop module uit zetten op uw telefoon ander word het iedere maand afgeschreven. En moest zelf maar contact op nemen met het bedrijf ESR TV.  Als KPN weet van deze problemen zwendel. Moeten KPN dit gelijk verhelpen. Nu gaat het bij mij om € 10.= maar leest ook al dat er bij meerdere het al maanden word afgeschreven. Ja KPN ik ben benieuwd hoe wij ons geld terug krijgen.      

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

@Joop Kragt Kragt Hallo Joop, van harte welkom op ons forum.

Rot om te lezen dat er extra kosten op je factuur staan zonder dat je ervan wist. Ik ken de dienst zelf niet (het is geen KPN dienst), dus ik ben op onderzoek uit gegaan. Het is een betaalde (internet)dienst waar op de een of andere manier toestemming voor is gegeven. Hierdoor zijn deze kosten op je factuur gekomen. Ik kwam in dit topic een handige uitleg van @Noordzee  tegen. Verder lees je in onze Kennisbank ook meer over dit soort betaalde diensten. Je kunt ze via PayInfo bekijken en beheren.

Hallo @Truth99 ,

KPN kan niets doen om alles helemaal te voorkomen. De manier waarop ESR te werk gaat ligt binnen de regels van de wet. Wel heb ik meer informatie om te helpen herhaling te voorkomen.

  • Dit topic over ESR TV legt uit wat je bij KPN kan doen om dit soort kosten te voorkomen. 
  • Dit RTL Nieuws artikel over kosten op je telefoonrekening geeft heel goed weer wat jullie ervaren. Ook staan er tips en ervaringen van anderen in. 
  • Dit antwoord van een andere klant helpt je bij het afmelden van de dienst zelf als die al besteld is: 

ANoorlander schreef:

Na nader onderzoek bleek dat ik het lopende abonnement zelf kon uitzetten via e-bill.mobi. Dit stond in een door mij reeds verwijderde sms (van ESR TV). Anders blijft het namelijk gewoon doorlopen en wordt er elke maand geld afgeschreven. Ik heb bevestiging hiervan gevraagd (en een terugbetaalverzoek) via het e-mailadres van ESR TV. Dan rest voor nu alleen nog mijn verzoek om betalen via telefoonrekening van KPN uit te zetten, zodat mij dit niet nogmaals overkomt. Dank.

 


Ik ben hier ook aan ten prooi gevallen vandaag. Ook ik verbaas mij enorm over de manier waarop KPN hier mee om gaat. Zelf contact op nemen etc. Ik heb nergens iets ingevuld, mijn scherm schiet naar een website en ik krijg binnen een seconde een bericht dat ik aan een abonnement vast zit. Dit bedrijf krijgt deze abonnement kosten via KPN binnen, zij zouden hier dus iets aan moeten doen. Deze online aankopen dienst blokkeren en pas aanzetten als klanten hier om vragen aangezien er heel veel fraude mee wordt gepleegt. Nu kan ik fluiten naar mijn geld, schandalig!!!!! Naar mijn mening is KPN hier verantwoordelijk 


Hi @Zara_Annick, rot dat dit is gebeurd. Derde partijen kunnen je alleen kosten berekenen als je ergens je gegevens hebt ingevuld of hebt ingelogd. Anders valt het onder spam of phishing, waarbij het alleen een ‘dreigement’ is maar op niets gebaseerd is.

Om wat voor abonnement gaat het bij jou? Heb je alleen een melding gezien dat er kosten berekend zouden worden, of staan er daadwerkelijk kosten op je rekening? Als je vragen hebt, laat het gerust weten.


Ik heb met een medewerker van kpn gesproken, deze kon het abonnement alleen opzeggen. De eerste kosten komen voor mijn rekening. Ik heb niets ingevuld en nergens ingelogd. 

 

Groet Annick


Ik ben hier ook de Sjaak, ik kreeg onderweg vanuit frankrijk een smsje met daarin de melding dat ik een abonnement gebruik van ESR TV 10,00/Maand.

Tot dat moment nog nooit van het bedrijf gehoord.

Mijn vraag aan KPN is, om dit soort praktijken in het vervolg op mijn telefoonnummer te blokkeren?

En kunnen jullie dit bedrag echt niet terug halen bij ESR TV?

 

 


Ik heb een aantal mailtjes gewisseld. Zij blijven volhouden dat ik een aantal keer geklikt heb om het abonnement af te sluiten. Wat absolute onzin is!!! Als het goed is krijg ik nu wel mijn geld terug. Kpn heeft voor mij dit soort "diensten" geblokkeerd. Het staat namelijk altijd aan, naar mijn mening kan een klant dit zelf beter aan laten zetten als men dat echt graag wil. Om dit soort grappen te voorkomen. Even met de boef mailen dus!


leeg


Hallo @Zara_Annick, @Joop Kragt Kragt en @marcel41 de initiële kosten kun je terugkrijgen via de helpdesk van ESR, ze controleren of je het abonnement niet gebruikt hebt en storten het geld dan terug. Via KPN kun je de ‘dienst’ KPN pay uit laten zetten (zie onderaan in het kennisbank artikel wat hier al ergens gelinkt is)

Ben het verder helemaal met je eens dat het belachelijk is dat bedrijven kosten in rekening kunnen brengen waarna KPN zegt dat je ‘op een of andere manier’ toestemming voor hebt gegeven. Met andere woorden, KPN voelt zich niet verantwoordelijk om eisen te stellen aan de bedrijven die geld bij je af kunnen schrijven zoals ieder bank of creditcard maatschappij wél doet.