Skip to main content

Misschien een beetje rare vraag , maar Ben ik nu de enige die misselijk wordt van de prijzen van kpn?  Internet  tv  mobiel 2 x  bij elkaar na weer een verhoging 112 euro per maand??? 
wordt dus echt tijd om over te stappen ! 
Nee wij hebben geen dure mobiele abonnementen, 1x 16,80 en 1 x 17,50 per maand , tv en internet een schrikbarende 70 euro per maand voor 50 mbit 🤢 . Ben er wel een beetje klaar mee .

Hallo @Mdeg als je inderdaad een inflatiecorrectie van €112 per maand krijgt lijkt me dat inderdaad nidet goed.

In de toelichting staat dat de inflatiecorrectie 

In 2022 is de inflatiecorrectie 5,8%. Wij passen dit toe met een maximum van 2,- per maand per mobiel abonnement.

Dus 112 euro per maand lijkt me inderdaad niet goed.

 


Hallo @Mdeg ,

Het probleem bij jou zit niet zozeer in de relatief lage verhoging van jouw mobiele abonnementen. Maar wel in de prijs van 70 euro van jouw thuisabonnement internet en TV. 
 

Je kunt (na overstappen op KPN Hussel) klaar zijn voor 44 euro internet en 10 euro TV. Dat maakt samen 54 euro. En dan heb je het pluspakket er gratis bij. 
 

Heb je nog meer extra wensen zoals bv Videoland of Viaplay? Tsjaaa, dan loopt de prijs verder op. 
 

Overstappen op KPN Hussel doe je via MijnKPN of even bellen naar 0800-0402.


Hallo noordzee

bedankt voor je reactie.

de door u genoemde relatief lage verhoging is simpel gezegd weer 48 euro op jaar basis en uiteraard krijgen we volgend jaar weer hetzelfde voor onze kiezen en zo gaat het helaas maar door!

kpn hussel hebben we idd al dus ik snap even niet waarom wij dan 70 euro kwijt zijn?

Maar bedankt voor de tip , ik ga proberen om contact te krijgen met de klantenservice want die beweren dat het heeeel druk is ivm de nieuwe i-phone ( tuurlijk kopen we met zijn allen nu even een nieuwe voor minimaal 1000 euro ) geloof dat het eerder te maken heeft met opzeggingen .

mvg 


kpn hussel hebben we idd al dus ik snap even niet waarom wij dan 70 euro kwijt zijn?

Pagina 2 van de factuur, wat staat daar op?


Nick83

bedankt voor je reactie 

 


Dat is nog een oud(er) abonnement met de naam '’Internet & TV'’. Dus nog geen Hussel abonnement thuis. En je hebt 2 tv ontvangers.

Met Hussel

Hussel internet 50 Mb/s 44 euro. ( 100 Mb/s 49 euro )
Televisie erbij 10 euro (met één ontvanger); 15 euro inclusief opnemen met 2 ontvangers
(bij één ontvanger is opnemen extra te nemen voor 4,99)

Je bent dus met Hussel internet, even uitgaande van 50 Mb/s, wat je nu ook hebt, met 2 tv ontvangers erbij en gratis opnemen en pluspakket ( want ook mobiele abo's). En ook nog een vast telefoonnummer 2 euro (excl gesprekskosten):
Totaal 61 euro.
Dat is dus 9 euro minder dan 70.


Hallo @Mdeg ,

Het probleem bij jou zit niet zozeer in de relatief lage verhoging van jouw mobiele abonnementen. Maar wel in de prijs van 70 euro van jouw thuisabonnement internet en TV. 
 

Je kunt (na overstappen op KPN Hussel) klaar zijn voor 44 euro internet en 10 euro TV. Dat maakt samen 54 euro. En dan heb je het pluspakket er gratis bij. 
 

Heb je nog meer extra wensen zoals bv Videoland of Viaplay? Tsjaaa, dan loopt de prijs verder op. 
 

