Skip to main content

Goedemiddag,

De afgelopen 2 maanden wordt er 9,99 € afgeschreven via mobiel tel abonnement. Onterecht, want dat account is aangemaakt door iemand anders. Fraude dus! Zelf heb ik al 6 jaren een abonnement lopen via mijn KPN thuis abonnement. Dus waarom zou ik nog een Spotify account aanmaken? Dit gaat dus niet hierover maar over het fake account die via mijn mobiel tel abonnement wordt gefactureerd.

De gebruikersnaam en emailadres bij dit account zijn niet van mij!!!!

Uren aan de telefoon met diverse medewerkers die geen oplossing bieden maar volhouden dat het een aankoop is die betaald moet worden, omdat de opdracht van Spotify komt om te factureren. Ik kan nergens ook info vinden over dit account. En dus ook niet de mogelijkheid om het zelf stop te zetten.

Kpn geeft weer aan dat de problemen bij Spotify zit. Navraag daar geeft als resultaat dat ik geen enkel betaald abonnement heb. En dat de gebruikersnaam van het fake account die ik van KPN heb doorgekregen niet bekend bij hun is. Emailadres die hieraan gekoppeld is, mag en wilt KPN mij niet geven.

Van het kastje naar de muur dus en er is geen oplossing in zicht. Zowel Kpn als Spotify geven aan dit niet te kunnen stoppen.

Via dit forum zie je dat dit gewoon een bekend probleem is en waarom er niks aan wilt doen snap ik niet. 

Als er zoveel mensen hier last van ondervinden zou je toch verwachten dat hierna serieus wordt gekeken.

Ik bel al jaren klant van KPN en als ik hierdoor mijn abonnementen moet opzeggen dan ga ik dit zeker doen. Want ik ga niet betalen voor een abonnement waar ik geen gebruik van maak. En als trouwe klant verwacht ik vanuit KPN zeker meer actie hierin dan alleen wij kunnen hier niks aan doen. Zo kunnen de fraudeurs lekker verder met oplichten.

KPN heeft aangegeven 2 termijnen terug te storten, maar blijft erbij dat men dit niet te kunnen stoppen.

 

Hopelijk kan ik via dit forum geholpen worden en gaat KPN hiermee aan de slag.

 

Groet,

Jennifer

Kan jij eens een screenshot posten van de gebruikersnaam en een gedeelte van dat emailadres (in ieder geval alles achter @) van dat account?

 

Ik vind het werkelijk van de zotte dat je als abonnee niet altijd in staat bent om de betaling van abonnementen (fake of niet fake) via de factuur van KPN te stoppen. Dan is er toch echt iets mis met de procedure.

Ik hoop dat er snel een moderator zal reageren.


Emailadres bekend bij Spotify: *************nson@icloud.com
Jouw naam bekend bij Spotify: Patton Robinson

 


Dat is dan dus vast een Apple gebruiker?

Heb jij zelf ook Apple apparatuur?

Ken jij éne Patton Robinson?


nee ik ben geen Apple gebruiker. En de naam Patton Robinson is mij niet bekend.


Vul alvast jouw forum profiel (klik) in, dan zal een moderator van KPN zich ergens in de komende dagen (een dag of vier) melden om dit verder op te pakken.


Formulier is ingevuld


Dan is het nu "rustig" wachten op een moderator. Weet dat KPN een proces ingericht heeft om dergelijke fraude gevallen te corrigeren. Helaas kost zoiets tijd maar uiteindelijk komt het goed.


Goedemiddag @jenna4real, welkom op ons forum!
Ik heb meteen even met je meegekeken in je dossier en ik zie dat dit al in behandeling is geweest. 
Spotify gaat hierbij echt over de opzegging, wellicht dat er bij hen wat verwarring is maar wij kunnen hem helaas simpelweg niet stopzetten.


Goedemiddag @jenna4real, welkom op ons forum!
Ik heb meteen even met je meegekeken in je dossier en ik zie dat dit al in behandeling is geweest. 
Spotify gaat hierbij echt over de opzegging, wellicht dat er bij hen wat verwarring is maar wij kunnen hem helaas simpelweg niet stopzetten.

Dat is dat een zeer grove tekortkoming in de procedures!

Het abonnement dat via KPN in rekening gebracht wordt staat op een heel ander emailadres dan van de abonnee en dat emailadres is de abonnee ook volstrekt onbekend. Daardoor kan de abonnee dus ook niet het abonnement stopzetten via Spotify.

Persoonlijk vind ik dat de abonnee moet kunnen eisen dat KPN per ommegaande de betaling van dat abonnement via de factuur van KPN gaat stopzetten. Het is echt van de zotte dat dit niet mogelijk zou zijn.

Ik dacht dat KPN een speciale procedure voor dergelijke fraude gevallen heeft maar ook dat blijkt dus niet het geval. (@Bram_?!)

En ondertussen is die fraudeur de lachende derde.

Waar heb ik dit eerder gezien ... ehhh ... iets met een Netflix fraude die ook lang doorgesudderd heeft.


Hier hebben we ook een proces voor en die collega's zijn hier al mee bezig geweest.
Inhoudelijk ga ik daar verder niet op in, maar het opzeggen van spotify is iets wat wij niet kunnen in deze.


Hier hebben we ook een proces voor en die collega's zijn hier al mee bezig geweest.
Inhoudelijk ga ik daar verder niet op in, maar het opzeggen van spotify is iets wat wij niet kunnen in deze.

En wat als TS verzoekt om de betalingen van diensten van derden via de factuur van KPN stop te zetten?