Skip to main content

Kennelijk heb ik een SMS verstuurd naar YEM 123456. Normaliter staat er op facturen het nummer waarheen de SMS ging, maar YEM 123456? Dat is nieuw. Kan iemand mij vertellen wat dit nummer betekend. Op die dag heb ik een SMS aan het bedrag Yorway gestuurd. Yorway is een transportbedrijf dat een oversized pakket uit NL kwam bezorgen. Iemand?

Hallo @Ronnieponnie ,

Kennelijk heeft dat bedrijf dat zo ingesteld. 
 

Als klant kun je de nummerweergave voorkomen (dan komen er bv sterretjes of wat anders te staan), maar blijkbaar kan een bedrijf dit ook zo instellen. 


Verrassend genoeg is SMS’en voor mij doorgaans gratis. Bij dit bedrijf bevestigde ik dat ik thuis zou zijn en het transport mocht komen, dit mij dan nu €0,30 kost? Het lijkt mij niet kies om een eigen nummer te kiezen om een betaalde (0900 of zoiets) te maskeren? Zou dat kunnen, Noordzee?

 


Alleen het bedrijf Yormay zou dat kunnen bevestigen. Ik zie dat dat bedrijf uit Panama  komt, maar ik ben de Spaanse taal niet machtig. 


Wat voor landnummer had het nummer van Yorway waar je de sms naartoe stuurde?

SMS-en is alleen gratis (binnen de bundel) voor EER landen + Zwitserland. Noordzee noemt al Panama. Dat is +507 / 00507.

Alleen SMS naar gewone mobiele nummers valt onder het abonnement. Bedrijven hebben vaak speciale nummers, dat is niet gratis.


Alleen het bedrijf Yormay zou dat kunnen bevestigen. Ik zie dat dat bedrijf uit Panama  komt, maar ik ben de Spaanse taal niet machtig. 

En in aansluiting op dit bericht en het bericht van PeterG: 

Het zou ook nog kunnen zijn dat de sms naar een nummer uit Yemen is gegaan. Hoe dan ook: of het nu Yemen is of Panama, het zal buiten de EU liggen en dan kost het jou een klein bedrag. Voor deze SMS kennelijk 0,30 cent. 
 


HH: Yorway is het moederbedrijf van Horrentotaal BV leerde ik zojuist. Ik heb om tekst en uitleg over het smsje met YEM 123456 gevraagd. Speculeren heeft geen zin, dus ik wacht hun antwoord af. Dan schrijf ik dat hier op.  


Alleen het bedrijf Yormay zou dat kunnen bevestigen. Ik zie dat dat bedrijf uit Panama  komt, maar ik ben de Spaanse taal niet machtig. 

En in aansluiting op dit bericht en het bericht van PeterG: 

Het zou ook nog kunnen zijn dat de sms naar een nummer uit Yemen is gegaan. Hoe dan ook: of het nu Yemen is of Panama, het zal buiten de EU liggen en dan kost het jou een klein bedrag. Voor deze SMS kennelijk 0,30 cent. 
 

HH: Yorway is het moederbedrijf van Horrentotaal BV leerde ik zojuist. Ik heb om tekst en uitleg over het smsje met YEM 123456 gevraagd. Speculeren heeft geen zin, dus ik wacht hun antwoord af. Dan schrijf ik dat hier op.  

 

YEM is de landcode van Jemen.

Dus dat sms-je is naar een nummer uit Jemen verstuurd. 

Ben je nog wat wijzer geworden vanuit Yorway? 

 


Yorway zegt dat ze hun sms'jes met een NL provider verwerken. Ze zijn een onderzoek op hun IT afdeling gestart, maar ik verwacht niet dat ze ‘de vuile was zullen buitenhangen’ al heb ik vandaag nog een laatste reminder gestuurd. We zullen zien. 

 


Reageer