Skip to main content

Overgestapt van Ziggo naar KPN alles in 1. Monteur voor 75 Euro in de arm genomen. 19 april 2023 zou het geïnstalleerd worden. 5 minuten van tevoren door KPN eenzijdig afgezegd. Speciaal daarvoor verlof  opgenomen. Donderdag 20 april 2023 nieuwe kansen nieuwe ronden en opnieuw verlof opgenomen. Resultaat: vaste telefoon doet het niet. Mijn bejaarde en slecht ter been zijnde moeder is aan huis gekluisterd een aangewezen op haar vaste analoge telefoon. Zaterdag 22 april  2023 opnieuw monteur gehad die euvel vaste telefoon heeft opgelost en modem en tv beneden heeft aangesloten. Tot slot 26 april 2023 KPN monteur gehad die tv boven heeft aangesloten. Door bovengenoemde problemen meerdere keren toezegging gehad dat 75 Euro niet betaald hoefde te worden. Tot mijn teleurstelling zie ik op 1e nota dat naast 25 Euro aansluitkosten toch 75 Euro voor de monteur in rekening wordt gebracht! Dit was niet de afspraak! Graag een reactie op dit probleem. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor jouw vraag aangemaakt.

Hallo @Waasie, welkom op het KPN Forum! Leuk dat je voor KPN hebt gekozen. 💚

Alleen jammer om te lezen dat onze start samen niet geweldig is geweest. Ik begrijp dat er is toegezegd dat je de monteurskosten toch niet hoefde te betalen. Nu is dit toch in rekening gebracht. Kan je mij vertellen door wie dit is toegezegd?

Als je ook gelijk je forumprofiel wilt aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje als je dit gedaan hebt, dan kan kijken of ik je verder kan helpen.


Beste Denise, 

Bedankt voor je eerste reactie. Heb het forumprofiel aangevuld met gegevens en klantnummer. Het gaat om mijn bejaarde om medische redenen aan huis gekluisterde moeder die erg is aangewezen op haar analoge vaste telefoon. Ik ben de zoon des huizes. Er brak paniek uit toen mijn moeder na bezoek monteur op 20 april 2023 niet meer met haar vaste telefoon kon bellen of gebeld worden. De monteur die op 22 april 2023 geweest is, heeft dit opgelost. Ook de monteur van 25 april 2023 heeft netjes zijn werk gedaan. Ik heb van de heer Paul Wiegard van jullie afdeling Planning de mondelinge toezegging gehad dat geen monteurskosten ad 75 Euro in rekening gebracht zouden worden. 

Overigens functioneert alles nu naar behoren en is mijn moeder tevreden over de overstap van Ziggo naar KPN Alles in 1. Het gaat zoals gezegd over de kosten monteur ad 75 Euro die toch in rekening zijn gebracht. Mijn moeder en ik hopen dat hier iets aan gedaan kan worden gelet op alle problemen. Alvast bedankt voor het uitzoeken en je reactie. 

 


Het verhaal is me duidelijk.

Normaal gesproken is het zo dat als je een toezegging krijgt dat monteurskosten niet betaald hoeven te worden, de monteur ook geen kosten in rekening brengt. Zo zie ik op de monteursbon van 20 en 25 april ook geen kosten in rekening gebracht. Je zegt dat je moeder op 22 april ook nog een monteur op bezoek heeft gehad. Deze zie ik alleen niet terug in het systeem. Ik kan daarom ook niet zien of deze monteur kosten in rekening heeft gebracht.

Wat ik daarom voor je ga doen, is dit doorzetten naar de monteursafdeling. De afdeling streeft ernaar om binnen 3 werkdagen contact op te nemen. Zij zullen dit verder met je afhandelen.


Beste Denise,

 

De monteurs van 22 en 25 april 2023 hebben prima werk geleverd, maar monteur van 20 april 2023 heeft iets in meterkast gedaan waardoor mijn moeder haar analoge vaste telefoon het niet deed. Ik dezelfde avond contact gehad met Andreas (weet geen achternaam) die om medische redenen en hoge leeftijd moeder zich zou inzetten dat vaste telefoon het zo spoedig mogelijk weer zou gaan doen. 


Helder, bedankt voor het toelichten! Denise is er tijdelijk niet dus ik neem het even over. 🙂

Ik zie dat er inmiddels ook contact is geweest met de monteursafdeling en dat de kosten zijn vergoed. Fijn dat het zo opgelost is en mocht je in de toekomst nog ergens vragen over hebben, maak gerust een nieuw topic aan! 


Beste Sanne,

 

Alles opgelost en complimenten aan een ieder die met deze casus zijn bezig geweest. We zijn tevreden over de afhandeling. Alles werkt goed en volgende factuur gaat meevallen.