Skip to main content

Bizarre situatie. Kwam erachter dat ik eenzelfde probleem heb. Zie op forum dat dit al lang speelt, waarschijnlijk zelfs met hetzelfde fake email adres gelet op ****as.icu. Gebeld met Netflix die zegt dit ligt bij KPN. KPN zegt dit ligt bij Netflix wij innen slechts wat Netflix ons doorgeeft. De algemene voorwaarden van KPN geven aan dat een dergelijk abonnement slechts via KPN betaald kan worden als je via KPN afsluit. Dat is allemaal niet gedaan en daar heeft KPN ook geen gegevens over. 

Zojuist gebeld met klantenservice en nadat de medewerkster overleg heeft gehad met coach, werd mededeling in opdracht van coach ‘KPN treft geen schuld kan hier verder niets mee doen, u moet maar aangifte doen’. Als ik deze berichten lees speelt hier meer en al geruime tijd. Benieuwd of KPN nadere toelichting kan geven

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Ik heb zojuist met KPN klantenservice gebeld. Heb hetzelfde probleem. Daar kreeg ik boodschap KPN kan hier niets aan doen en je moet naar de politie. Kennelijk speelt er meer en is het niet zo eenduidig als het kluitje waarmee ik aan de telefoon werd weggestuurd. Kan KPN alsnog contact opnemen? Zie dat dat vaker is gedaan en lijkt me ook logischer.

 

Admin: samengevoegd met eigen topic


Hoi @Voorheen PTT . Welkom op het forum.

Lang geleden alweer heeft er een fraude issue gespeeld. Toen zijn er zonder medeweten van klanten Netflix accounts aangemaakt.  De route die hiervoor bewandeld werd is toen dichtgezet. (via de site).

We hebben het nu over een jaar geleden.

Wat is precies jouw verhaal? Alle info is welkom. 


Hallo Edwin. Dank voor je reactie. Ik kwam pas onlangs erachter dat ik al lange tijd (volgens Netflix vanaf juni 2020) betaal voor een account die ik nooit heb geactiveerd. Heb eigenlijk nooit de moeite genomen de KPN factuur te controleren. Had issue met eigen Netflix account waardoor ik verder ging zoeken en hier achter kwam. Ik heb nooit Netflix via KPN besteld (heb al een eigen Netflix account sinds 2014) Probleem vindt kennelijke oorzaak in eerder genoemde fraude. Netflix heeft frauduleuze account nu per direct stopgezet. Nu afwachten of dat doorwerkt in de KPN facturatie. Verder is het vreemd dat ik account niet in Mijn KPN kom stopzetten. Was ook niet gekoppeld aan mijn email adres, maar een willekeurig emailadres: e******as.icu. Begrijp uit berichten die ik teruglas dat dit emailadres of varianten daarop bij anderen ook voorkwam.
Netflix vertrelde dat er twee manieren waren om Netflix aan KPN te koppelen, (i) via Mijn KPN, maar dan moet je ook in Mijn KPN uit kunnen zetten; en (ii) via een mediabox, deze heb ik echter nooit gehad van KPN. Kortom begrijp nog steeds niet hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ook volgens de algemene voorwaarden KPN-Netflix zou een dergelijke seperate opzet niet moeten kunnen. Ik heb inmiddels wel een email van KPN uit juni 2020 achterhaald waarin de Netflix facturatie werd aangekondigd. Bij laatste contact met KPN Klantenservice heeft de mevrouw die ik sprak de moeite genomen om terug te kijken in de historie en blijkt dat ik die datum toen ook contact heb opgenomen met de Klantenservice KPN over Netflix facturatie. Daar lijkt verder geen actie op te zijn gevolgd. 

Kan iemand van KPN contact opnemen hoe we dit kunnen oplossen?


Sorry voor typo Erwin 🫣


Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Ik zal je gegevens dan doorsturen naar de fraudedesk die dit gaan afhandelen. 


Hallo Erwin, profiel is bijgewerkt. Dank voor je hulp


Ik heb het doorgestuurd. Als er vóór volgende week dinsdag geen reactie is geweest (telefonisch/mail etc)   laat het mij hier even weten!


Helaas heb ik nog niets van KPN gehoord.


Krijg nu ook net nieuwe factuur binnen. Guess what, frauduleus Netflix wordt nog steeds in rekening gebracht. Incasso maar storneren en handmatig wel normale abonnementkosten betalen?


Krijg nu ook net nieuwe factuur binnen. Guess what, frauduleus Netflix wordt nog steeds in rekening gebracht. Incasso maar storneren en handmatig wel normale abonnementkosten betalen?

Als u ruzie wilt met KPN zou u dat kunnen proberen...


Dus KPN kan wel jarenlang onrechtmatig bedragen incasseren en daar mag je niets tegen doen zonder ruzie te krijgen met KPN? Kan niet de bedoeling zijn van een bedrijf dat in zijn missiestatement zegt dat ze een betrouwbare digitale partner voor consumenten willen zijn


@Erwin_ , kan je nogmaals de afdeling die contact op had moeten nemen vragen in actie te komen? Niemand is feitelijk gebaat bij een nodeloze escalatie. Tegelijk kan dit niet blijven dooretteren. Neem aan dat de slachtoffers van deze scam twee jaar geleden ook zijn geholpen.


Wat naar dat er nog geen contact is geweest. Ik heb ze zojuist een reminder gestuurd. 


Beste Erwin, ik heb heb afgelopen woensdag een email gekregen van team KPN met de toezegging dat ze het gaan oplossen. Ik wacht even af, maar klinkt als vooruitgang. Dank voor je moeite.


Beste Erwin, ik heb heb afgelopen woensdag een email gekregen van team KPN met de toezegging dat ze het gaan oplossen. Ik wacht even af, maar klinkt als vooruitgang. Dank voor je moeite.

Klopt. Ik heb ook een mail terug gehad dat ze het hebben opgepakt.  Het zou opgezegd zijn en op de volgende factuur komt een creditering. 

Laat even weten hoe het afloopt. 


Zojuist nieuwe factuur binnengekregen en alles is rechtgezet. Netjes gedaan team KPN 👍🏻 en bedankt Erwin voor je hulp.

Topic is wat mij betreft goed opgelost en gesloten