Skip to main content

hallo,

ben op 18 mei (exacte datum einde contract kpn) overgestapt van kpn naar ziggo.

kpn weet het toch nog te presteren om op 25 mei een nieuwe maand abo-geld af te schrijven, die heb ik direct gestorneerd.

heb contact gehad met kpn, die zeggen dat het contract op 20 mei is geeindigt, wat pure bs is natuurlijk, waarom zou ik nou 2 dagen later dan einde contract het contract gaan beëindigen ?

heb een email van ziggo dat de overstap is geregeld op 18 mei.

 

lang verhaal kort, kpn creëert een probleem, en ik mag hem oplossen, dat gaat dus niet gebeuren !

beoogde doel, kpn moet zijn eigen administratie maar eens na gaan kijken en gewoon het contract, zoals afgesproken, op 18 mei 2022 beeindigen en de laatste factuur ongedaan maken.

ps, heb wegens privacy klantnummer en kenmerk door gestreept van onderstaande mail.

 

tevens krijg ik berichten dat ik het modem niet heb terug gestuurd, wat ook weer ens niet klopt, hierbij het track link; https://jouw.postnl.nl/track-and-trace/3SLFVZ614585703-NL-2400VB

al met al, een zeer negatieve afsluiting met kpn !

mvg, b.post.

 

 

@benkpn123  inderdaad krijg je nog een factuur en over een maand krijg je een eindfactuur. Op deze eindfactuur wordt het te veel betaalde weer verrekend. Dus krijg je terug. 


@benkpn123  inderdaad krijg je nog een factuur en over een maand krijg je een eindfactuur. Op deze eindfactuur wordt het te veel betaalde weer verrekend. Dus krijg je terug. 

leg eens uit waarom ik een onterechte factuur moet betalen om die weer vervolgens terug te krijgen, einde contract is op 18 mei, DIE factuur, periode 18 april tm 18 mei heb ik netjes voldaan. de onterechte factuur van 18 mei tm 18 juni ga ik dus niet betalen, mijn contract liep tot 18 mei, punt !

btw, wil niet lullig doen maar graag enkel antwoorden van kpn medewerkers.

 


Als je alleen antwoord wil van een medewerker zit je hier verkeerd.  Op het forum helpen klanten elkaar en springt een moderater bij indien nodig. De wachttijd op een moderater is een dag of twee.  Bel dan 0800-0402.  Overigens heeft kpn volgens de voorwaarden 2 maanden de tijd om de slotnota te maken.  Het teveel betaalde krijg je dan terug. Dit is wettelijk geregeld dus alle kosten die in rekening worden gebracht ivm te laat betalen of storneren zijn voor jou. 


 

btw, wil niet lullig doen maar graag enkel antwoorden van kpn medewerkers.

Hi @benkpn123, ik zie dat @Joep1965 je al uit heeft gelegd hoe een klantenforum werkt, maar zal nu als KPN medewerker ook nog antwoord geven 🙂

leg eens uit waarom ik een onterechte factuur moet betalen om die weer vervolgens terug te krijgen, einde contract is op 18 mei, DIE factuur, periode 18 april tm 18 mei heb ik netjes voldaan. de onterechte factuur van 18 mei tm 18 juni ga ik dus niet betalen, mijn contract liep tot 18 mei, punt !

Als je gebruik maakt van de overstapdesk, stoppen wij je abonnement zodrá je nieuwe provider aan ons doorgeeft dat hun signaal actief is. ls wij dat seintje ontvangen, stoppen we je abonnement direct en ontvang je daarvan een bevestiging. Op welke datum heb je die bevestiging ontvangen? Als dit op de 20e was, zal je abonnement ook echt pas zij stopgezet op die dag. Tot die datum zullen we nog een signaal hebben geleverd, omdat Ziggo nog niet aan ons door had gegeven dat je abonnement daar goed actief was. Wij zullen nooit een signaal van de lijn afhalen voordat we die bevestiging hebben ontvangen van de nieuwe provider!

