Skip to main content

Klacht

Ik ben al jaren een trouwe en vooral tevreden klant bij KPN zowel internet als mobiel met mijn gezin, mijn tevredenheid heeft wel een flinke deuk opgelopen.
Ik kreeg een brief van de Sedgwick in de brievenbus, in eerste instantie dacht ik dat het fraude was maar na wat zoekwerk bleek het een serieuze brief te zijn. Na terugdenken kon ik uiteindelijk het verhaal plaatsen.
Ik heb een jaar geleden mijn oprittegels vervangen. Dat heb ik netjes gedaan door eerst en clic-melding te doen. Vanuitgaande dat de kabels op 60cm diepte zou zitten vanaf het straatwerk zou ik geen kabels tegenkomen. Bij de eerste beste schep in de grond raakte ik de oranje (glasvezel) kabel. De kabel was nog geen 20 cm onder het straatwerk, er zat geen mantelbuis omheen en ook geen oranjeflap voor de veiligheid. Vervolgens is KPN en daarna een aannemer langs geweest om het probleem op te lossen. Mij is verteld dat dit niet mijn schuld is en dat ik niet verwijtbaar ben. Zowel bij KPN-medewerker aan de telefoon als de monteur van de aannemer. Wat wel fijn was van de klantenservice medewerker is dat ik een foto heb gemaakt met rolmaat zodat zichtbaar is hoe hoog de kabels zijn aangelegd (Dit kan ik uiteraard ook delen).

Zoals ik gewent ben van KPN werd er snel gehandeld en had ik snel weer internet. Dat was top!
Tot deze week! Op één of andere manier is deze “schade” gemeld bij Sedgwick en krijg ik een factuur met allerlei extra kosten. De claim komt hiermee op een totaalbedrag van € 641,57 Hier is naar mijn mening KPN verantwoordelijk voor. Ik heb de schade zelf gemeld en ik heb aangegeven hoe dat kon gebeuren. 
In plaats daarvan heeft KPN deze uit handen gegeven en wordt ik nu geconfronteerd met enorme kosten waar ik niet verantwoordelijk voor ben. Zoals:

Daarnaast zijn de reparatiekosten in mijn beleving aan de hoge kant, de monteur is nog geen half uur bezig geweest om de reparatie uit te voeren. Zelfs met voorrijkosten is dit met de huidige uurtarieven voor een monteur enorm duur.

Bovenstaande verdient niet de schoonheidsprijs en is naar mijn mening wettelijk ook niet toegestaan. Sedgwick wilt mij niet helpen en de medewerker van de klachtenafdeling ook niet! Heel erg vreemd als je opdrachtegever van Sedgwick bent!!!

Gewenste oplossing

Zsm deze claim intrekken en mij als klant behandelen.

Hallo @SS84GS voor klachten moet je bij www.kpnnetwerk.nl zijn, zij zijn verantwoordelijk voor de infrastructuur en alles wat daarmee samenhangt.

Dit forum is van KPN, de provider en kan daar helaas niets mee.

Succes.

 


@SS84GS KPN heeft als provider de schade doorgegeven aan KPN Netwerk en zij hebben de aannemer aangestuurd. KPN Netwerk is ook de partij die Sedgwick inschakelt voor het verhalen van schades.

Wat nu wel vreemd is: Sedgwick behoort jouw klacht of verweer gewoon te behandelen en eventueel door te zetten naar hun opdrachtgever, KPN Netwerk. 

Mocht je bovenstaand verhaal bij KPN Netwerk willen leggen om zodoende toch de kortste weg te nemen, dan kan je dat hier doen:

https://www.kpnnetwerk.nl/klachtformulier/#klacht