Skip to main content

Op mijn laatste factuur staat een bedrag van €29,99 voor “Online aankopen” zonder verdere uitleg die ik niet herken en niet kan verklaren. Ik heb de instructies gevolgd en in mijn playstore gecontroleerd (ik heb een Android-smartphone) maar daar staat niets. Ook is de KPN betaling niet actief op mijn accounts (alleen PayPal). Ik heb geen notificaties ontvangen van geen enkele app of online service. Dus op dit moment zijn deze €29,99 een mysterie en ik zou graag willen weten waar dit over gaat.
Ik voeg eraan toe dat ik het nogal problematisch vind dat KPN zo'n bedrag op zijn factuur kan zetten zonder duidelijk te maken waar het mee te maken heeft.

*Admin: afgesplitst van originele topic

Op mijn laatste factuur staat een bedrag van €29,99 voor “Online aankopen” zonder verdere uitleg. Ik kan dit niet herkennen of verklaren. Ik heb de instructies gevolgd en in mijn playstore gecontroleerd (ik heb een Android-smartphone) maar daar staat niets. Ook is de KPN Pay uit op mijn accounts (alleen PayPal is toegestaan). Ik heb geen email notificaties ontvangen van geen enkele app of online service. Dus op dit moment zijn deze €29,99 een mysterie en ik zou graag willen weten waar dit over gaat.
Ik voeg eraan toe dat ik het nogal problematisch vind dat KPN zo'n bedrag op zijn factuur kan zetten zonder duidelijk te maken waar het mee te maken heeft.


*Admin: reacties verplaatst naar eigen topic


Ik voeg eraan toe dat ik het nogal problematisch vind dat KPN zo'n bedrag op zijn factuur kan zetten zonder duidelijk te maken waar het mee te maken heeft.

Dat ben ik volledig met je eens. Bij de afschrijving van creditcardbetalingen krijg je ook een specificatie van de individuele kosten en wat mij betreft zou dat wettelijk verplicht moeten gaan worden en ook moeten gaan gelden voor betalingen via de factuur van een provider.


@Mpasi Welkom op het forum. 

Wat vreemd dat je een bedrag op je factuur hebt zonder dat je weet waar het vandaan komt! 

Ik zoek graag voor je uit waar dit bedrag vandaan komt. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje willen geven als dit is gelukt? 


@Rutger_ Dank je wel. Ik heb de forumprofiel ingevuld, ik hoop dat jij me kan helpen!


@Mpasi Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Is er toevallig iemand binnen het huishouden die Minecraft speelt? Ik zie als ik het verbruik opzoek in ons systeem het volgende staan: "Minecraft Windows -startc"

Dit is dan ook de aankoop geweest die op de factuur staat. 


Ah, nu is het duidelijk, bedankt! Mijn kinderen spelen inderdaad met Minecraft en een van hen vertelde me net dat hij het spel op zijn laptop heeft geïnstalleerd. Blijkbaar is dit het bedrag dat ervoor betaald is. Toch vind ik het helemaal niet fijn dat de volledige informatie op de factuur wordt niet vermeldt. Als ik Minecraft op de factuur had zien staan, zou dit ons allemaal tijd en moeite hebben bespaard!


@Mpasi Omdat niet alle "stores" waar deze aankopen gedaan kunnen worden op dezelfde manier hun informatie doorgeven zetten wij het op deze manier op de factuur. 

In dit geval kon ik het nog wel zien, in het geval van bijvoorbeeld Apple moet er in veel gevallen ingelogd worden op de Apple ID.