Wat betreft de factuur staat het volgende in je opzegbevestiging:

Factuur en eindafrekening
Binnenkort ontvangt u van ons de laatste factuur. De laatste factuur bestaat uit:

  • de laatste verbruikskosten (indien van toepassing)
  • de te veel of te weinig betaalde abonnementskosten (indien van toepassing)

Als u geld van ons terug krijgt, dan maken wij dit over naar het bij ons bekende rekeningnummer. Daarna stoppen wij de automatische incasso. Daar hoeft u zelf niets voor te doen. Soms kruisen de opzegging van uw abonnement en onze normale maandelijkse factuur elkaar. In dat geval ontvangt u eerst nog een normale factuur. Pas na deze normale factuur ontvangt u de laatste factuur en eindafrekening.


 

btw, wil niet lullig doen maar graag enkel antwoorden van kpn medewerkers.

Hi @benkpn123, ik zie dat @Joep1965 je al uit heeft gelegd hoe een klantenforum werkt, maar zal nu als KPN medewerker ook nog antwoord geven 🙂

leg eens uit waarom ik een onterechte factuur moet betalen om die weer vervolgens terug te krijgen, einde contract is op 18 mei, DIE factuur, periode 18 april tm 18 mei heb ik netjes voldaan. de onterechte factuur van 18 mei tm 18 juni ga ik dus niet betalen, mijn contract liep tot 18 mei, punt !

Als je gebruik maakt van de overstapdesk, stoppen wij je abonnement zodrá je nieuwe provider aan ons doorgeeft dat hun signaal actief is. ls wij dat seintje ontvangen, stoppen we je abonnement direct en ontvang je daarvan een bevestiging. Op welke datum heb je die bevestiging ontvangen? Als dit op de 20e was, zal je abonnement ook echt pas zij stopgezet op die dag. Tot die datum zullen we nog een signaal hebben geleverd, omdat Ziggo nog niet aan ons door had gegeven dat je abonnement daar goed actief was. Wij zullen nooit een signaal van de lijn afhalen voordat we die bevestiging hebben ontvangen van de nieuwe provider!

Wat betreft de factuur staat het volgende in je opzegbevestiging:

Factuur en eindafrekening
Binnenkort ontvangt u van ons de laatste factuur. De laatste factuur bestaat uit:

  • de laatste verbruikskosten (indien van toepassing)
  • de te veel of te weinig betaalde abonnementskosten (indien van toepassing)

Als u geld van ons terug krijgt, dan maken wij dit over naar het bij ons bekende rekeningnummer. Daarna stoppen wij de automatische incasso. Daar hoeft u zelf niets voor te doen. Soms kruisen de opzegging van uw abonnement en onze normale maandelijkse factuur elkaar. In dat geval ontvangt u eerst nog een normale factuur. Pas na deze normale factuur ontvangt u de laatste factuur en eindafrekening.

beste maja, bedankt voor het antwoord, maarrr, je ziet toch duidelijk wat er afgesproken is in de mail hierboven, DAAR STAAT TOCH ECHT 17 MEI !

dus graag een bewijs van kpn dat 20 mei is afgesproken, geen bewijs ? dan heb ik aan mijn verplichtingen netjes voldaan en is het klaar wat mij betreft.


Schreeuwen heeft weinig zin, daar staan hoofdletters namelijk voor.

Lees het bericht van Ziggo eens goed door, zij gaan KPN opzeggen als jou modem on-line komt, en wie zegt dat Ziggo dat ook netjes gelijk heeft gedaan.

En je bent akkoord gegaan met de voorwaarden, daar staat ook in dat je bij opzwggen een maand teveel.kan betalen en dat daarna de afrekening word opgemaakt, klopt het dat Ziggo KPN pas 20 mei heeft opgezegt, moet je bij hun navragen en je hebt als het goed is van KPN ook een bevestiging gehad behoord Ziggo je te compenseren.