Overstappen op KPN Hussel doe je via MijnKPN of even bellen naar 0800-0402.

Met een tweede ontvanger (vijf euro) en vast bellen (twee euro) erbij dus 61 euro. 
 

Overstappen op KPN Hussel loont dus. 


PeterG

bedankt voor je reactie.

denk dat ik dan toch even bij de concurrent ga shoppen .

maar iig bedankt voor je uitleg en informatie 👍🏻

 

Mvg


denk dat ik dan toch even bij de concurrent ga shoppen .

@Mdeg

Bij alle andere krijg je het pluspakket en opnemen niet gratis. Dus als je daar leuke zenders bij vindt en ook het on demand aanbod erbij gebruikt….

Bij Budgetthuis heb je weliswaar hetzelfde aanbod maar moet je a voor het pluspakket betalen en b krijg je ook het opnemen niet gratis (van af 2 ontvangers). Dus kom je toch duurder uit ( dan kpn met Hussel met combinatiekorting met mobiel abo).

Ziggo zal sowieso met vergelijkbaar aanbod een paar euro duurder uitkomen.


Mijn buurvrouw is van kpn naar budgetthuis gegaan. Maar zegt zelf dat het minder is qua betrouwbaarheid.
Ze gaat echter niet terug, omdat ze zegt het niet te kunnen betalen bij kpn. Maar ik lijk ondertussen wel een postagentschap voor alle webshop pakketten van haar….


PeterG 

We gaan het zien.

Mvg👍🏻


Ik zou in ieder geval de mobiele abonnementen onder de loep nemen, voor mij klinken die bedragen namelijk wel hoog,  ik betaal € 10,00 voor 5 Gb data en onbeperkt bellen.

 

Dat pluspakket is uiteraard mooi meegenomen, maar dat brengt de maandelijkse kosten niet omlaag, als dit pakket aanbod heeft wat aanspreekt niks veranderen, afhankelijk van wat u voor die € 16,80 en € 17,50 krijgt zou ik dat toch nader bekijken. Ons heeft dat pluspakket niks extra's te bieden.dus bewust mobiel bij een goedkopere aanbieder onder gebracht. De entertainment korting mis ik ook niet die €5,00 pak ik nu ook wel door de lagere maandlasten.

 

Bij een concurrent shoppen is nu wel leuk met de aanbiedingen voor 12 maanden. KPN zal u geen nieuwe klanten korting geven zelfs als er voor Hussel wordt gekozen.

Het argument dat Ziggo een paar euro duurder uitkomt gaat voor zeker 12 maanden niet op. Daarna weer terug naar KPN. We worden er bijna toe gedwongen.


Galdor68

dank voor je reactie👍🏻


Galdor68

dank voor je reactie👍🏻

Nog een andere optie, indien mogelijk verleng de mobiele abonnementen als Sim only dan bent u de inflatiecorrectie ook kwijt.


Galdor68

het zijn al Sim only abonnementen, of bedoel je dat wanneer wij ze nu verlengen de prijsverhogingen niet van toepassing zijn?

mvg 


Galdor68

het zijn al Sim only abonnementen, of bedoel je dat wanneer wij ze nu verlengen de prijsverhogingen niet van toepassing zijn?

mvg 

Exact. De inflatiecorrectie van mobiele abonnementen is iets anders dan de prijsverhogingen van vast internet en televisie. Een mobiel abonnement zal elk jaar iets duurder worden en dat kan ongemerkt oplopen. Met een verlenging gelden de huidige tarieven. 

 

Ik dacht dat voor mobiel pas in oktober die correctie wordt toegepast.


Galdor68

duidelijk dank je 👍🏻

mvg


Galdor68

duidelijk dank je 👍🏻

mvg

Dan moeten de abonnementen wel contractvrij zijn dit voor de duidelijkheid. Wij hebben al jaren Sim only en verlengen deze vaak bewust om de inflatiecorrectie te ontlopen. Het is wel altijd goed opletten of de abonnementen niet zijn veranderd.


