Skip to main content

Hallo KPN,

Ik krijg (sinds april 20 23 ongeveer) bij de start van iedere maand  extra  - buitenlandse - smskosten terwijl ik nog 0,0 activiteiten (zie fig.) heb verricht op mijn iPhone XR.

Regelmatig heb ik gebeld met 1200 en although de klantenservice heel vriendelijk mij probeert te helpen is het probleem nog niet opgelost. Ik wil graag van deze extra kosten af!

Want hoewel het maar een paar euro betreft iedere maand, zijn het toch extra kosten, which is irritant!

Ik heb de reeks  + 44 7359 9994000 t/m + 447359 9994009 zoals die (iedere maand sinds april 20 23) op de facturen voorkomen geblokkeerd in de hoop, dat er geen tekstberichten kunnen worden ontvangen maar helaas.

Met groet,

Operator E F Q

Admin: screenshot aangepast ter bescherming van de privacy.

Volgens mij had dit te maken met één of andere verificatie dienst van Apple zelf.

Er zijn meerdere topics over dit issue maar ik kan er op dit moment geen vinden,

Edit: Toch nog eentje gevonden.

 


Beste wjb,

Thank you, voor je reactie 😀en although de input/informatie helps, snap ik niet dat KPN de klant laat aanmodderen als dit meerdere x-en al gepost is in het forum...immers heeft KPN niet t beste netwerk (= tralie) van Nederland?

Maar omgekeerd is het raar, dat KPN wel de functionaliteit van het blokkeren van nummers faciliteert, maar dat in dit geval deze functionaliteit die KPN faciliteert niet werkt!

En sterker nog is het vreemd, dat de sms-jes (en dus ook de kosten) ineens en automatisch alleen aan t begin van de iedere mnd worden gegenereerd.

Met groet,

Sexagesima
Operator E F Q

 


En sterker nog is het vreemd, dat de sms-jes (en dus ook de kosten) ineens en automatisch alleen aan t begin van de iedere mnd worden gegenereerd.

Persoonlijk denk ik dat je eigenlijk bij Apple moet zijn immers zij versturen die sms-jes om facetime en/of iMessage te verifiëren.


Hallo wjb,

Bedankt voor bovenstaande tip!

Het grappige is, dat t printscreentje in de conversatie is gemaakt op 1/1 20 24 via de KPN-app...maar ik krijg een factuur van KPN over december 20 23 waarin deze kosten € 1,17 zijn verwerkt??

Dat is raar? Of de functionaliteit in de app is niet goed, of het factureren (de administratie) bij KPN is (boekhoudtechnisch) corrupt??

Maar misschien zie ik het allemaal verkeerd/zwart…

Overigens heb jij er weleens over nagedacht voor de trein te springen? Ik heb er weleens over nagedacht voor de trein te springen.

(Met als reden, dat wij “gewone belastingbetalende brave burgers” toch van alle kanten in de maling worden genomen en schijnbaar kunnen we er niks aan doen! Gun jezelf een momentje om hier over na te denken)

Met groet,

Sexagesima
Operator E F Q


Het is natuurlijk heel vervelend als er dit soort ongevraagde vage dingen gebeuren waar blijkbaar niemand (?/!) invloed op heeft.

MAARRR, je hebt jezelf overgeleverd aan de grillen van zo’n club in den verre, dus dan vraag je er ook wel om nmi.

Ja, dat is mijn mening, ik hou mij er ver van, dat soort  . . . . bedrijven, ik zag dit al aankomen toen er nog bijna niemand van internet had gehoord.


Hoi @SEXAGESIMA, deze sms berichten horen niet in rekening gebracht te worden. 
Je kunt hierover met ons bellen op 0800-0402, mijn collega's kunnen dit dan vergoeden


Hallo Thomas,

Ik heb vanochtend gebeld met 1200 Marley of Marlee en zij zou de gemaakte kosten (met terugwerkende kracht ) crediteren, echter d i pas in de factuur van februari terug te zien.

Tx voor je tip, maar dan nog blijft het vreemd, dat KPN hier geen kant en klare (structurele) oplossing voor heeft behalve dat je contact op moet nemen met “Applesupport.”

Een fijn weekend.

Met groet,

Operator E F Q
(sexagesima)


Ha,

@Moderator, toch een “nabrander".

Dus ik heb KPN gebeld, en although ze i d d de kosten vergoeden...begrijp ik niet dat KPN dit pas in de next maand verwerkt, waarom niet gewoon een creditfactuur kunnen sturen.. Dit heb ik ooit een gevraagd en dan volgt er een antwoord which is like…

“zo is het systeem niet ingeregeld of er is hiervoor geen functionaliteit in het systeem...”

??/

Met groet,

Operator E F Q


Het wordt verrekend met je volgende factuurbedrag. Dan kost het kpn alleen maar extra als er een aparte creditfactuur en overboeking voor plaatsvind.

Het staat keurig vermeld bij de specificaties van die factuur.

Overigens werken meer bedrijven op deze manier. Ben het met Eneco ook niet anders gewend dan creditatie via de volgende factuur. Het geld dat over een jaar terug moet komt ook geen aparte creditatie en storting voor.


Hello hello allemaal,

Bedankt voor de reactie, m a a r ik wil het volgende in de groep (tralie of netwerk) “gooien"...(en wellicht hebben anderen dit misschien ook gepost)


Stel dat dit probleem bij Apple (iPhone) ligt, dan zou ik bij hen moeten klagen, eens...maar omgekeerd, wanneer ik op 31/1 mijn iPhone “out” zet en deze pas 2/2 inschakel en vervolgens in het verbruik van mijnKPN opmerk, dat ik extra kosten buiten mijn bundel heb…

(laten we dit parkeren)

Het grappige is dat dus KPN (“en natuurlijk maak je als  gebruiker van KPN reclame voor KPN”) achteraf de kosten verdisconteerd...maar laten we het omdraaien en ik ben net als met KPN in gesprek met Apple-supprt over dit probleem, en schijnbaar is het best een lastig probleem, gezien er verschillende inzichten zijn...(bron: Forum KPN)

Dan blijf KPN deze kosten factureren (vooraf en daarna achteraf corrigeren), terwijl ik juist hiervoor een oplossing vraag aan KPN...

(Russell-paradox?)

 

Met groet,
Operator E F Q

 

 


Heeft er al iemand ontdekt waar die sms-en voor dienen ?
Als ik zoek met “sms apple 0044” dan zie ik veeeele resultaten, sommigen >10jaar oud.


Het is of heeft te maken met Apple iMessage @KeesYagi . Dat wordt verstuurd als sms. Kennelijk via een centrale in de U.K. Zouden niet berekend mogen worden, maar kennelijk is dat niet goed afgevangen bij kpn.

Als je een “onbeperkt bellen/sms” bundel hebt is het m.i. nog niet zo erg. Tenzij er ook dan kosten zijn…

https://www.google.com/search?q=apple+imessage+sms