Skip to main content

oud modem moest door storingen vervangen worden. Helaas was mijn netwerk na vervanging niet meer te vinden . De servicemedewerkster kon het probleem niet vinden en ging ervan uit,, dat ik zelf iets niet goed gedaan had. Afgesproken monteur te sturen en zij waarschuwde mij ervoor dat ik kosten moest betalen,  als de schuld bij mijzelf lag. de monteur schrijft op de service-opdracht bon

"nieuw modem. motiv heeft de oude gegevens niet  hersteld .klant kan de wifi niet aanzetten. Heb naam van de wifi veranderd en alles gekoppeld. Daarna werken alle apparaten uitstekend. Zou eigenlijk installatiegarantie moeten zijn.

De monteur was het  niet eens met de 70 euro standaard arbeidskosten, die op de bon stonden en heeft mij gevraagd de KPN service te bellen om dit bedrag te annuleren. Na dit afgesproken te hebben heb ik de bon getekend. Helaas wil de ,overigens vriendelijke, servicemedewerker dit bedrag niet annuleren.  Als het probleem KPN gerelateerd is, zou ik toch geen kosten moeten hoeven betalen? ik verwachtte service

De monteur had deze kosten gewoon uit zijn werkbon moeten halen. In principe is de monteur de baas over dit geval en als die bepaald dat er kosten komen worden die gefactureerd. Daarom haalt de klantenservice de kosten niet weg omdat die moet uitgaan dat de monteur de juiste kosten heeft geschreven.

 

Het beste kunt u een klacht indienen, dan wordt er vaak wederhoor gedaan bij de betreffende monteur en zullen de kosten vast worden kwijtgescholden.


hoe dien ik een klacht in. Toen ik het de servicemedewerker vanmorgen vroeg, kreeg ik als antwoord.

“ü kunt gaan klagen bij d buurvrouw of zo”


kan iemand me vertellen hoe ik een klacht moet indienen?


kan iemand me vertellen hoe ik een klacht moet indienen?

Je kan dit formulier invullen:
https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier


Dat "motiv" niet goed gewerkt heeft, dat is denk ik geen reden om dan te zeggen dat de fout bij KPN ligt.

Ook zonder motiv zou u als klant zijnde zelf uw WiFi in moeten kunnen instellen. Andere providers hebben zoiets niet eens. Als daar het modem gewisseld word, dan moet de klant het ook zelf uitzoeken. 

Als u zelf het WiFi netwerk niet in kunt stellen, dan zult u externe hulp in moeten schakelen. En het is logisch dat daar voor betaald moet worden.


dankjewel |SaltyBart. ik heb het formulier ingevuld.

 

Nick83, de monteur vond dat ik geen 70 euro arbeidskosten hoefde te betalen en vroeg mij dit bij KPNservice te laten annuleren. Ik heb inmiddels begrepen, dat de monteur dit bedrag zelf van de monteurbon had moeten afhalen. Toch maar en klachtenformulier ingevuld.


Dat "motiv" niet goed gewerkt heeft, dat is denk ik geen reden om dan te zeggen dat de fout bij KPN ligt.

Ook zonder motiv zou u als klant zijnde zelf uw WiFi in moeten kunnen instellen. Andere providers hebben zoiets niet eens. Als daar het modem gewisseld word, dan moet de klant het ook zelf uitzoeken. 

Als u zelf het WiFi netwerk niet in kunt stellen, dan zult u externe hulp in moeten schakelen. En het is logisch dat daar voor betaald moet worden.

Ik ken de situatie niet maar motiv kan wel erg in de weg zitten. Deze pushed namelijk wifi gegevens welke zelfs bij een reset van het modem erop worden gezet. Als de klant deze gegevens niet herkent zal die dus nooit via WiFi kunnen verbinden. Het modem in lukt dan enkel via een bedraad device en tegenwoordig heeft niet iedereen dit meer. En als dat zich voordoet dan is het toch knaplastig om het op te lossen zonder monteur.


Het modem in lukt dan enkel via een bedraad device en tegenwoordig heeft niet iedereen dit meer. En als dat zich voordoet dan is het toch knaplastig om het op te lossen zonder monteur.

Dat is de klant zijn of haar eigen probleem. Niet dat van KPN. 


Reageer