Skip to main content

Wij hebben 2 jaar lang een Netflix account betaald voor iemand anders en komen daar toevallig achter.

Het betreft een premium Netflixaccount. Het account van ene meneer / mevrouw met gebruikersnaam*****as.icu bij Netflix

Dit account is jaren lang onterecht aan ons gefactureerd via KPN.

Onze gebruikersnaam bij KPN is echter *******reek.nl

Uiteraard zijn wij zeer teleurgesteld in deze zaak welke ons meer dan €300,- heeft gekost zonder dat we hier ooit toestemming voor hebben gegeven.

Wij hebben namelijk zelf een rechtstreeks account bij Netflix, ook onder gebruikersnaam *****reek.nl

Na 3 mederwerkers te hebben gesproken bij KPN kwamen we niet verder. De 3e persoon heeft het wel geprobeerd op te lossen maar kwam niet verder zodat we Rechtstreeks naar Netflix moesten.

Daarna met Netflix gebeld. Zij hebben na een video opname van het account en lange gesprekken het account  *****as.icu stop gezet, zodat als het goed is wij nu geen factuur meer krijgen van KPN betreffende, althans dat hopen we!!

Netflix geeft aan dat we de kosten bij KPN kunnen verhalen omdat:

KPN kan zien dat wij nooit gebruik hebben gemaakt van dit Netflix account.
Er is nooit toestemming voor  het koppelen van ****as.icu  aan ons account van ******reek.nl en dit aan ons te factureren. 
Het is een of ander vaag account uit een land ver weg van hier. Alle instellingen in het spaans, ander IP adres etc.
Volgens Netflix kan KPN ook zien dat wij hier nooit gebruik van hebben gemaakt.

 

Hopelijk kunnen we dit gaan oplossen.

 

Vriendelijke groet, Dennis van Beek

 

Admin: e-mailadressen verwijderd i.v.m. privacy

Goedemorgen @vanBeek5375! Jammer dat je er niet uitgekomen bent met onze telefonische klantenservice, goed dat je contact met ons opneemt via het KPN Forum. 

Heel vervelend dat je hier tegenaan loopt en ik snap dat je op zoek bent naar een oplossing. Op het KPN Forum hebben we een zoekfunctie, je kunt daarmee checken of er al een antwoord is op jouw vraag en/ of informatie vinden. Via de zoekfunctie is het volgende topic te vinden:
 


Wil je het startbericht van dit topic doorlezen, stap 1 t/m 3 uitvoeren en hier in dit topic een seintje geven als jij jouw klantgegevens ingevuld hebt? Dan maak ik een melding bij onze achterliggende afdeling. Alvast bedankt!


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!


Hoi Shyrin,

excusses voor mijn late reactie maar ik begrijp eigenlijk niet wat te doen, het startbericht van dit topic?

bedoel je deze gegevens:

 

***

vriendelijke groet,

Dennis van Beek

 

Admin: gegevens overgezet naar forumprofiel


@vanBeek5375 haal je privégegevens snel weg. Dit forum is openbaar en er kan misbruik van gemaakt worden.  Zet ze in je profiel.  Druk op de 3 stipjes en kies voor bewerk en verwijder het.


@vanBeek5375 Het gaat om deze stappen in het Topic van de Netflix fraude, als je in het bericht van @Shyrin_ klikt op die link ga je er gelijk naartoe.

 

Stap 1) Wachtwoord wijzigen

Voor nu raden we je aan om allereerst je wachtwoord van je KPN ID te wijzigen. 
Ga naar: MijnKPN > Log in met je huidige gegevens > profiel> wijzig wachtwoord. Controleer eventueel ook op sites als Have I Been Pwned, of je mailadres in recente datalekken heeft gezeten.

Stap 2) Verificatie in 2 Stappen aanzetten

We adviseren je om verificatie in 2 stappen aan te zetten. Hiermee houd je hackers buiten de deur. Zelfs als iemand achter je wachtwoord komt, is dat niet genoeg om in te loggen op je account.
Ga naar: MijnKPN > Log in met je huidige gegevens > profiel> verificatie in 2 stappen.

Stap 3) Vul je gegevens in in je profiel

Onze achterliggende financiële afdeling zoekt aan de hand van je gegevens uit of jij slachtoffer bent geworden van fraude. Zij nemen binnen 5 werkdagen contact met je op om dit mee te delen en om te vertellen wat zij hebben gedaan. Als jij slachtoffer bent geworden van fraude, wordt dit gemeld bij onze Security Desk. 

Voorzie je profiel van de volgende gegevens:

  1. Postcode & huisnummer
  2. Klantnummer
  3. Telefoonnummer

Stap 4) Plaats een reactie

Plaats een reactie onder dit topic en beschrijf de betwisting zo volledig mogelijk.

 

Let op! 
1. Je hoeft Netflix niet te benaderen. 
2. Zonder de gevraagde gegevens kunnen wij helaas niets voor je betekenen. 


Bedankt voor jouw aanvulling, @Doornekamp33 👌🏾

Let op het delen van je gegevens, @vanBeek5375. Hier in het topic staat alles openbaar en kan er misbruik van je gegevens gemaakt worden (en laat je daar nu net een topic over geopend hebben...).
Ik heb bij deze een melding geregistreerd bij een achterliggende afdeling: zij zullen binnen een aantal werkdagen contact met jou opnemen.

Heb je het wachtwoord van jouw KPN account al gewijzigd en verificatie in 2 stappen aangezet? Advies is om dit zeker te doen!