Galdor68

wij ook al jaren sim only maar wist niet dat je met verlengen de prijsverhogingen kon omzeilen .👍🏻


Je bent dus met Hussel internet, even uitgaande van 50 Mb/s, wat je nu ook hebt ...

Ik vermoed dat @Mdeg nu 100 mbit heeft. Internet en TV Basis is 50 mbit. Zonder "Basis" er achter is 100 mbit. Zie ook:

https://forum.kpn.com/kennisbank-administratief-141/overzicht-van-kpn-thuis-abonnementen-464282

Klik op Portfolio 2017.


@Nick83

@Mdeg geeft zelf wat anders aan : 

tv en internet een schrikbarende 70 euro per maand voor 50 mbit 🤢


Als @Mdeg overstapt naar budgetthuis, dan is de prijs na 6 maanden ook 71 euro:

Er kan bespaard worden door pluspakket uit te zetten. Deze mogelijkheid is er bij KPN niet. Want ja ... het is gratis. 

Verder: dit is op glasvezel. Op koper is 10 euro goedkoper. Dan kost 100 mbit 34 euro ipv 44.


Hallo @Mdeg ,

Het probleem bij jou zit niet zozeer in de relatief lage verhoging van jouw mobiele abonnementen. Maar wel in de prijs van 70 euro van jouw thuisabonnement internet en TV. 
 

Je kunt (na overstappen op KPN Hussel) klaar zijn voor 44 euro internet en 10 euro TV. Dat maakt samen 54 euro. En dan heb je het pluspakket er gratis bij. 
 

Heb je nog meer extra wensen zoals bv Videoland of Viaplay? Tsjaaa, dan loopt de prijs verder op. 
 

Overstappen op KPN Hussel doe je via MijnKPN of even bellen naar 0800-0402.

Met een tweede ontvanger (vijf euro) en vast bellen (twee euro) erbij dus 61 euro. 
 

Overstappen op KPN Hussel loont dus. 

 

denk dat ik dan toch even bij de concurrent ga shoppen .

maar iig bedankt voor je uitleg en informatie 👍🏻

 

Mvg

@Mdeg 

Hebben jouw mobiele abonnementen al de einddatum bereikt? 

Zo niet? 

Dan heeft het opzeggen van jouw Internet-en TV-thuis het vervelende gevolg dat je de korting op je mobiele abonnementen gaat kwijtraken. 

Zolang je nog lopende mobiele abonnementen hebt, zou ik jouw internet-en thuis-abonnement toch wel aanpassen naar KPN Hussel.

Scheelt je toch zo'n negen euro per maand.  

 

 


Dank voor alle reactie’s , het is bij kpn bijna niet goedkoper te maken ,of ik moet het opnemen ook schrappen dan kom ik op 62 euro uit schijnbaar . Dus eigenlijk alleen gewoon simpel tv kijken zonder extra’s en laagste internet snelheid (heb ik al) om iets goedkoper uit te kunnen zijn . 
Vind het knap tegenvallen mbt de keuze’s die kpn bied om te kunnen besparen op de kosten.

Het is ff niet anders helaas.

mvg


Maar 62 euro (zelf kom ik uit op 61 euro) is toch goedkoper dan de huidige 70?!! 🤔

(44 (internet) + 10 (TV) + 5 (Extra TV) + 2 (Vast Bellen))

En met twee ontvangers krijg je het opnemenpakket er gratis bij.   

Dus toch maar overstappen op KPN Hussel. 😇

Jouw einddatum verandert dan niet, dus wat let je?   

De prijs hieronder (in dit iets verouderde plaatje) voor 50Mbit/s is tegenwoordig 44 euro en het pluspakket is dus gratis inbegrepen zolang je ook een mobiel abonnement hebt: 

 

 


Noordzee

Ik ga contact opnemen met kpn om idd te vragen of de door jou aangegeven kpn hussel een optie is .👍🏻