Skip to main content

Beste lezer,

 

In de factuur zie ik dat u op 9 februari een contact factureert wat ik niet zelf heb gebeld. Echter u brengt wel mee dan 18,00 euro hiervoor in rekening. 
ik heb dat nummer (09060206) gegoocheld en zie dat er meerdere gedupeerden zijn. Hoe lossen we dit op, want ik wil hiervoor niet betalen. 

 

groet Henriette 

Hallo @FactuurHP, welkom op het forum! Niet fijn als er onverwachte kosten op de factuur staan. Echter, als deze verbruikskosten op de factuur staan, dan betekent dit dat er via jouw telefoonnummer/aansluiting contact is geweest met dit nummer. Door jou, of wellicht door iemand anders in je huishouden. De kosten zijn in dat opzicht dan ook terecht.

 

Vaak zijn dit soort nummers doorverbindbedrijven. Wat betekent dat ze op internet reclame maken zodat zij bovenaan komen te staan als mensen zoeken naar het telefoonnummer van een bedrijf. Mensen bellen dan vervolgens dat 0906-nummer en worden van daar doorverbonden naar het bedrijf dat ze daadwerkelijk moeten hebben. Echter, je blijft dan tijdens het gesprek met het daadwerkelijke bedrijf wel verbonden met het 0906 nummer. En dat zijn nummers die geld kosten. Dit wordt ook aangegeven op het moment dat je belt.

Hiervoor is de tip dan ook, als je contact wilt met een bedrijf, zoek niet op internet naar <naam bedrijf> telefoonnummer. Ga naar de website van het bedrijf zelf, en zoek daar naar contactmogelijkheden.