P.S. als je mijn onderschrift leest, ik ben over een paar weken ook aan de beurt,, ga er geen strijd van maken gaat best goed komen.


Ik zie inderdaad wat er in de mail staat @benkpn123, maar dat verandert helemaal niets aan mijn uitleg:

Als je gebruik maakt van de overstapdesk, stoppen wij je abonnement zodrá je nieuwe provider aan ons doorgeeft dat hun signaal actief is. ls wij dat seintje ontvangen, stoppen we je abonnement direct en ontvang je daarvan een bevestiging. Op welke datum heb je die bevestiging ontvangen? Als dit op de 20e was, zal je abonnement ook echt pas zij stopgezet op die dag. Tot die datum zullen we nog een signaal hebben geleverd, omdat Ziggo nog niet aan ons door had gegeven dat je abonnement daar goed actief was. Wij zullen nooit een signaal van de lijn afhalen voordat we die bevestiging hebben ontvangen van de nieuwe provider!

Zelfs in het bericht van Ziggo, staat dat de aansluitdatum bepaald wordt door het moment waarom je zelf je modem aansluit. Vanaf de 17e, had je daar 2 weken de tijd voor. Stel dat je 10 dagen had gewacht, dan had je KPN abonnement nog 10 dagen doorgelopen omdat je Ziggo modem ook pas 10 dagen later aangesloten was. het hele doel van de overstapservice is dat je oude verbinding niet op een specifiek afgesproken datum stopt, maar pas als je nieuwe verbinding goed werkt. Zodat je niet zonder internet komt te zitten, mocht er wat mis gaan met het aansluiten van je nieuwe provider.

Als jij je Ziggo modem aan hebt gesloten op de 18e, had Ziggo op dat moment aan ons door moeten geven dat wij ons signaal van de lijn af konden halen. Ik heb niet inzichtelijk wanneer Ziggo dat precies gedaan heeft, dus ik kan hier geen bewijs voor leveren. 


ik heb het modem op 16 mei ontvangen van postnl en vervolgens meteen aangesloten, tot mijn verbazing zat er al meteen een werkend signaal op, heb direct daarna het kpn modem afgesloten en in de originele doos met overig spul, om retour te zenden zodra kpn dat vroeg, wat ik ook direct gedaan heb.

 

lang verhaal kort, ik ben vanaf 16 mei al aangesloten bij ziggo.

ik heb GEEN opdracht gegeven aan ziggo om 20 mei het kpn contract te laten eindigen, dus beste maja, wat gaat nu de oplossing worden ?


ik heb het modem op 16 mei ontvangen van postnl en vervolgens meteen aangesloten, tot mijn verbazing zat er al meteen een werkend signaal op, heb direct daarna het kpn modem afgesloten en in de originele doos met overig spul, om retour te zenden zodra kpn dat vroeg, wat ik ook direct gedaan heb.

 

lang verhaal kort, ik ben vanaf 16 mei al aangesloten bij ziggo.

ik heb GEEN opdracht gegeven aan ziggo om 20 mei het kpn contract te laten eindigen, dus beste maja, wat gaat nu de oplossing worden ?

 

Klopt, dat hoort Ziggo ook niet in opdracht van jou te doen, dat zeg ik ook nergens. Ziggo zal een systeem hebben dat registreert dat jouw modem online komt, en dat systeem hoort dan automatisch aan een systeem van KPN door te geven dat jouw KPN signaal van de lijn af mag.

Je contract bij ons liep tot en met de 18e, geef je zelf aan. Dat zal inhouden dat Ziggo pas vanaf die dag daadwerkelijk een opzegsignaal door mocht geven aan ons. Ik kan me voorstellen dat er ergens een vertraging is ontstaan doordat je het modem 2 dagen van te voren al aan hebt gesloten. Wellicht dat er daardoor ergens iets vast is gelopen dat vervolgens door een medewerker handmatig doorgevoerd moest worden.

