Skip to main content

Beste heer/mevrouw, 

Ik wil bezwaar maken op mijn laatste factuur. Ik ben in de maand maart een week in Turkije, Istanbul geweest en heb daar direct na de landing de aankoop gedaan voor een Internetbundel. De mobiele gegevens heb ik direct uitgezet en zodra de SMS binnen kwam met de bevestiging dat de bundel geactiveerd was, heb ik de mobiele gegevens aangezet. Precies 30 minuten daarna kreeg ik een melding binnen via SMS dat ik 80% van de 60,40 EUR had gebruikt (waarna KPN en bescherming toepast). Terwijl op dat moment de bundel al een halfuur was ingegaan. Zie onderaan dit bericht een screenshot van de SMS berichten en de volgorde ervan. 

Ik zie nu inderdaad op mijn factuur dat er naast de standaard kosten en de bundel van 29,99 een extra bedrag van 54,45 in rekening is gebracht. Volgens mij zijn deze kosten onterecht omdat de bundel al was geactiveerd! Daar heb ik juist speciaal op gewacht. Met die reden wil ik een verzoek doen op een correctie op dit laatste bedrag. Zouden jullie dit kunnen bekijken en corrigeren? Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet, Britt van Hugten

 

 

Hallo @Britt-vH, welkom op het KPN Forum! Goed dat je jouw vraag hier neer legt.

Heb je het leuk gehad in Turkije? Waar in Turkije was je?

Ik kijk graag of ik iets voor je kan betekenen met betrekking tot deze kosten. Ik heb daarvoor wel wat informatie van jou nodig. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN? Jouw mobiele nummer en IBAN kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef even een seintje als je dit gedaan hebt.


Beste Denise, 

Bedankt voor je reactie! De vakantie was ontzettend leuk, dankje. Ik ben een week in Istanbul geweest. 

Ik heb de gevraagde gegevens ingevuld in het forumprofiel. Ik hoor graag van je hoe verder. 

Met vriendelijke groet, 
Britt van Hugten


Ah, dat is fijn om te lezen!

Ik heb gelijk jouw abonnement erbij gepakt. Maar ik zie dat dit mobiele nummer op een ander adres geregistreerd staat. Ben je onlangs misschien verhuisd?

Omdat we het over geldzaken gaan hebben, is het belangrijk dat alle gegevens kloppen.


Hoi Denise,

 

Je hebt helemaal gelijk, ik heb de gegevens geüpdate. Nu zou alles moeten kloppen!

 

Groeten,

Britt


Yes, nu klopt alles.

Ik zie in het systeem de volgende registraties zijn:

  • 19-03-2023 om 17:10:01 welkom in Turkije sms
  • 19-03-2023 om 17:10:03 voor 54,45 euro aan data verbruik
  • 19-03-2023 om 17:48:12 activatie van de bundel
  • 19-03-2023 om 18:19:09 sms 80% data verbruik buitenland

Het lijkt erop dat je direct na aankomst in Turkije toch data hebt verbruikt. Voordat je jouw mobiele data in Turkije uit kon zetten. Daarom raden wij aan om dit vóór vertrek uit te zetten. Voor zover ik kan zien, zijn de kosten dus wel terecht.

Maar ik kan me de verwarring ook heel goed voorstellen, omdat je de sms over 80% van jouw bundel pas om 18:19 heb ontvangen. Daarom wil ik voorstellen om de kosten te splitsen. Ik wil je een vergoeding van € 30 aanbieden. Ga je hiermee akkoord?


Hi Denise,

 

Bedankt voor het uitzoeken. Ik heb inderdaad nadat ik geland ben de vliegtuigstand uitgezet en pas toen de mobiele gegevens. Wat ik uit jouw overzicht begrijp is dat ik dan dus in 2 seconden 54,45 aan data heb verbruikt? Dat vind ik onbegrijpelijk, maar goed, lesson learned als dit dan dus mijn eigen fout is. In dat geval bedankt dat jullie tot een middenweg willen komen en dan ben ik inderdaad akkoord met de verrekening van 30,- euro. Hoe gaat dit verwerkt worden?

 

Alvast bedankt voor het uitzoeken en meedenken.

Groeten, Britt


Wat ik uit jouw overzicht begrijp is dat ik dan dus in 2 seconden 54,45 aan data heb verbruikt? 

Met een prijs van €2,50 per MB is het geen enkel probleem om dat in een paar seconden te verspijkeren.

Er hoeft maar één bijlage in een mail te zitten of één app geüpdatet te worden en je bent er al.

Overigens zal die tijd vast ietsje langer zijn geweest want dat welkomst smsje zal ook niet in de eerste seconde binnengekomen zijn.

@Denise_, wanneer ... please ... wanneer komt KPN eindelijk eens met de mogelijkheid dat roaming buiten de EU door de abonnee zelf uitgezet kan worden en zorgt KPN ervoor dat deze standaard uit staat?

Neem een voorbeeld aan Simpel.

 


@Britt-vH Zoals @wjb zegt kan het met € 2,50 per MB heel snel gaan. Vandaar het advies om mobiele data uit te zetten voor vertrek. Maar goed, voor deze keer zal ik € 30 vergoeden. Je ontvangt deze vergoeding als eenmalige korting op de volgende factuur. In jouw geval is dat de factuur die je rond 7 mei krijgt.

 

@wjb Wat betreft jouw vraag: daar kan ik geen uitspraken over doen. Hier loopt een verbetervoorstel voor. Tot die tijd ligt de verantwoordelijkheid bij de klant zelf.


Hi Denise, ik heb vandaag mijn nieuwe factuur ontvangen maar er is geen 30 euro ingehouden. Kun je het even nakijken?


Ik heb over het hoofd gezien dat jouw factuurperiode van de eerste tot en met de laatste dag van de maand loopt. In dat geval wordt de factuur altijd op de 1e dag van de maand opgemaakt. Ook als jouw factuurdatum later in de maand is.

Ik heb de vergoeding op 1 mei ingevoerd. De factuur was toen al opgemaakt. Daarom komt de vergoeding niet op de factuur van mei, zoals ik dacht. Maar de vergoeding staat op de factuur van juni. 

De vergoeding staat in ieder geval goed in het systeem. Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Hij komt alleen iets later dan gedacht.


Oke, dankje voor het nakijken!