Hoe dan ook: het is niet zo dat wij expres iets fout hebben gedaan om 2 dagen extra abonnementsgeld van je af te troggelen ofzo. Dat jij contact opneemt met KPN om hier over te klagen, kost KPN vele malen meer dan wat jouw abonnement op in 2 dagen oplevert. Dit is dus niet iets dat wij willen. 

De slotfactuur zelf staat overigens volledig los van de opzegdatum. Ook als we de opzegging wél op de 18e hadden verwerkt, was de kans aanwezig geweest dat je deze factuur voor de komende maand had ontvangen. Ons facturatiesysteem zet een factuur op een bepaald moment klaar en als die eenmaal is gepubliceerd, dan bestaat hij en valt hij niet meer terug te draaien. Ook al is de factuur voor een periode waarop iemand al geen klant meer is. Dit gaat allemaal volautomatisch, net als het proces dat in werking treed als je een factuur storneert. Je zult een herinnering gaan ontvangen en als de factuur dan op een bepaald moment nog op onbetaald staat, een 2e herinnering. Die 2e herinnering brengt kosten met zich mee, dus ik wil je aanraden om voor die tijd alsnog te betalen. Dit is een volledig rechtsgeldig proces, en ik snap dat dit voor jou helemaal niet leuk is, maar we kunnen dit nou eenmaal ook niet leuk maken. 

De oplossing is dus deze nogal vervelende, onhandige en ook daadwerkelijk onterechte factuur alsnog te betalen, en vervolgens te wachten tot je door middel van de slotfactuur alles weer van ons terug krijgt. 

Meer dan dit kan en ga ik er niet over zeggen. 

 


" Ook als we de opzegging wél op de 18e hadden verwerkt, was de kans aanwezig geweest dat je deze factuur voor de komende maand had ontvangen. Ons facturatiesysteem zet een factuur op een bepaald moment klaar en als die eenmaal is gepubliceerd, dan bestaat hij en valt hij niet meer terug te draaien. Ook al is de factuur voor een periode waarop iemand al geen klant meer is ”

"en valt hij niet meer terug te draaien. Dit gaat allemaal volautomatisch, ”

en DIT is nou precies waarom ik zo reageer ! het gaat mij niet om die 2 dagen die ik extra moet betalen, maar kpn vindt het schijnbaar heel normaal om klanten te belasten met een extra maand abonnementsgeld NA einde contract, want het factureren gaat "volautomatisch” en daarom niet meer terug te draaien en het is zogenaamd wettig.
ik vind dit beleid van kpn dan knap arrogant, wie zegt dat ik deze onnodige extra 51 euro kan betalen deze maand ?


Als je, toen je klant werd, de algemene voorwaarden netjes, zoals bijna niemand doet, had doorgelezen had je het geweten dat KPN zo factureerd, dus kun je die 51 euro niet een maandje  missen heb je iets zelf niet goed gedaan, betaal je niet moet je straks 20 euro kosten voor altijd missen, zonde geld toch?


@benkpn123 Bereid je dan maar voor op de facturering van Ziggo. Die hanteert hetzelfde factureringsproces na een opzegging. Daar is KPN geen uitzondering in. 

In ieder geval, veel succes bij Ziggo. 


Ik heb nu hetzelfde probleem. Heb in augustus een mail gekregen dat de overstap goed gaat. Sinds 17/10 bij Ziggo en nu een factuur voor de periode van 20/10 tot 19/11?

Zoals ik wat kan lezen ga ik deze precies toch eerst moeten betalen dan? 

Had hem afgewezen bij de bank omdat ik niet vind dat ik moet betalen om dan volgende maand dit terug te krijgen...


@GerdNancy het moment van stoppen van het abonnement en het maken van de factuur faktuur hebben elkaar gekruist.  In de voorwaarden staat dat kpn twee maanden de tijd mag nemen om de slotnota te maken.  Je bent met de voorwaarden akkoord gegaan.  Niet betalen kan extra kosten geven en dat zou jammer zijn.